Suzan Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 Dat snap ik wel ja dat je daar haast nog blij mee zal zijn. Heb je iig een oorzaak :-S Dit is ook balen........
wupsie Geplaatst: 7 juli 2011 Auteur Geplaatst: 7 juli 2011 nee, moet toch "helemaal"naar sappemeer om die keutels weg te brengen. Zit nu op school dus dan kom ik er langs, dus dat was het plan, maar nu neem ik ze vanmiddag gewoon mee.
Cleo en Jackson Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 Ahaaa:) okidoki! Onderzoek was hier in een dag gedaan dus dat is dan wel weer fijn:) (paar uur was nog naar lab van universiteit gestuurd). Heb ze toen beiden ontwormt en gelukkig was het na 2 weken weg Succes bij de DA.
wupsie Geplaatst: 7 juli 2011 Auteur Geplaatst: 7 juli 2011 bij deze DA doen ze het zelf, maar buiten de consulten om, dus duurt altijd een dag
Cleo en Jackson Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 Ahaaa oke, bij mijn DA hadden ze zowel zelf gedaan met een onderzoek als opgestuurd ivm een miscommunicatie die ik had met de vervangend arts wilden ze heel zeker zijn van wat voor wormen het dan ook waren.Heb je zelf al gekeken of je iets afwijkends in de keutels zag?
Sherrifke Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 Oei meid toch.. ook nog allebei tegelijk. Hoe laat ga je straks naar de DA?
wupsie Geplaatst: 7 juli 2011 Auteur Geplaatst: 7 juli 2011 aan de keutels zie ik niks geks, behalve dat die van max gister veel te klein waren. van het weekend heb ik wel een paar hele kleintjes zien liggen (speldenknopjes zeg maar) maar die lagen tussen de gewone keutels. en ja alle twee tegelijk, dat is ook het rare... daarom denk ik ook niet dat het haken zijn. ze zijn beide gewoon duidelijk neit in hun hum
wupsie Geplaatst: 7 juli 2011 Auteur Geplaatst: 7 juli 2011 nou we zijn weer terug. de DA heeft ze beide helemaal nageken en niks gevonden behalve dat bij beide de darmen erg rustig waren.... In afwachting van het ontlasting onderzoek kunnen we dus alleen maar symptoombestrijden. Ze moeten nu 3 keer daags metocloral en ciseral hebben om de darmen goed op gang te brengen/houden. Ze knarsen beide niet en eten ok nog wel kleine beetjes, dus ze hebben gelukkig geen buikpijn. De DA vond het ook heel vreemd, maar weet het ook niet. Max verhaard dus veel haren in de maag? ja mar waarom mini dan... ja dat is een goeie vraag... toch Max zijn kiezen weer bekeken, ook goed maar beide haken zou ook apart zijn geweest. hij gedraagt zich ook anders. (niet boos gefrustreerd dat hij niet kan eten. Ze willen beide gewoon niet eten.) er is duidelijk iets aan de hand, maar wat?!
Cleo en Jackson Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 Mssn wast Mien, max te veel en heeft zij daardoor ook haren in dr buikje?Hopen adt er wat uit het onderzoek komt, wanneer krijg je de uitslag?
wupsie Geplaatst: 7 juli 2011 Auteur Geplaatst: 7 juli 2011 hij hoopte morgen maar kon dat niet beloven, anders maandag pas
Cleo en Jackson Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 Ohw dat duurt dan nog wel even, maar we duimen gewoon voor morgen!:yes:Wel vervelend dat de DA niets kan vinden en er toch duidelijk iets niet helemaal jofel is.
Suzan Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 "balen" dat er niets te vinden is. Tuurlijk wel fijn dat je weet dat je konijnen eigenlijk niets zouden moeten mankeren,Maar als je zelf ziet dat er iets aan de hand is, dan is dit gewoon frustrerend.Hoop dat er wat uit het onderzoek komen gaat, en dat je je oorzaak hebt.
wupsie Geplaatst: 7 juli 2011 Auteur Geplaatst: 7 juli 2011 (aangepast) nou... bij Bloem rare keutels met slijm en oranje bolletjes gevonden.... echt goor..... Foo naar Marjanne gestuurd en zijn waarschijnlijk wormen.... Ondenkbaar is het dus zeker niet dat ze wormpjes hebben. Bloempje is inmiddels met haar kuurtje begonnen. M&M zijn nu lekker buiten het hok. Mien zit in de bak met hooi en Max zit van de appelboomtak van Iris te snoepen. ze mogen zo hun medicijntjes weer. Mag ik dat trouwens in 1 spuit opzuigen? 7 juli 2011 aangepast door wupsie
Cleo en Jackson Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 Oranje bolletjes? Bah!Zitten Mini & Max in de buurt van Bloempje?En kun je ze niet t best 'preventief' behandelen nu dan?
wupsie Geplaatst: 8 juli 2011 Auteur Geplaatst: 8 juli 2011 Bloempje zit in de gang en M&M in de kamer. Ik moet straks toch de DA bellen dus overleg dan even. Lilly gaat dan sowieso mee behandeld worden, daar heb ik ook al spul voor staan. Volgens mij was deze DA niet zo van het preventief behandleen. Hij zei dat ik met bloem ook nog maar even af moest wachten. maar goed, daar wachten we maar even neit meer mee af:p Maar bij Max en Mien weten we neit wat er an de hand is natuurlijk en wat die panacur gaat doen.
Cleo en Jackson Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 Ja begrijpelijk. K ben ook niet voor preventief behandelen of overdoseren. Maar als er wormen in huis zijn..Hoop dat je snel de uitslag van t onderzoek krijgt! Daarbij zijn sommige wormen niet besmettelijk voor mensen of andere dieren, anderen wel vraag dat dus even na bij je DA. Anders moet je de andere dieren en jezelf en vriend nl. ook ontwormen.
wupsie Geplaatst: 8 juli 2011 Auteur Geplaatst: 8 juli 2011 ik was idd al van plan om voor ons zelf ook ff een tabletje te halen:p vind het idee alleen al vies. en ja, ik heb ook niet na iedere aai bij Bloem mijn handen gewassen
JoBoris76 Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 Als het pinwormen zijn zijn die volgens mij niet gevaarlijk voor ons en ook niet voor katten omdat die die pinwormen niet kunnen krijgen maar ik zou ze voor de zekerheid wel even ontwormen. Succes.
Cleo en Jackson Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 Mensen kunnen geen pinworm krijgen.Mr oranje bolletjes klinkt niet als de pinworm die k gezien heb...
wupsie Geplaatst: 8 juli 2011 Auteur Geplaatst: 8 juli 2011 Bloempje heeft tussen de geiten gelopen.. weet neit of die pinwormen kunnen krijgen? ik krijg de foto niet van de kaart, maar daar meot je misscien ook maar blij om zijn:p haha
Cleo en Jackson Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 Nou k weet bij oranje bolletjes al dat dat niet het zelfde is als wat ze hier hadden.(pinworm)
wupsie Geplaatst: 8 juli 2011 Auteur Geplaatst: 8 juli 2011 nou het waren ook niet echt wormen. Het was zachte ontlasting met ronde rood/bruin/oranje bolletjes. Heb de foto met mms nar Marjanne gestuurd en die dacht aan wormen. maar ja zeker weten doe je het niet natuurlijk
wupsie Geplaatst: 8 juli 2011 Auteur Geplaatst: 8 juli 2011 uitslag is binnen. Beide geen parasieten. Max weinig vezels en Mini weinig bacterien. ik zou dus iets met de voeding moeten. Ja, logisch.... ze willen niet eten:pWat ik dan precies moet belt de DA vanmiddag over.Metocloral komt maandag pas binnen.... heb net via een andere DA in Veendam een flesje kunnen regelen. Volgens mij vond hij het maar een vreemd verhaal Maar hij mocht naar de dierenpoli bellen voor een verwijzing dus dat ging hij nu doen geloof ik. Ga nu het flesje maar ophalen.
wupsie Geplaatst: 8 juli 2011 Auteur Geplaatst: 8 juli 2011 Net ander hooi en kruidenhooi gehaald. Het gewonen hooi ziet ermooi fris groen uit en het kruidenhooi is met paardenbloemen. ze hebben al wel wat geknabbeld, maar max ligt alweer lang uit..... vanmorgen het hok helemaal schoongemaakt: het is nu nog schoon :( nog niet 1 keutel!!! hoe wanhopig kun je van die beesten worden!
wupsie Geplaatst: 8 juli 2011 Auteur Geplaatst: 8 juli 2011 inmiddels liggen er wel weer aardig wat keutels in het hok :yipi: ook hebben ze redelijk hooi gegeten :yipi: eind van de middag de DA nog aan de lijn gehad. het is gewoon zaak dat die darmen op gang blijven (dat wisten we natuurlijk al|) maar hij heeft echt geen idee wat we nou verder nog zouden kunnen doen. Gaan nog proberen met dwangvoer met veel vezel aanbieden op een bordje zodat ze veel vezels binnen krijgen. Ook heb ik een mail naar WP in urecht gestuurd of ze daar nog een idee hebben wat we zouden kunnen doen. (da zei eerst telefonisch spreekuur van de univesiteit utrecht, maar van WP waarschijnlijk sneller een duidelijk antwoord.) De laatste hoop is eigenlijk dat ze op een of andere manier in een cirkeltje zijn eraakt van slecht eten en we ze door die dwangvoeding aanbieden en de medicatie er uit kunnen krijgen zodat ze weer goed gaan eten. Het gekke is dat de keutels wel steeds mooi van formaat zijn. al kan dat komen door de mds natuurlijk.
Aanbevolen berichten