Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Vandaag waren we de nagels aan het knippen van Snuf (vrouwtje) en toen voelde we duidelijk haar tepels (is dit altijd?). En onder een of meerdere voel je een soort bultje.

Om de tepels zitten ook een soort schilfertjes (melkrestjes?).

Snuf is 3 jaar oud en is ongeveer 2 weken geleden schijnzwanger geweest.

We hebben contact gehad met de dierenarts en die zei dat het kan komen omdat ze schijnzwanger is geweest, als het over een week nog niet minder is of weg is moet ik langskomen. Maar nu haal ik me natuurlijk gelijk de meest gekke en enge dingen in mijn hoofd... :$

Hebben jullie konijnen dit ook weleens gehad? En wat was het toen..?

Liefs Maris

Geplaatst:

de opgezette tepels zijn hormonen!!

niks aan de hand!!

je zegt dat ze schijn zwanger was dus daardoor komt het!! het kan ook nog wel een tijdje aanhouden dus maak je geen zorgen!!

mijn vrouwtje heeft dit al weken voorderest niks aan de hand!!

Geplaatst:

Als de dikke tepels blijven aanhouden, zou ik toch even een bezoekje brengen aan de dierenarts om eventuele baarmoederproblemen uit te sluiten aangezien ze niet gecastreerd is.

• 10 maanden later...
Geplaatst:

Hallo allemaal.

Ik heb 3 konijnen waarvan 1 mannetje. ( dit bleek achteraf )

Nu heb ik ongeveer 3 maanden geleden een dood nestje gehad omdat plotseling mijn konijn was bevallen en maar een paar uur van tevoren een nestje had gemaakt, dus alle konijnen zaten nog bij elkaar :o.

Ik vond dit natuurlijk heel erg en heb onmiddelijk een nieuw hok aangeschaft. Ik heb dus nu 3 konijnen en 2 hokken om er zoveel mogelijk aan te doen niet nog een dood nestje te krijgen. Nu voel ik dus bij allebei mijn vrouwtjes konijnen in een keer de tepels. Dit heb ik nog nooit eerder gevoeld. Zijn ze nu allebei zwanger of wat betekent dit ? Hebben rammetjes ook een periode waarin ze veel willen dekken want hij springt er de laatste tijd vaak op. Ik heb hem er nog nooit af zien vallen, maar de vorige zwangerschap kwam ook plotseling. Ik ben 15 jaar dus ik kan niet zomaar naar de dierenarts met ze. Kan iemand me alsjeblieft helpen ?

xxxxx b.v.d. Ellen

Geplaatst:

Hoi Ellen,

Hoe oud zijn je konijnen? En zitten ze nog steeds alledrie bij elkaar?

De reden dat de jongen dood zijn weet ik niet, dat kan vanalles zijn. Een rammetje wil altijd wel dekken als er een vrouwtje in de buurt is. Toch wil ik het je wel sterk afraden om zomaar nestjes te nemen. Het lijkt ontzettend leuk maar zoals je al een keer hebt meegemaakt, kan het ook enorm mis gaan. Nu zijn de jongen dood, maar je vrouwtjes konijn kan ook komen te overlijden. Vergis je hier niet in. Ook kan het vrouwtje, als ze zich niet goed voelt, of niet op haar gemak, de jongen aanvreten. En dat is echt een rotgezicht.

Vind je het niet een veel leuker idee om het mannetje te casteren en de 3 (als het klikt) lekker samen te laten genieten?

Ik weet niet hoe oud je konijnen zijn, maar als ze al wat ouder zijn is het zelfs behoorlijk gevaarlijk om ze een nestje te laten krijgen.

Probeer als je wil, eens met je ouders te overleggen of het mannetje gecastreerd kan worden. Dat kost ongeveer 50 euro, dit verschilt per dierenarts, daarvoor zou je even een rondje kunnen bellen. Zo kunnen je konijnen lekker genieten van elkaar en hoeven ze niet allemaal kleintjes op te voeden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .