Lotje-Ieyore-Nala Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 We zijn net met Nala bij de dierenarts geweest. Ik vond hem de hele ochtend raar doen en vertrouwde het niet. Was duidelijk dat hij pijn had. Het bleek dat Nala gas heeft. We hebben een pasta meegekregen die we in zijn mondje moeten spuiten. Dat gaat ook prima, laat het allemaal gebeuren. Maar Nala weigert om te eten, heeft momenteel alleen hooi in zijn hok omdat de da aangaf voorzichtig met brokken te zijn. Mogen we hem groente als andijvie of witlof geven??? Normaal krijgen ze ook dagelijks groente. Hij heeft ook nog niet gepoept vandaag, geplast wel.
jrjsieben Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Heb je pijnstilling meegekregenEen konijn met pijn gaat ook niet etenZou het nog wel gaan halen
JoBoris76 Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Wat voor pasta was dat? Fibreplex? Dat is nl. probiotica in pastavorm. Je hebt zoals jrjsieben schrijft Metacam of Carprofen nodig want als een konijn pijn heeft eet het niet. Ook is het slim om een darmstimulans zoals Cisaral of Metocloral te vragen. Ikzelf gebruik ook altijd nog Equate maar dat zal je dierenarts vast niet hebben. Succes!
Sofie Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Ik heb dit ook gehad met Wollie. De DA raadde ons aan om een heel klein beetje witloof te proberen. We hebben haar ook doen dwangdrinken.
Lotje-Ieyore-Nala Geplaatst: 18 juli 2011 Auteur Geplaatst: 18 juli 2011 Zit nu te wachten op een telefoontje. Heb idd de Fibreplex gekregen. Inmiddels hebben we hem hooithee met een spuitje gegeven en toen het bakje onder zijn neus gezet omdat hij duidelijk dorst had. Daar drinkt hij nu zelf van. Nichtje werkt bij DA dus die zou meteen bellen, ze hebben nog spreekuur dus als het nodig is rijden we nog een keer.
Lotje-Ieyore-Nala Geplaatst: 18 juli 2011 Auteur Geplaatst: 18 juli 2011 Net weer terug van DA. Pijnstilling en dwangvoer gekregen. Hebben hem 1 uur geleden pijnstilling gegeven en hij komt weer beetje tot leven. Morgen moeten we hem Olvarit wortel geven en bij echt totaal geen verbetering terug. Vannacht ga ik wel een paar keer opstaan om te kijken hoe het gaat.
Aanbevolen berichten