Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als zij de enigste is die het laagje trapje neemt, zou ik idd ook denken dat dat de oorzaak van haar wond was :yes:

Fijn dat je het hebt kunnen weghalen :) Nu is het idd even afwachten of de snee niet terugkomt.

Geplaatst: (aangepast)

Bijdeze een foto van de wond, ik vind iets wat onduidelijk maar de wond ziet er redelijk netjes uit; het randje erom heen zit ook los dus moet nog eronder in schoonspoelen etc.. maar ze laat het zich echt goed doen! Ze eet en drinkt ook heel erg goed! Alleen die andere merk ik aan dat ie vrijwel geen brokken eet nu zij er niet meer bij zit.. wel eet ie goed groente dus geef ik hier maar wat meer van.. hij zal zich eenzaam voelen! En hoop dat het straks tegen september/oktober weer helemaal goed tussen hun gaat want jah ze hebben dan een 2/ 3 maanden niet bij elkaar gezeten!

anke1985-albums-dupke-and-prupke-picture48720-wond-dupke.jpg

Ik denk dat we het probleem gevonden hebben maar zeker weten doe ik niet want ik zie nergens bloed zitten.. maar goed we zullen het moeten oplossen en hopen dat dat het probleem is.

aangepast door anke1985
Geplaatst:

Hoop dat je nijn snel weer de oude is. Heb t wel met dr te doen...

Moeten ze apart zitten dan? Is dat advies van de DA? Anders kun je het verblijf natuurlijk zo inrichten dat ze samen kunnen zijn toch, dan zit je straks niet met het opnieuw koppelen. Dus beiden binnen...? Of zie ik dat verkeerd?:)

Geplaatst:

daar heb ik de ruimte niet voor... ik heb een noodbinnenhok van 1 meter breed.. en ga echt geen nieuwe aanschaffen want ze gaat dadelijk weer naar buiten.

En kwa infectie etc.. is het toch beter haar apart te houden. Maar ze hebben nog nooit gevochten dus denk dat het wel goed gaat komen.

Geplaatst:

Even een tip voor het verzorgen van de wond. Ecostyle heeft een wondzalf, die tevens ontsmettend werkt. Ik gebruik deze voor al mijn dieren en ook voor mezelf. Het is echt super spul en de wonden genezen een heel stuk sneller.

Heel veel succes met je pech-konijn!

Geplaatst:

hmm zal eens navragen of ik die zou mogen gebruiken... heb wel een schampoo mee die anti bacterieel werkt.

het gene waar ik meer in mijn maag zit... dupke en prupke zitten nu apart.. dus moet opnieuw gaan koppelen en ben zo bang dat het fout gaat... samen zetten binnen in die 1 meter kooi is geen optie want dat is te klein en groter maken kan niet.. en een nieuwe kooi aanschaffen doe ik niet.. deze kooi heb ik puur voor noodgevallen.

Nu heb ik besloten en weet dat dat niet 100% goed is etc....;

ik heb een een neutraal stuk in de tuin de panelenren opgezet en wil de konijnen hier iedere dag met zijn tweetjes inzetten voor een half uurtje tot uurtje mits het weer het toe laat. Dan heeft Dupke iets van beweging maar ook niet te lang ivm wondgenezig.. en dan zien ze elkaar tenminste nog in de hoop dat ik ze dadelijk gewoon weer bijelkaar kan zettenn

Ze hadden elkaar een week niet gezien en heb ze vanmorgen een half bij elkaar gezet, ze waren happy! Meteen wassen etc.. dus het ging goed.. ik kijk me dit op deze manier even aan.. en hoop dat het goed blijft gaan zo.. want ik gun het ze zo dat ze dadelijk weer samen zitten..

tisz ook zo lastig he.. je wilt het zo goed mogelijk doen maar lukt niet altijd..

Geplaatst:
Waarom zet je de panelenren dan niet aan je binnenkooi en hou je ze zo samen?

Dat zou ik ook doen. Je gaat/moet ze toch steeds opnieuw koppelen als je ze steeds uit elkaar haalt?

Geplaatst:

daar heb ik ook over nagedacht en met mijn vriend over gehad.. hij wilt dit niet.. nog meer ruimte in beslag etc.. pfff het is zo makkelijk als je geen lastige vriend hebt wat die dingetjes betreft... ik ga het maar even op deze manier proberen ben ik bang

gaat ook niet echt.. want dan moeten ze naar de andere kamer en daar komt over 3 weken de babykamer... dus dat wordt moelijk..

• 2 weken later...
Geplaatst:

Inmiddels weer een dikke 2 weken verder..

En het gaat echt goed met der!

Ben vorige week nog even terug met haar naar de da. en toen hebben ze flink aan der gezeten.. ze hebben korst etc van de wond weggehaald en weer laat mevrouw alles met zich doen! echt ongelofelijk!

De wond is hendig gekrompen.. hij krimpt echt met de dag!

Van een wond van ongeveer 10 cm lang en 5 cm breed is het nu een wond van 2 cm nog maar 1,5 cm breed.. echt ongelofelijk.. lijkt wel of de spieren de wond samen zijn aan het trekken.. dus ik heb er goede hoop in dat ze waartschijnlijk eind augustus alweer buiten zit! ik laat als het dicht is haar toch nogn even binnen zitten om het goed te controleren.. want buiten laat ze zich slecht pakken.

Het bijelkaar zetten om de dag van dupke en prupke gaat ook goed gelukkig, af en toe probeert dupke op prupke te fietsen maar dat is 1x keer en dan laat ze het en gaat ze hem poetsen.. zij is de baas over hem

Ben blij dat de wond redelijk goed geneest!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .