iloveballoo Geplaatst: 2 juli 2011 Geplaatst: 2 juli 2011 Hallo bunnybunchers,Niet echt een gigantisch noodgeval maar toch maar even vragen.Gisteren ging ik de nijntjes eten geven en ze zaten al hongerig te wachten, maar na twee happen bleek mijn dwergje balloo toch niet erg hongerig te zijn. Ik heb geprobeerd om haar wat appel te voeren maar na twee happen had ze er weer genoeg van:grrrrrr:.Ze is te mager en gewichtsverlies kan ze echt niet hebben. Toen ik vanochtend kwam kijken lag de helft van haar eten er nog, ze had dus wel wat gegeten. En nog vreemder ze bleef zitten toen ik haar ging aaien, meestal begint ze dan van plezier het hok door te stuiteren:bounce:.Ze drinkt en keutelt normaal en ze at net wel een stukje broccoli.Zorgwekkend??
Nicky_the Geplaatst: 2 juli 2011 Geplaatst: 2 juli 2011 Voor mijn konijnen zou dit rede voor zorgen zijn ja.. Verandering van gedrag en een verminderde eetlust.. Ik zou haar goed in de gaten houden.. Je zou haar erwtenvlokken en wortels kunnen geven (wel opbouwen als ze het niet gewend is).
iloveballoo Geplaatst: 2 juli 2011 Auteur Geplaatst: 2 juli 2011 Ja dat ga ik zeker doen, waar kun je die erwten vlokken eigenlijk kopen??En vinden de meeste konijnen die lekker? Ze is echt een moeilijke eter, heb er drie maanden over gedaan om biks te vinden die ze lust. (ze is een beetje verwend)
Nicky_the Geplaatst: 2 juli 2011 Geplaatst: 2 juli 2011 Mijn konijnen vallen op de erwtenvlokken aan.. Ze krijgen het ook niet vaak omdat het dik makend is. Erwtenvlokken kun je oa via caviakruiden.nl bestellen.
Nicky_the Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Vezels zijn natuurlijk ook enorm belangrijk. Toen mijn konijnen minderde met eten aten ze alleen nog de 100% luzerne ruiten van caviakruiden.nl (alleen daar te bestellen). Luzerne bestaat voor meer dan 30% uit vezels..
lianne Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Is het gebit van Balloo al eens nagekeken? Ze eet wel maak ik op uit je verhaal, maar stopt redelijk snel en heeft een voorkeur voor zachte groenten. Dat kan een teken zijn van haken op de kiezen en dat kan een snel gewichtsverlies als gevolg hebben.
Nicky_the Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Erwtenvlokken schijnen ook goed tegen haakjes te werken, net als lange slierten hooi natuurlijk. Maar je kunt het idd beter even na laten kijken bij de da, mocht dit nog niet gebeurd zijn. Als het te erg is, is het mss noodzakelijk om ze weg te laten slijpen..
lianne Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Erwtenvlokken schijnen ook goed tegen haakjes te werken, net als lange slierten hooi natuurlijk. Maar je kunt het idd beter even na laten kijken bij de da, mocht dit nog niet gebeurd zijn. Als het te erg is, is het mss noodzakelijk om ze weg te laten slijpen.. Die magie van erwtenvlokken en hooi werken hier niet hoor . Het enige wat goed werkt is het laten slijpen van de kiezen door een kundige dierenarts, en daarna het voedingspatroon zo aan te passen dat de haken minder snel terug kunnen komen.
Nicky_the Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Die magie van erwtenvlokken en hooi werken hier niet hoor . Het enige wat goed werkt is het laten slijpen van de kiezen door een kundige dierenarts, en daarna het voedingspatroon zo aan te passen dat de haken minder snel terug kunnen komen.Dat bedoelde ik Eerst naar de da
lianne Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Dat bedoelde ik Eerst naar de da Dus... eerst het advies dierenarts geven, en in overleg met dierenarts het voedingspatroon afstemmen . Staat wat netter. Ik begin ook niet eerst met de afwas af te drogen voordat ik hem door het sopje heb gehaald.
Nicky_the Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Dus... eerst het advies dierenarts geven, en in overleg met dierenarts het voedingspatroon afstemmen . Staat wat netter. Ik begin ook niet eerst met de afwas af te drogen voordat ik hem door het sopje heb gehaald.Het is al laat
Aanbevolen berichten