Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo

Ik heb een vraag want eerlijk gezegd weet ik niet meer wat ik er mee aan moet, en dat gebeurt niet vaak :-)

Ik heb een konijn wat vieze pootjes heeft en laatst ook een vies staartje ( tijdje bd niet volledig opgegeten en daardoor deze problemen). Die heb ik toen lekker gebadderd en alles losgeweekt, klitten weg geknipt voorzichtig en ze was weer helemaal schoon , is binnen gebleven samen met haar vrouwtje zodat ze lekker kon opdrogen, ontlasting constant gecontroleerd maar was heel mooi rond, droog en als je ze brak mooi vezelrijk ( van binnen). Geen diarree , geen plakpoep meer ( tijdje last van gehad) . Beide konijntjes hebben alleen hooi omdat ze vrij gevoelig reageren op groenvoer en biks.

Maar nu zie ik weer dat pootjes vies zijn. geen plakpoep maar gewoon smerig. De plaats waar ze eten, daar poepen ze veel en plasen ze ook veel dus lijkt wel of hij gewoon daardoor vieze pootjes heeft. Kontje is schoon, staartje ziet er goed uit dus ik weet niet wat ik hier nog mee moet?

Ze eten heel goed, drinken ontzettend goed en gedragen zich ontzettend goed.

Hok wordt heel goed schoongehouden, 2x per dag toiletbakken schoon, plaats waar ze eten en vies maken 2x per dag schoon gemaakt en nieuwe bodem bedekking er weer overheen.

Heeft iemand een tip of advies ?

Pootjes zijn gewoon fluffig om het zo maar even uit te drukken dus geen plak-plekken van viezigheid, alleen vies kleurtje, pootjes zelf ook niks mee aan de hand.

Nou hoor graag van jullie en alvast bedankt voor de evt reacties.

Mijn andere konijntjes hebben hier nooit last van gehad, altijd mooi schoon en geloof me die kunnen er ook een bende van maken soms hihi.

groetjes miriam

Geplaatst:

Ja mijn kennis heeft ook een voedster ook hele oranje poten aan onder kant

En ook urine vlekken aan de zijkanten van haar vacht

Ze smeert der eigen gewoon onder lijkt wel

Is 4 juni geholpen

Geplaatst: (aangepast)

Volgens mij lijken onze konijnen zo hard op elkaar qua gedrag haha! Gerrit ook zo'n moeilijke eter en

mijn konijnen hebben ook zo beetje vuile pootjes (niet oranje, maar beetje bruin). Ik denk doordat ze op het hooi plassen dat ze uit het ruifje gooien..

Dus ik denk dat het daar aan ligt?

Voor bodembedekking in het toiletje heb ik houtkorrels dus weet niet of dat ook een oorzaak kan zijn..

aangepast door PYT
Geplaatst:

ja die van mij eten als gekken als ik ze hooi geef maar smaakt waarschijnlijk beter als het op de grond gegooid wordt en dan opgepeuzeld hahah. maar dan wordt ook alles inderdaad vies en nat en krijgt de hemparade niet de kans om het vocht op te nemen.

Geplaatst:

Ja idd, alleen een kleurtje.. Denk dat dat wel normaal is als ze buiten leven

Ik snap ook niet waarom ze het doen, ik denk dat het ruifje te hoog hangt ofzo en dat het op de grond dan makkelijker gaat of ze zoeken zo het lekkerste hooisprietje :P

Maar idd dus wel vervelend want dan wordt het hooi vuil en moet je het weer verversen

Geplaatst:

bedankt voor alle reacties, joeri dankt jullie ook want nu draai ik hem niet iedere keer op zijn kop om alles iedere dag in de gaten te houden:mdr: houd hem toch in de gaten maar zoalng de keutels goed zijn ga ik hem niet meer zo stressen.

Prettig als je een groep hebt waar altijd wel iemand is die hetzelfde meemaakt of meegemaakt heeft.

:yes::cool:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .