oskar Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 HoiIk ben sinds de verhalen over maden die ik heb gelezen een beetje panisch geworden. Mijn konijn Snuffel heeft namelijk ook soms een vies kontje, maar dan van plas (geen plakpoep verder) Hij loopt namelijk heel veel los, en plast op mijn laminaatvloer, waardoor hij dus een vieze vacht krijgt. Ik heb hem pas bij de dierenarts laten wassen en scheren maar het komt natuurlijk weer terug. Hij krijgt binnenkort een grote buitenkooi en een vriendinnetje, maar tot die tijd, kan ik iets doen om hem madenvrij te houden? Hoe controleren jullie de kontjes als je een konijn niet kan optillen (het is een FH).? En helpt iets van tea tree olie preventief?
jrjsieben Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 Als je hem op een toilet laat plassen dan zakt de urine meestal gelijk in de bodembeddekkingMaar ja dat moet hij wel willenMisschien horregaas voor je hok Bij bunnybin kan je dit bestellen
oskar Geplaatst: 11 juli 2011 Auteur Geplaatst: 11 juli 2011 Hij heeft in de kooi een toilet maar met loslopen plast hij helaas overal, ook als ik toiletjes neer zet. Gaas heeft ook weinig zin als hij meer dan halve dagen los loopt vrees ik. Ik zal eens kijken naar dat spul, bedankt voor de tip!
jrjsieben Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 is hij geholpenMeestal stoopen ze met overal plassen als ze geholpen zijn
Wouzzy Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 Dat spul is bij mij ook te verkrijgen in de dierenwinkel het is preventief te gebruiken, dus ook wanneer je ongerust bent. je moet het rond het kontje spuiten, dus dan zou je hem wel op zijn rug moeten krijgen
Dollie Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 Als je toch bij Bunnybin gaat bestellen zou ik persoonlijk voor Rearguard kiezen.
oskar Geplaatst: 11 juli 2011 Auteur Geplaatst: 11 juli 2011 Hij is gecastreerd maar plast helaas nog steeds veel met loslopen....grrrrrrrrr! Ik zal eens gaan kijken bij bunnybin!
Engeltjes farm Geplaatst: 11 juli 2011 Geplaatst: 11 juli 2011 ik gebruik ook anti myasis uit voorzorg, (zelfs boerenbond, pets place verkoopt het tegenwoordig)ik heb 2x maden meegemaakt en dit wil ik niet meerdus de konijnen worden behandeld hiermee en 2x per dag kijk ik ze alle 9alsnog na om er zeker van te zijn dat er niets aan de hand is!ik heb ook 1 dame die een beetje een hang kontje heeft en buiten op de tegels plast,ze zit hierdoor met haar billen in de plas en maakt zichzelf dus telkens vies,soms gaat het dagen goed, soms weer niet (zoals nu, ze is net gewassen en weer ingespotenen zit nu in de binnenkooi om droog te worden, zodra ze droog is gaat ze weer naar buiten!heb 2 weken terug bij de da een urinetest laten doen maar daaruit blijkt dat ze niets mankeert verderdus gewoon extra zorg voor haar in de zomer nu dan maar!!!
rabbitmams_miriam Geplaatst: 12 juli 2011 Geplaatst: 12 juli 2011 rearguard hebben ze helaas niet altijd op voorraad bij bunnybin en dat spuitflesje heb ik nu ook en werkt ook prima. Ik heb het ook ter voorkoming van.... let wel op want winkeltje is dicht vanaf 14 juli dan moet je nog snel zijn :-)
oskar Geplaatst: 12 juli 2011 Auteur Geplaatst: 12 juli 2011 Heb de beaphar anti myiasis nog kunnen kopen gisteren bij de dierenwinkel! Vanmorgen meteen zijn kont ingespoten, werd wel even ongerust want daarna ging hij likken. Maar gelukkig is ie niet ziek geworden!
hanny Geplaatst: 13 juli 2011 Geplaatst: 13 juli 2011 was even aan het zoeken op dit onderwerp.heb zelf een paar jaar geleden dit nog mee gemaakt en vandaag een vriendin van me.bijde konijntjes waren al te ver heen.maar was dus wel heel benieuwd of er iets tegen te doen was.zijn er meschien nog meer tips om dit teverkomen?
Aanbevolen berichten