Ga naar inhoud

Natte neus & opgezwollen oogleden


nicole_ta

Aanbevolen berichten

Lieve mensen,

Sinds gister heeft mijn konijn last van opgezwollen oogleden en een natte neus. Natuurlijk ben ik zelf aan het googlen geslagen en naar de dierenarts geweest.

Zij wist alleen niet of het de gevaarlijke konijnenziekte maxi.. nog wat was of een hardnekkige bacterie.

Mijn konijn is zwak, langzaam, ademt snel en kan zijn ogen nog maar net openhouden. Ik heb antibiotica meegekregen en oogzalf voor het geval het gewoon een bacterie zou zijn. Zo ja dan zou hij beter worden, anders zou hij sterven.

Hij heeft nog geen last van knobbels of wratten.

Wat kan ik doen om het hem zo aangenaam mogelijk te maken en hebben jullie nog tips/opmerkingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Is je dierenarts konijnkundig

Als het myx is dan is hij behoorlijk ziek

Is hij of zij niet ingeent

Heb je nog meerdere konijnen

Ik denk dat je alleen kan afwachten en zijn medicijnen geven

En de omstandigheden zijn niet zo fijn maar welkom op BB

Welke stad woon je meestal wordt het wel doogegeven myxuitbraak

Beterschap ik hoop dat je konijn het redt

Kijk even op de site van wilhelminapark

http://konijnen.nl/ziekten/myxo.htm

aangepast door jrjsieben
Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts staat niet in de lijst voor konijnkundige. Maar ik ben naar de dierenarts gegaan waar we meteen terecht konden. Hij is nog nooit ingeent geweest, en wordt in November 5 jaar..

Ik heb nog een konijn waar hij samen mee rondliep in de tuin. Dat andere konijn heeft nog nergens anders last van (symptomen), maar de dierenarts zei dat zij het waarschijnlijk ook al zou hebben omdat het besmettelijk is.

Mijn konijn zat in Tilburg, waar ik studeer, maar heb hem nu mee naar huis genomen naar Helmond zodat ik full time op hem kan letten.

Ik heb de site van Wilhelmina doorgekeken en had een succes verhaal gelezen van een konijn dat genezen was, en hoop zo ontzettend dat de mijne ook beter wordt.

En bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar is heel veel niezen ook een symptoom van myxomatose? Zag het in iedergeval nergens, want dat doet hij wel steeds.

Dan kan het ook nog pasteurella (snot) zijn, wat ook nog kan passen bij de klachten. Ik zou zeker even een consultje doen bij een dierenarts die er wat meer verstand van heeft :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niezen kan van alles zijn, zelfs stof in zijn neusje, dus dat hoeft niet perse bij elkaar te horen.. Als je aan de diagnose twijfelt kun je beter even langs een konijn kundige da gaan..

Bij een natte neus en niezen denk ik aan de ziekte 'snot', volgens mij kan dit ook gepaard gaan met ontstoken ogen, maar ik weet niet of dat zo erg kan zijn dat het echt opgezwollen is..

aangepast door Bloem
Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien dat dat komt omdat je daar nog geen vaste klant bent!

als je er vaker komt zoals ik dan word de prijs wel enigzins aangepast,

laatste keer had ik 3 konijnen mee voor verschillende dingen in 1 consult ;)

maar goed dierenartsbezoekjes blijven hoe dan ook altijd duur!

succes met je nijn en ben benieuwd morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .