Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren zag ik dat Floris een grote klit aan zijn staartje had hangen. Dit kan grond geweest zijn maar ook een beetje poep.

Dit heb ik direct weg geknipt, samen met mijn man die haar vast hield. Toen zag ik nog een klitje zitten, dat ik ook heb weggehaald.

Ik was meteen bang dat ze aan de diarree zou zijn, maar ik zie nergens diarree. Hij eet en drinkt perfect, zowel hooi als groenten en brokjes.

De DA vertelde me een maand geleden met enten( toen ik over zijn vacht begon met verharen dat hij niet zo snel doet) dat mannetjes ook wel eens lui kunnen zijn en zeker met verharen kunnen stoppen zichzelf te helpen hierbij.

Vanochtend zijn kontje bekeken, maar alles is netjes droog.

Kan het zo zijn dat hij echt te lui is om zichzelf schoon te houden? Ze lopen in de ren op de grond, dat zal ook niet helpen denk ik.

Geplaatst:

Ik heb wel eens een grappig verhaal van mijn ma gehoord.. Zij had een kitten gekregen en die waste zichzelf nooit. Mijn ma deed pindakaas op haar pootjes in de hoop dat ze haar pootjes zou aflikken. Maar dat beestje liep over de grond, ontdekte het pindakaas spoor en likte de pindakaas van de grond af... Dat beestje heeft het nooit geleerd..

Dus het zou mij niets verwonderen als dat met konijnen ook zo kan zijn...

Geplaatst:

haha dat is inderdaad erg grappig. Het is gelukkig ook niet zo dat ze er helemaal niet uit ziet hoor. ze doet wel wat, maar ze loopt de kantjes eraf zeg maar.

De klitjes zijn dat een beetje vervilt zeg maar. Ik vroeg me af wat de ervaringen met klitjes zijn hier op BB

Geplaatst:

Mijn meneer Milo heeft ook wel klitten gehad, ook vervilte klitten. Hij is hier zo gekomen en dat komt niet door slecht wassen. Het is een behoorlijk ijdeltuit wat dat betreft. Het ligt aan zijn vachtje en godzijdank is zijn vacht sterk verbeterd, lees: minder pluizig. Wat een ramp voor zo'n beestje.

(Nee, hij is geen teddy! Lijkt er ook niet op, maar wel een dierenwinkel toverballetje)

Hij heeft nu ook een paar vervilte klitjes bij z'n staart zitten, maar das ook het enige plekje waar nog een klein beetje 'pluis' zit.

Denk ook wel dat het afhankelijk is van je konijn ;)

Geplaatst:

Bij mij was dat ook eens en toen was mijn konijntje gewoon te dik.

Want toen ik minder voer ben gaan geven is het niet meer teruggekomen.

Geplaatst:

het is inderdaad gekomen nadat hij hing verharen van zijn wintervachtje. Zijn vacht ziet er verder goed uit en hij krijgt SS voer, dus dat lijkt me goed. Maar is dit vervilten van deze klitjes niet erg en wat doen jullie eraan? Er zit er nu nog eentje ( een kleintje ) op zijn buikje, daar wil ik morgen even mee aan de slag als mijn man er is.

Ik schrok wel van die grond / keutels die eraan geplakt waren en aan zijn staartje hingen!

Geplaatst:
het is inderdaad gekomen nadat hij hing verharen van zijn wintervachtje. Zijn vacht ziet er verder goed uit en hij krijgt SS voer, dus dat lijkt me goed. Maar is dit vervilten van deze klitjes niet erg en wat doen jullie eraan? Er zit er nu nog eentje ( een kleintje ) op zijn buikje, daar wil ik morgen even mee aan de slag als mijn man er is.

Ik schrok wel van die grond / keutels die eraan geplakt waren en aan zijn staartje hingen!

Het kan idd ook zijn dat hij te dik is en er daarom niet bij komt... Maar dat is bij mij niet het geval.

Ik kam ze elke dag en controleer dus elke dag. Op die manier kan ik het er eenvoudig weer uit kamen.

Als het wel heel erg is, laat ik hem 'weken' in lauw water en peuter het dan met mijn vingers los (het lost als het ware op in het water). Vervolgens weer kammen.

Ik heb het nooit meegemaakt dat dat niet werkte, maar als het niet zou werken zou ik het ook weg knippen omdat het ander serieuze wonden kan geven, net als bij honden en katten..

Geplaatst:

Ik heb ze inderdaad nu minder voer gegeven, misschien dat dat helpt. ik heb ze nu 15 gram ss voer gegeven per konijn, per dag. Want ik gaf 17 gram.

Ik controleer nu ook elke dag en borstelen zijn ze niet zo fan van, maar ga ik zeker vaker doen.

Zijn er meerdere waarbij kammen of borstelen niet heel makkelijk gaat. Wel als mijn man hem vasthoudt trouwens

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .