Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wij hebben gisteren onze eerste konijntjes uit het asiel gehaald en nu merke we dat een van de twee ernstig niest is dit normaal (gistere nieste ze zo 1 keer en dan hield het op) maar nu niest ze aan 1 stuk door nu heeft ze weer een rust ig moment (ze is ff gestopt)

Geplaatst:

Wat voor bodembedekking gebruik je? Je zou kunnen overwegen een stofvrije bodembedekking

neer te kunnen leggen. Helaas weet ik zo even niet wat je het beste neer kunt leggen.

Observeer daarnaast goed naar je konijn. Kijk of z‘n neus en ogen schoon zijn.

Luister of je geen gerochel hoort of een verkoudbeid geluid. Klinkt je konijn benauwd?

Hou je konijntje goed in de gaten voor evt. snot. Zo ja; ga dan zsm naar je DA,

hoe eerder je erbij bent hoe beter het te behandelen is.

Sterkte toegewenst! X

Geplaatst:
ze is nu tergug begonnen en het klingt echt wel erg !! het is zo echt aan 1 stuk door niezen

Ik zou je willen adviseren even contact op te nemen met je DA.

Als je konijntje zo behoorlijk niest zoals je zegt, zou ik geen risico‘s nemen.

Beter een keer te vaak naar de DA dan een keer te laat.

Geplaatst:

1x niezen kan geen kwaad, maar als het heel veel is, dan zal ik het toch even na laten kijken.

Misschien kun je het asiel waar je ze gehaald hebt even bellen m te vragen of het bij hun bekend is?

Geplaatst:

ik zou naar de DierenArts gaan, het is waarschijnlijk snot (pasteurella bacterie)

die van mij heeft het ook, ze heeft nu een longontsteking erdoor en misschien moet ik haar wel in laten slapen omdat niks werkt...

dus hoe eerder je erbij bent hoe beter!

Geplaatst:

Om meteen te roepen dat een konijn pasteurella heeft vind ik wat overdreven hoor.

Ieder konijn niest wel eens, maar als het echt vaak achter elkaar is en meerdere keren per dag dan zou ik me zorgen maken. Daarbij moet je ook kijken naar de neus, is deze vies? En de voorpootjes waarmee ze zich wassen, daar kan ook snot aan zitten.

Als je twijfelt kun je altijd langs gaan bij je dierenarts.

Het kan ook aan je bodembedekking liggen, dat die te stoffig is. Wat gebruik je nu?

• 2 weken later...
Geplaatst:

Bij mij doen de konijntjes dit ook sinds een tijdje.

We hebben Pommy nu 3weken en zij is er mee begonnen. Stewie doet het nu ook en sinds maandag hebben we Molly en zij niest nu ook.

De oogjes/neusjes van alle 3 de konijntjes zijn schoon. Iemand enig idee?

Geplaatst: (aangepast)

Konijntjes die net uit het asiel komen, kunnen ook niezen van de stress van alle verandering. Zorg inderdaad voor een stofvrije omgeving (geen stoffig stro of hooi, geen houtvezel) om uit te sluiten dan het een allergie is. En hou het goed in de gaten. als het steeds erger wordt, als je snot aan de neus ziet, als je konijn rochelend ademt of gaat kokhalzen dan meteen naar de DA. Dat geldt ook voor als je konijntje minder gaat eten en drinken en sloom lijkt, want dan is het goed ziek.

aangepast door Bianca
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .