Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben nieuw hier en ben sinds 3 maandjes het trotse baasje van mijn blauwe NHD-tje Dopey.

Gisteren begon hij ineens te niezen en er zat wat wittig snot in zijn neusje.

Uiteraard ben ik direct met hem naar de DA gegaan en deze heeft hem even bekeken.

Volgens hem is het een gezond jong beestje en zijn zijn longetjes schoon echter voor de zekerheid heeft hij toch een spuitje met AB gekregen (marbocyl-fd).

Nu moet ik hem tot na het weekend goed in de gaten houden en bij niet vertrouwen weer bellen.

Hij niest heel af en toe nog echter er is nauwelijks nog wittig snot te zien, ook heeft hij geen natte neus of natte voorpootjes, wat denken jullie is dit snot of moet ik het gewoon even aanzien zoals de DA zei, en zo ja hoe lang en wanneer is er echt actie nodig?

Op zich eet en drinkt hij zoals altijd en keutelt er ook lustig op los.

Hij is wel iets rustiger dan normaal, nu vroeg ik mij af of konijnen ook wat 'suffig' worden van AB?

Groetjes Mysci

Geplaatst:

Ik denk wel dat het snot is, want dan hebben ze wit snot. Ook al lijkt het over te zijn, konijnen hebben vaak lang antibiotica nodig.

Ik weet niet of hij een prik heeft gehad of dat je druppels hebt meegekregen, maar ik denk dat je wel langer dan een week

antibiotica moet geven. Ik zou dat zeker doen want snot kan heel hardnekkig zijn, tenzij je meteen ingrijpt. Prima dat hij

verder goed eet en keutelt, snot is ook zeker niet meteen dodelijk hoor. Maar het kan chronisch worden en dat is niet fijn.'

Nou succes, beterschap voor je konijn!

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie!

Hij heeft echt maar twee keer wittig snot uit zijn neusje gehad.

Sinds we bij de DA zijn geweest waar hij een prik AB heeft gehad voor 4 dagen heeft hij geen nat neusje of pootjes gehad en nog maar een keer of 5-6 geniest.

Heb dus geen AB kuurtje meegekregen moet ik nu toch terug naar de DA?

Groetjes

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .