Ga naar inhoud

Gaat het wel goed?? Help me please!


hangoorsnuitje

Aanbevolen berichten

Zoals jullie misschien wel hebben gelezen heb ik van de week ondekt dat Snuitje mijt heeft. We zijn naar de dierenarts geweest...en hij heeft een injectie gehad ervoor en zalf dat moet ik nu elke dag opsmeren.

Nu heb ik het idee nu hij sinds gisteren terug is van het logeren bij me nicht dat hij uit ze doen is...hij heeft die kap op voor het krabben en zo...maar hij is gewoon afwezig en wil geen brokken eten.

Hooi heeft me vriend hem wel zien eten vanochtend en ook gedronken...maar wat moet ik nou verder...

Dierenarts zegt even afwachten!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm hooi wel, brokken niet...maar dan doe ik steeds ff de kap af...maar goed ben som sook zoals vandaag ff druk dus ja kan ik niet continu kap af doen...asl hij die vloeistof op likt ofzo van het krabben van ze oren aan ze poten dan gaat hij aan de diarree...dus vanmiddag zal ik proberen weer een poosje hem af te doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nathalie...ik weet niet precies hoe de mijt wordt genoemd...hij had het alleen aan de buitenkant van zijn oren...en voor op zijn snoetje als je de haren iets omhoog trekt laten ze ook iets los...verder heeft hij het niet op zijn lijf of ergens anders...tot nu toe... dus ik denk dan iets van oormijt ofzo??

Die kap i dat hij niet kan krabben want als hij die vloeistof op ze poten krijgt en likt ofzo als hij gaat wassen krijg thij diaree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die surolan is een flesje toch?.....was die al open bij de dierenarts of heb je die zelf opengedraaid?

Kan me namelijk niet voorstellen dat daar anders ivomec inzit........

Ik heb het zelf ook meerdere malen gebruikt zonder diarree problemen.

Wanneer heeft je konijn die injektie gehad? en kan je misschien nog op de bon zien wat dat was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er bijna van overtuigd dat je konijn gewoon verder zonder kap mag......als de injektie meer dan 48 uur geleden is kan je konijn daar niet meer ziek van worden.....surolan is niet gevaarlijk en werkt jeukverlichtend.Wel dun smeren bij het opbrengen.

Dat je konijn nog krabt als je de kap af doet moet je wel even in de gaten houden maar ik zou de kap gewoon af doen.Hoe vaak moet je surolan aanbrengen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon helemaal die kap af doen......denk dat je konijn mede door die kap niet wil eten.

Als je de surolan hebt gesmeerd geef je je konijn iets lekkers en ondertussen trekt de surolan in.Moet geen probleem zijn.

(ik zou ook gaan krabben als ik jeuk heb en zeker met zo'n kap op mijn kopje...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk namelijk dat de kap het grootste probleem is. Als hij die af heeft is hij ook wat levendiger...maja als hij continu blijft krabben wordt het tog alleen maar erger?

Erger zal het niet worden....hij heeft namelijk al een injektie gehad die de beestjes aanpakken.

Je kan je konijn alleen maar blijer maken door hem van die kap te verlossen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nogmaals de dierenarts gesproken en die adviseerd wel echt de kap nog om te houden. Ze zegt als hij de surolan in slikt is niet zo goed, en het krabben wordt alleen maar eger als hij dat gaat doen zonder kap...waardoor het alleen maar langer duurt voor het geneest.

Ik probeer zo beel mogelijk als ik tijd heb de kap af te doen en bij hem te blijven waardoor hij gewoon normaal alles kan doen zeg maar...maar dit is denk ik wel even het beste..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn konijnen bij mijt nog nooit een kap om gedaan en zijn er altijd perfekt van genezen.

Ook van surolan nog nooit geen negatieve dingen ondervonden....smeerde het zelfs op wondjes op de pootjes.....geen enkel probleem.

Ik denk dat het belangrijker is dat je konijn eet en geen stress heeft dan dat hij aan zijn oren krabt........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .