Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vroeg me af of je een wit konijn moest insmeren met zonnebrand, aangezien dit bij katten en honden ook moet.

Als dit topic verkeerd staat mag het verplaatst worden ;)

Geplaatst:

Ik bedoel natuurlijk zonnebrandcreme :P

Graag snel antwoord, ik weet dat jullie niet 24/7 op BB zitten maar mijn konijnen zitten nu buiten waarvan er 1 wit is ;)

Geplaatst:

Ik heb een herder met veel wit en heb hem ook nog nooit ingesmeerd terwijl hij graag in de zon ligt. Ik heb het idee dat het een fabeltje is. Ik heb altijd geleerd dat zwart het zonlicht aantrekt en wit het zonlicht juist afkaatst. Maar al mijn zwarte honden heb ik ook nog nooit ingesmeerd en die liggen ook vaak genoeg in de zon (maar niet te lang omdat ze gloeiend heet worden). De dieren regelen dit zelf naar mijn idee prima.

Geplaatst:

Mijn lichtkleurige nijn heeft ook geen zwarte neus ofzo..

Maar konijnen mogen ook niet in de zon ivm de hoge kans op oververhit raken.. Dus misschien kan je een parasol neer zetten?

Geplaatst:
Mijn lichtkleurige nijn heeft ook geen zwarte neus ofzo..

Maar konijnen mogen ook niet in de zon ivm de hoge kans op oververhit raken.. Dus misschien kan je een parasol neer zetten?

Ze zitten nu sowieso al weer binnen ivm. temperatuur :D

Had ze nog ff buiten zitten totdat alle schaduw weg was.

Maar meer antwoorden over zonnebrandcreme op roze neusje mag ook nog.

Geplaatst:

Even googlen:

Zonnebrand

Net als de meeste witte dieren zijn ook witte konijnen gevoelig voor zonnebrand, vooral aan de oren en de neus. Om te proberen zonnebrand te voorkomen dient u er voor te zorgen dat uw konijn voldoende schaduwplekken heeft en probeer uw konijn niet te lang in de zon te laten zitten, vooral als uw konijn houdt van zonnebaden. Een zonnebrandcreme speciaal voor baby's met een hoge beschermingsfactor kunt u op de oren en neus van uw konijn aanbrengen. Denk eraan dat uw konijn dit er waarschijnlijk snel af zal likken, dus regelmatig opnieuw aanbrengen is nodig.

Bron: http://www.dap-oost-betuwe.nl/konijn-cavia/konijn.html

Inderdaad oppassen met zonnebadend konijn, mijn vorige hield daar heel erg van, en die lag hartje zomer nog in de zon. Die moest ik wel een schaduwplek geven, gek beestje haha

Geplaatst:

haha.. mijn konijnen schieten eerder in de stress van al die zonnebrandcreme.. en het oplikken ervan lijkt me ook niet echt gezond.. Ik zou gewoon een parasol neerzetten, dat heb ik ook gedaan..

Geplaatst:

Ik heb zo'n kippenhok met een grote ren als hok voor mijn nijnen. Het open rengedeelte heb ik afgedekt voor schaduw en bescherming tegen regen. Als het erg zonnig is dat zet ik vaak ook nog een parasol neer. Insmeren met zonnebrandcreme lijkt me een aardige stressvolle bezigheid om dat elk uur te gaan doen (wil je dat het echt blijft werken), dus beter Ć©Ć©n keer ff een parasol neerzetten lijkt mij handiger XD. Maar zon is inderdaad schadelijk ook voor de nijnen, heb een keer een witte kat gezien die ook zo'n zonaanbidder was, zijn hele oortjes waren rood en leken afgekloven omdat ze altijd zo verbranden >.>.

Geplaatst:

Dus als je konijn het leuk vindt om in de zon te zitten kun je hem beter even insmeren, maar anders is het niet nodig en kun je beter een parasol neer zetten.

Geplaatst:

Hier zijn inderdaad nog nooit witte konijnen ingesmeerd... je moet dan ook echt wel tot de huid smeren en niet alleen op de haren, want dan is het alsnog de grootste onzin ;)

Geef 'm inderdaad gewoon lekker schaduw ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .