Maxime Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Mijn dwergkonijntje heeft op zijn hiel een rood bultje zonder haar, ik denk dat dit Sore Hocks is maar wat kan ik hier tegen doen?
jrjsieben Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Paxwax lees ik veel dat dat gebruikt wordtBel even je dierenarts misschien kan je zo een zalf ophalenKijk naar de onderrond waar ze op zitten Is dat niet te hard
Maxime Geplaatst: 19 juli 2011 Auteur Geplaatst: 19 juli 2011 Oke bedankt :-) Hij heeft in zijn bovenhok gewoon zaagsel en stro en in zijn ren gewoon tegels, maar hij huppelt niet meer zo vaak omdat hij al oud is ;-)
jrjsieben Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Dan zou ik in de ren ook bodenbedekking doenZaagsel is niet zo goed en stro absorbeert ook niet Misschien kan je beter aubiose nemen is zachter en absorbeert beter
lianne Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Pawwax werkt inderdaad heel goed, 2x per dag een dun laagje op het plekje smeren. Ook is het belangrijk dat je het hok echt met regelmaat verschoont en bij voorkeur ook de plasplek dagelijks, aangezien urine erg kan irriteren op de open plekjes. Kijk ook eens naar de nagels, als deze te lang zijn kan dat sore hocks tot gevolg hebben. Ook kunnen er nog andere oorzaken zijn, zoals overgewicht of veel stampen op een te harde ondergrond . Ik ben zelf ook al een week of 2 aan het smeren... ga er maar niet van uit dat het in een weekje over is
Maxime Geplaatst: 19 juli 2011 Auteur Geplaatst: 19 juli 2011 Oke bedankt kan ik dat gewoon in de dierenwinkel kopen?
lianne Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Vaak niet, het is wel via internet of via een dierenarts te bestellen.
Aanbevolen berichten