Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag dus contact gehad met de DA. Normaliter geven zij panacure alleen voor langere periode als het konijn besmet is met E.C.

Zij hebben de ervaring dat konijnen die alleen in een hok zitten vaak aan de drie daagse kuur genoeg hebben, zolang de kooi goed schoongehouden wordt.

Ik heb aangegeven dat Doerak dus door de hele huiskamer heen hobbelt en overal wel eens een 'ongelukje' heeft in zijn enthousiasme. De wormeitjes zouden dus in de hele kamer kunnen liggen en ik zie mijzelf nog niet mijn vloerkleden ontsmetten. Dus gezegd dat ik er niet gerust op was. Het was geen probleem. Zij gaven aan dat panacure langer gebruikt mag worden (niet schadelijk voor konijn) en als ik wil kan ik gewoon de rest voor 14 dagen ophalen bij de balie. Dus....aangegeven dat ik dat zeker deze week nog kom halen.

Ik had overigens een vol flesje meegekregen (dus meer dan drie dagen). Had ik na drie dagen nog levende wormen gevonden in de ontlasting, had ik zowiezo contact op moeten nemen en een volledige kuur alsnog meegekregen.

Geplaatst:

Ik wilde de pasta achter de hand houden voor het EHBO pakket. Als de DA er is, dan ga ik liever daar heen. Mocht ik lang moeten wachten of niet terecht kunnen, heb ik altijd wat achter de hand. ...

Probeer de medicijnen in de EHBO-kit verspreid aan te schaffen, om te voorkomen dat alle medicijn tegelijk over de houdbaarheidsdatum zijn.

Geplaatst:
Vandaag dus contact gehad met de DA. Normaliter geven zij panacure alleen voor langere periode als het konijn besmet is met E.C.

Zij hebben de ervaring dat konijnen die alleen in een hok zitten vaak aan de drie daagse kuur genoeg hebben, zolang de kooi goed schoongehouden wordt.

Ik heb aangegeven dat Doerak dus door de hele huiskamer heen hobbelt en overal wel eens een 'ongelukje' heeft in zijn enthousiasme. De wormeitjes zouden dus in de hele kamer kunnen liggen en ik zie mijzelf nog niet mijn vloerkleden ontsmetten. Dus gezegd dat ik er niet gerust op was. Het was geen probleem. Zij gaven aan dat panacure langer gebruikt mag worden (niet schadelijk voor konijn) en als ik wil kan ik gewoon de rest voor 14 dagen ophalen bij de balie. Dus....aangegeven dat ik dat zeker deze week nog kom halen.

Ik had overigens een vol flesje meegekregen (dus meer dan drie dagen). Had ik na drie dagen nog levende wormen gevonden in de ontlasting, had ik zowiezo contact op moeten nemen en een volledige kuur alsnog meegekregen.

Fijn dat je toch voor 2 weken kan gaan halen. Als hij veel losloopt in huis zou ik goed stofzuigen en ook goed de plinten enz. meenemen. Je zou ze altijd nog de pagina over wormen bij konijnen van Dierenkliniek Wilhelminapark kunnen laten lezen. ;) Succes!!

Geplaatst:

Beneden heb ik al gezogen en de bak heb ik al grondig gereinigd. De rest van de kooi gezogen en met een natte doek afgedaan. Toiletje wordt nu meerdere keren per dag verschoond en als ik keutels vind dan gaan ze in een speciaal bakje die ik tijdelijk op zijn dak heb staan.

Zaterdag wordt het huis nogmaals goed gedaan en vrijdag avond wordt zijn kooi nogmaals goed schoongemaakt. De rest is afwachten.

Het zijn volgens mij nu alleen nog maar dode wormpjes....laten we hopen dat er geen eitjes meer zijn. Dan moet het met die 14daagse kuur toch goedkomen?

Doerak is er niet minder vrolijk of ondeugend door. Voor het oppakken heb ik inmiddels een andere oplossing. Ik houd zijn tweede toiletje voor de bak en daar springt hij zo in, vervolgens zo naar het aanrecht en hij springt daar zelf op de handdoek. De medicijnen gingen er weer makkelijk in.....als het zo blijft vind ik het goed.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .