Ga naar inhoud

Iemand tips???Snot!


Sollie

Aanbevolen berichten

Ik zal bij het begin beginnen.

Bo is mijn albino konijn van jaar oud.

Aantal maanden geleden begon hij erg te niezen, had vieze voorpootjes en pus/snot

bij zijn neus en re oog.

Ik met hem naar de DA. Daar vertelde de DA dat Bo zij traanbuis doorgespoten moest worden ivm een bacterie. Dit heb ik laten doen. Operatie was goed verlopen.Echter kreeg Bo een hartstilstand na de narcose. Gelukkig hebben ze hem gereanimeerd en leeft hij nog. Na 3 maanden AB en oogzalf ging het redelijk met zijn verkoudheid. Oog was niet meer pussig. Alleen bleef hij wat niezen, maar produceerde niet meer zoveel snot.

HEt is een tijd goed gegaan, maar nu merk ik dat het weer de verkeerde kant op gaat. Bo word weer wat mager(zie hem wel eten gelukkig) produceert veel snot en zijn oog is ook weer een beetje pussig.

Heeft iemand tips voor mij? Ik ga niet meer terug naar de DA, want dan moet hij weer onder narcose voor zijn oog en ik ben er van overtuigd dat hij het dit keer dan niet zal overleven.

Is het misschien slim om weer die antbiotica te gaan geven?

Ik hoor graag van jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke antibiotica heb je voor hem gekregen toen? Mijn ervaring is ondertussen dat Duplocilline zo ongeveer het enige is wat echt goed tegen snot helpt. Dit moet je in de huid inspuiten. Uiteraard krijg je dit alleen van de dierenarts mee, dus mijn advies is, probeer eens een second opinion te krijgen bij een andere dierenarts die ervaring heeft met konijnen met snot.

Ik zit nu zelf ook met een konijn die nog de nasleep heeft van snot. Je kan er een pure tijd mee bezig zijn!! Mijn konijn krijgt nu neusdruppels, maar dit is NA een kuur van Duplocilline.

Duplocilline is wel een zware antibiotica maar is tegen snot een van de weinige die helpt! Succes in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke antibiotica heb je voor hem gekregen toen? Mijn ervaring is ondertussen dat Duplocilline zo ongeveer het enige is wat echt goed tegen snot helpt. Dit moet je in de huid inspuiten. Uiteraard krijg je dit alleen van de dierenarts mee, dus mijn advies is, probeer eens een second opinion te krijgen bij een andere dierenarts die ervaring heeft met konijnen met snot.

Ik zit nu zelf ook met een konijn die nog de nasleep heeft van snot. Je kan er een pure tijd mee bezig zijn!! Mijn konijn krijgt nu neusdruppels, maar dit is NA een kuur van Duplocilline.

Duplocilline is wel een zware antibiotica maar is tegen snot een van de weinige die helpt! Succes in ieder geval!

Ik heb ook een second opinion gedaan. Mijn 'oude' DA gaf tekens Doxoral drops mee dat weinig effect had. Ik nam hier geen genoegen mee en wilde wel meteen actie ondernemen. Hier op BB zag ik dat 20 min rijden van huis een KKDA was. Daar dirtect een afspraak gemaakt en kon er al snel heen. Daar hebben ze een rontgenfoto gemaakt waaruit bleek dat de pasteurella bacterie al enorm geworteld was in de longen, het had nooit zo ver hoeven komen. Gelijk zwaardere medicatie gekregen: Enflodoxoral. Na een aantal herhalingsrecepten is de arts overgegaan op de injecties. Geen Duplo, wel nagevraagd hoe die injecties heten, ben natuurlijk de naam weer kwijt :neutral:

Tot op heden reageert hij goed op de injecties. De druppels slaan niet meer goed aan.

En nu zit ik (onnodig?!) met een chronisch snot konijn.... Heel vervelend, zeker voor Joep, maar ik behandel en betaal de consulten met alle liefde! :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook voor een second opinion gaan. Wij hebben bij Nijn ook te maken gehad met een DA die hem in eerste instantie niet goed behandelde. Na een bezoek bij een andere DA (waar we nu nog naartoe gaan) is hij er met veel moeite vanaf gekomen.

Nijn is ook behandeld met Duplocilline. Dit was dus na een hele reeks andere ABs die niet werkten.

Minky heeft onlangs ook snot gehad, zijn heeft Penstrep-ject gehad (dit schijnt dezelfde werkzame stof te hebben als duplo?) Het heeft haar er in ieder geval ook vanaf geholpen.

Waar in Brabant woon je? Kijk hier anders eens op de lijst of er een DA bij je in de buurt zit waar anderen goede ervaringen mee hebben.

aangepast door Laura1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Bo heeft 3 maanden Enrofloxoral gehad + oogzalf waar ik de naam even niet van weet. Het heeft even geholpen, maar ben nu weer terug bij af. Ik heb a.s. donderdag toch een afspraak voor de kat (moet zijn injecties hebben) bij de DA. Dan ga ik het meteen vragen. Mocht de DA er niet mee instemmen dan ga ik naar een ander toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal

Ik ben dus naar de DA geweest en heb uiteindelijk weer Enflodoxoral meegekregen. Hij heeft aan gegeven dat Duplo een heel oud penicilline is en dat deze bijna resistent voor alle bacterie. Hij gaf ook aan dat hij een protocol moet volgen waar precies instaat welke antibiotica gegeven moeten worden. Ik ga gewoon deze kuur afmaken en dan kijken hoe het gaat. Deze heeft tenslotten de vorige keer ook geholpen. Mocht dat dit keer niet zo zijn dan ga ik naar onze andere DA. Ja we hebben er 2. Bij die andere zijn we toen terecht gekomen in het weekend toen 1 vn mijn konijnen erg ziek was. Dan ga ik gewoon voor second opinie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .