Ga naar inhoud

Tekenbeet?

Jeannine

Aanbevolen berichten

Moet je een konijn eigenlijk ook controleren op teken als hij los in de tuin loopt? Bij de hond en de kat letten we er altijd wel op. Nu de hond van een vriendin de ziekte van Lyme heeft en echt flink ziek is, vroeg ik me ineens af hoe dat met konijnen zit.

Weet iemand dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat onze zwarte kat altijd onder de teken zit, heb ik tot nu toe nooit eentje bij de konijnen gevonden. Als ik de konijn een aai over de bol geef controleer ik ook of ze geen teken of wondjes hebben. Doe ik ook bij de katten, een gewoonte die er is ingesleten bij mij voor alle dieren die bij ons buiten komen/zitten :D. Dus een kleine check kan nooit kwaad ^^.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze Stewie is een paar maanden geleden beten door een teek.

We waren hem aan het wassen en toen zagen wij ineens een grote plek op zijn rug (een cirkel) Ik had meteen de dierenarts gebeld en de assistente zei dat het niks was o_O'. We daarna toch maar naar het open spreek uur gegaan. en tot de verbazing van onze dierenarts was Stewie flink gebeten door een teek. (recht op zijn ruggengraat) Ze hebben hem een spuitje gegeven tegen ontstekingen en vervolgens met kleurstof (blauw) het plekje gemarkeerd zodat wij het nog terug konden vinden voor controle.

Het rare is... Wij hebben geen gras in de tuin en hebben geen honden of katten. (de buren ook niet)

Ik heb nu een tekentang gekocht bij de dierenwinkel voor het geval dat het nog ooit eens gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .