Boeddha1987 Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Hallo allemaal, Mijn nijn van 9 weken heeft sinds gisteren een knobbeltje tussen zijn neus en bovenlip.Het is een hard knobbeltje, wit met een beetje rood.Wat kan dit zijn? Ik maak me zorgen :frown:
jrjsieben Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Zit hij samen met nog een ander konijntjeMisschien elkaar pijn gedaanMisschien heeft hij zich gestotenKan je een foto maken
Boeddha1987 Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 Nee hij zit alleen maar hij is wel laatst uit mijn handen gesprongen per ongeluk, ik heb net gekeken en t lijkt wel een hele dikke steenpuist die op knappen staat, is ook een beetje gelig.Is dit misschien een abces?Ook heeft die vanaf dat ik hem heb een kant van zijn neus dikker, kan dit gewoon zijn schedel zijn want het is gewoon keihard.Ik zal even proberen een foto te maken.dan ben ik zo terug
Boeddha1987 Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 Het is toch een abces zie ik, er komt nu dik wit/geel spul uit.Wat kan ik nu het beste doen?Ik probeer de foto van mijn telefoon op de pc te zetten maar dat lukt helaas niet.
jrjsieben Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 dan moet je echt naar een dierenartsdan moet hij denk ik ab
Boeddha1987 Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 hoe kan ik foto's toevoegen, gaat dat alleen als ze op internet staan?
Boeddha1987 Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 Het lukt me niet echt met die foto, hij staat wel in mijn album
Cleo en Jackson Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 ik hoop dat iedereen m nu kan zien.Ik zou even langs gaan bij de DA.
Boeddha1987 Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 (aangepast) Thanx, super dat je dat even hebt gedaan. (mag ik vragen hoe dat moet voor eventuele volgende keer?)Ik heb de Da gebeld en ik hoefde niet langs te komen maar ik moest het zelf schoonhouden met een betadineoplossing.Dit heb ik net gedaan, gelukkig bleef nijn rustig zitten.Moet dit een paar keer per dag schoonmaken. als t niet weg gaat moet ik wel even langs komen 5 juli 2011 aangepast door Boeddha1987
Cleo en Jackson Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Graag gedaan, ik weet zelf niet wat het is dus heb geen idee of de werkwijze van je DA werkt. ik had eerder verwacht dat het met medicatie behandeld zou moeten worden als ik het zie, maar nogmaals geen verstand er van. Is je DA konijnkundig?
JoBoris76 Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Het lijkt of hij zijn oor ook kaal heeft aan de rechterkant op de foto? Klopt dat? Ook lijkt de wang aan die kant dikker. Ik zou toch echt even naar een dierenarts gaan die echt verstand heeft van konijntjes want abcessen zijn erg hardnekkig en kunnen pijnlijk zijn.
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Het lijkt of hij zijn oor ook kaal heeft aan de rechterkant op de foto? Klopt dat? Ook lijkt de wang aan die kant dikker. Ik zou toch echt even naar een dierenarts gaan die echt verstand heeft van konijntjes want abcessen zijn erg hardnekkig en kunnen pijnlijk zijn.Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook vindt dat dit konijntje er niet echt helemaal gezond uitziet, kijk dat oor!Het diertje is pas 9 weken ooud, ik zou echt niet door de telefoon advies aannemen maar een dierenarts bezoeken, zodat die goed kan kijken.
Boeddha1987 Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 Haha dat oor is sperma van de cavia zoals jullie in mijn andere topic kunnen lezen.Ik heb volgende week een afspraak bij de da voor alle dieren te laten enten dan word hij ook even gecheckt.
Boeddha1987 Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 Even offtopic Zit hij op de strijkplankKlopt ja
jrjsieben Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Dan zal het niet goed gegaan zijn met die cavia danIs hij misschien toch gebeten in zijn lip
Garfield Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Ik zou toch even langs een (konijnkundige!!) dierenarts gaan. Een abces kan erg vervelend zijn/worden.Ik vind hem/haar er niet helemaal gezond uitzien namenlijk.Wat heeft hij bij zijn bekje? is dat een brokje of wat anders?
Cleo en Jackson Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Ik zou niet een week wachten met langs gaan.Liever het zekere voor het onzekere nemen.
Boeddha1987 Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 Dan zal het niet goed gegaan zijn met die cavia danIs hij misschien toch gebeten in zijn lipNee is inderdaad niet goed gegaan en ze zitten nu ook niet meer bij elkaar.Ik heb eerder niks gezien van beet in zijn lip, geen idee wat er gebeurd is.
Boeddha1987 Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 Ik zou toch even langs een (konijnkundige!!) dierenarts gaan. Een abces kan erg vervelend zijn/worden.Ik vind hem/haar er niet helemaal gezond uitzien namenlijk.Wat heeft hij bij zijn bekje? is dat een brokje of wat anders? Dat is het abcesje waar het topic over gaat
Boeddha1987 Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 dan ga ik morgen wel even langs de da
Suzan Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Ik zal ook snel naar een konijnkundige goede dierenarts gaan, vind het er over het algemeen ook niet echt fantastisch uitzien.Beter even na laten kijken dus
Cleo en Jackson Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Ik heb werkelijk geen idee of dit het kan zijn maar las dit bij info op BB. Syfilis: Veroorzaakt door een bacterie. Het is overdraagbaar tijdens geslachtsgemeenschap, of via stro en voedsters geven het door aan de jongen. Dieren hebben blaasjes op geslachtsdelen, bek, ogen, neus. Later korstjes, zowel rammen als voedsters kunnen dit krijgen. De symptomen bij deze ziekte zijn: gezwollen geslachtsopening, soms ook rood, zweertjes rondom anus en voorpoten, korsten op oogleden, lippen en snuit. De behandeling van deze ziekte bestaat uit goed ontsmetten van de omgeving, het dier in quarantaine plaatsen (afzonderen van andere konijnen) en een penicillinekuur. Let wel goed op dat je dierenarts een kuur geeft die veilig is voor konijnen.
Garfield Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Dat is het abcesje waar het topic over gaatoh sorry, ik dacht dat dat hoger zat. Zoals ik al zei; DA lijkt me verstandig.
Boeddha1987 Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 Ik ga meteen even de cavia's checken
Aanbevolen berichten