Boeddha1987 Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 Maar ik denk eerlijk gezegd dat het echt een abcesje is, want er kwam ook dik wit spul uit, beetje kazig ofzo en t stonk. maar ik ga voor de zekerheid ff cavia's van beneden checken en morgen na de da
Boeddha1987 Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 Cavia's zijn helemaal in orde dus denk niet dat het syfillis is eerlijk gezegd maar bedankt voor het meedenken.Nijn is verder ook in orde,geen andere gekken dingen of plekjes
rabbitmams_miriam Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 met een abces moet je inderdaad voorzichtig zijn want kan bij konijnen vaak ernstiger worden dan je zou verwachten. en ik heb begrepen dat je inderdaad medicijnen zou moeten krijgen maar ik ben geen da dus toch nog even navraag doen, vreemd dat je dierenarts niet even wilt kijken . Die van mij wil graag altijd zien hoe iets eruit als ik bel ziet en dan wordt het hele konijn even apk gekeurd ;-). Toch misschien beter om niet nog een week af te wachten, om erger te voorkomen
Wabbit Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 Een abces kan snel groeien en dat is meestal eerst intern, waardoor je hem vaak al laat op merkt. Toen Kodi een bult op de kaak had, tijdens de vakantie in Zeeland, raadde mijn DA mij aan zo snel mogelijk een DA te bezoeken, indien nodig daar. Hij raadde mij zeker af nog twee dagen te wachten tot we thuis zouden zijn. Uiteindelijk zijn we diezelfde dag nog naar huis gegaan en Kodi is die middag nog geholpen. Mijn DA zei....hoe sneller je kan ingrijpen bij een abces hoe beter het is.
Fluf en Tinus Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 Voordat een abces naar buiten toe open gaat is er langere tijd een ontsteking gaande die eerst de holtes intern vult en pas als het daar geen kant meer uit kan openbarst... Vaak staat er al heel veel druk op het omliggende weefsel, wat erg pijnlijk is. Het feit dat je konijntje al zo'n gezwollen koppie heeft is hiervan een indicatie. Arm beestje moet behoorlijk veel pijn hebben. Dierenarts, dus.
jrjsieben Geplaatst: 7 juli 2011 Geplaatst: 7 juli 2011 Altijd een beetje jammer dat de ts geen antwoordt meer geef
Boeddha1987 Geplaatst: 8 juli 2011 Auteur Geplaatst: 8 juli 2011 Sorry allemaal dat ik nu pas terug stuur, heb t druk gehad.Ik heb zometeen een afspraak voor boeddha om 1 uur, ik kon niet eerder terecht helaas.Ik laat jullie straks wat weten.Abces is bijna weg maar ik maak me zorgen om die knobbel op zijn neus, daarom ga ik zo ff na de da.
jrjsieben Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 Oke fijn dat je nog wat laat horenSucces hopelijk valt het mee
Boeddha1987 Geplaatst: 8 juli 2011 Auteur Geplaatst: 8 juli 2011 Hey,net terug van de da. het kleine abcesje voor bij zijn snuit blijkt dus een groot abces te zijn vandaar zijn dikke neus.Abces is leeggeknepen en heb ab en honingzalf gekregen.Het kwam gelukkig niet door zijn tandjes, waardoor wel? geen flauw idee. Hopelijk geneest het snel en blijft het weg.Kan ik hem nu beter even met rust laten?Of ja hem, dierenarts meent toch dat het een vrouwtje is maar kon het ook niet met zekerheid zeggen. moest over een maandje nog eens kijken.Ook is het waarschijnlijk helemaal geen dwerg hangoor maar iets ertussen in want hij weegt al 1 kilo met 9 weken.
JoBoris76 Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 Zoiets vermoedde ik al want ik vond zijn wang wel erg dik. Ik hoop dat het gaat helpen wat je hebt gehad. Vaak helpt gewone antibiotica niet bij abcessen. Succes!
Boeddha1987 Geplaatst: 8 juli 2011 Auteur Geplaatst: 8 juli 2011 Hij/zij heeft een abprikje gehad en verder heb ik enrofloxoral(morgen mee beginnen) en dermiel meegekregen.Heeft ab wel zin dan? ik ga hem natuurlijk niet die troep geven als het toch geen zin heeft. maar misshien is het ook om verdere ontsteking te verkomen ofzo.
JoBoris76 Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 Hij/zij heeft een abprikje gehad en verder heb ik enrofloxoral(morgen mee beginnen) en dermiel meegekregen.Heeft ab wel zin dan? ik ga hem natuurlijk niet die troep geven als het toch geen zin heeft. maar misshien is het ook om verdere ontsteking te verkomen ofzo.Ik zou deze link even doorlezen als ik jou was en dan kijken wat je beslist: http://www.dierengebit.nl/abces/konijn-abces-inleiding
Boeddha1987 Geplaatst: 8 juli 2011 Auteur Geplaatst: 8 juli 2011 Als ik het goed lees, heeft de da mij dus te weinig gegeven. eigenlijk moest ik ook nog metronidazol erbij hebben toch?
JoBoris76 Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 Als ik het goed lees, heeft de da mij dus te weinig gegeven. eigenlijk moest ik ook nog metronidazol erbij hebben toch? Ja volgens mij ook maar misschien kun je die dierenarts van die kliniek (Wilhelminapark) even bellen of een mail sturen voor meer informatie? Succes.
Boeddha1987 Geplaatst: 8 juli 2011 Auteur Geplaatst: 8 juli 2011 Arme Boeddha zit heel sneu in een hoekje zielig te kijken.Kan ik hem beter gewoon even met rust laten vandaag of helpt het als ik hem een beetje aandacht geef?
Boeddha1987 Geplaatst: 8 juli 2011 Auteur Geplaatst: 8 juli 2011 Ja volgens mij ook maar misschien kun je die dierenarts van die kliniek (Wilhelminapark) even bellen of een mail sturen voor meer informatie? Succes. Ik heb de kliniek gemaild en dit is hun antwoord terug: Even een kleine nuace erbij, het kan zijn dat bij kaakabcessen de enrofloxoral niet werkt omdat dit vaak anaerobe bacterien betreffen. Echter op de neus is het eerder een wondje en kan de enrofloxoral wel werken. De dermiel doet ook gelukkig de bacterien afdoden. Dus als de wond open is en het ziet er schoon uit dan is het niet van groot belang dat je er metronidazol bij gaat halen. Ik ga de antibiotica gewoon even heb ik besloten.
Cleo en Jackson Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 Wat vervelend dat er toch meer aan de hand was dan je oorspronkelijk dacht! hoop dat Boeddha snel weer gezond is!Wat betreft geslacht checken, mssn kun je dat nog bij een andere DA laten doen? of bij een opvang?
Boeddha1987 Geplaatst: 8 juli 2011 Auteur Geplaatst: 8 juli 2011 Ja erg vervelend, ik heb net zijn wond schoongemaakt, dat was nog een karweitje. wondje was bijna dicht, heb het even gespoeld en hard moeten duwen om de rommel eruit te krijgen. Toen nog ff zalfje erin.Gelukkig heb ik een makkelijk nijntje die t allemaal wel prima vind, af en toe beetje hoofdje draaien ma verder gaat het goed. das een gelukje!Ik hoop dat zijn herstel goed verloopt, gelukkig heeft hij er niet echt last van. even vrolijk als altijd en eten doet hij ook goed.
JoBoris76 Geplaatst: 8 juli 2011 Geplaatst: 8 juli 2011 Fijn om te horen dat het spoelen goed gaat. Hou je konijntje wel goed in de gaten want een abces kan heel pijnlijk zijn. Ik heb dat zelf nl. mee gemaakt met mijn Flappy*. Succes.
Boeddha1987 Geplaatst: 8 juli 2011 Auteur Geplaatst: 8 juli 2011 Zeker hou ik mijn nijn goed in de gaten. Ik vroeg me wel iets af, is het normaal dat t abces zich weer vult met pus en dat je dat telkens moet uitduwen, of hoort het eigenlijk leeg te blijven nadat het is leeggeknepen?Is jou Flappy aan t abces overleden?
JoBoris76 Geplaatst: 9 juli 2011 Geplaatst: 9 juli 2011 Zeker hou ik mijn nijn goed in de gaten. Ik vroeg me wel iets af, is het normaal dat t abces zich weer vult met pus en dat je dat telkens moet uitduwen, of hoort het eigenlijk leeg te blijven nadat het is leeggeknepen?Is jou Flappy aan t abces overleden? Nee, mijn Flappy is niet aan het abces overleden. Hij was al 8.5 jaar toen ik de eerste ontdekte, daaraan laten opereren (en Flappy herstelde moeizaam want ik moest hem ongeveer 3 weken dwangvoeren) maar binnen no time zat er aan de andere kant onder zijn oor een. Die ben ik homeopatisch gaan behandelen en Flappy is ondanks dit nog 11 jaar geworden, dus van ouderdom overleden. Ik hoop dat het bij jouw konijn goed komt. Toen Flappy dit had wist ik nog niet van die Duplocilline-injecties (of dat die nog niet bestonden??) want dat zou ik dan zeker geprobeerd hebben.
Wabbit Geplaatst: 9 juli 2011 Geplaatst: 9 juli 2011 Kodi heeft destijds ook enrofloxoral gehad omdat het niet echt uit de kaak kwam, maar in zijn geval vanuit de nek. Daarnaast moest ik het abces iedere dag twee maal uitspoelen. Het is een soort van zak waar het abces in zit. De wond is snel dicht en moest iedere keer weer geopend worden. In het begin kwam er redelijk veel zooi uitzetten bij het doorspoelen maar na twee weken werd dat steeds minder en minder. Ik moest met de AB doorgaan tot het abces schoon zou zijn. Helaas hebben we Kodi wegens andere problemen moeten laten inslapen. Zijn niertjes hadden het begeven...de DA baalde er ontzettend van omdat het abces juist zo goed genezen was en Kodi verder nooit wat mankeerde.
Aanbevolen berichten