Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zag niet dat er nog een pagina bij was gekomen, sorry hoor. Ik wilde vanmiddag gaan maar had geen vervoer per auto.

Op de fiets durf ik het met zo'n ziek beest. Hij was er ook om vier uur al niet meer. En ik heb nu nog geen vervoer.

Ik heb inderdaad dwangvoer van oxbow, het helpt gewoon niet. De diarree wil maar niet stoppen, ik dwangvoer hem

om de vier uur. Inmiddels heb ik hem ook gras gegeven en wat wortel. Ik probeer gewoon iets te vinden waardoor het

wil stoppen met de diarree. Hij heeft een klotsbuikje, niet goed lijkt me. Maar ik ben ook een beetje paniekerig hoor

want ik heb ook niet een erg leuke dag en dan kun je ook minder hebben.

• Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Als hij een klotsbuikje heeft is dat niet goed. Dan kan hij dikke buikenziekte hebben. Ga echt aub zo snel mogelijk naar een dierenarts die er verstand van heeft want dit is ook nog eens erg pijnlijk!! Zonder behandeling sterft je konijn en zoals je nu doorgaat gaat dat volgens mij gebeuren. Sterkte.

Geplaatst:

Zoals ik al zei wilde ik hem gisteren al brengen maar dat ging niet. Nu is hij bij de dierenarts en hij denkt aan orgaanschade

door de penicilline. Dat lijkt mij ook erg waarschijnlijk. Hij denkt dat hij het niet gaat redden helaas. Mickey is nu daar en

ze gaan hem nog een prik geven en hem dwangvoeren. Misschien doe ik het wel niet goed, daar hoop ik eigenlijk op. Het

is elke keer een vreselijke smeerboel als ik hem dwangvoer en ik vraag me af hoeveel ik erin heb gekregen. Hij wilde van

morgen andijvie dus dat heb ik hem maar gegeven, ongelovelijk hoe pittig ding dat is die Mickey. Als ie sterft, heeft ie wel

een bijzonder plekje in mijn hart want ik heb nog nooit zoveel levenslust en pit gezien in een dier.

De dierenarts belt om 1 uur hoe het gaat, we kunnen hem dan nog op laten nemen in de spoedkliniek denk ik, voor het

weekend. Maar hij is al zo mager dat het echt erop of eronder wordt vandaag. Ik denk niet dat hij pijn heeft want ik zie

hem nog steeds op zijn zij liggen af en toe en vanmorgen speelde hij met de handdoek. Gek diertje he? Maar goed, ik

heb nu echt alles gedaan wat ik kon. Nu maar bidden en hopen...

Geplaatst:

Heb je tegen hem gezegd dat je denkt aan dikke buikenziekte? Dan zou ik dit alsnog even doorgeven zodat hij daar gericht op medicijnen kan geven ook. Veel sterkte!! Ik zie het zo ook somber in. Is je DA wel konijnkundig?

Geplaatst:

Hij heeft nauwelijks symptomen van de dikke buikenziekte, je laat me schrikken joh. Dat is namelijk heel besmettelijk en ik heb er

nog 8. Nee, dan zou ik dat toch al eerder gemerkt hebben. Hij heeft diarree sinds zondag maar sinds eergisteren is hij minder

levendig en eet hij bijna niets meer. Dus dat lijkt me geen verloop van de dikke buikenziekte. Maar bedankt voor de suggestie

hij heeft wel een klotsbuikje inderdaad. Ik denk dat dat komt omdat hij het vocht niet op kan nemen en omdat zijn darmen het

niet doen. Ik vind het wel heel moeilijk maar ik ben me er wel op aan het voorbereiden dat hij vandaag sterft.

Geplaatst:

Hij krijgt al vijf weken doxoral en sinds een week duplocilline en hij is nu vier maanden, dus ja, hij had ook grote kans om zoiets

te krijgen want die organen kunnen dat nog niet hebben. Ja, je moet toch beslissingen nemen en dan hoop je maar dat je het

goed hebt gedaan, dat je niet veel te lang doorgaat bijvoorbeeld als er geen kans is op genezing. Maar hij had een groot abces

wat niet meteen goed gedraind kon worden omdat het overal zat, dus wilde ik het toch proberen. Ook vanwege zijn karakter, hij

is gewoon een erg vrolijk konijn ondanks zijn ellende. Echt inspirerend.

Mijn dierenarts vind ik vooral erg kundig, als hij het zelf niet weet, zal hij je doorsturen naar iemand die het wel weet. Dus dat

vind ik wel goed, ik denk ook wel dat hij even rond gaat bellen met collega's want zo is ie wel. Hij weet niet precies wat er aan

de hand is, dus waarschijnlijk als Mickey vandaag overleeft, zal hij adviseren om naar de spoedkliniek te gaan want daar hebben

ze veel meer apparatuur en een zuurstoftentje etc. Ik vertrouw hem wel, het is ook iemand die ziet dat je om je dier geeft.

Geplaatst:

Diarree, klotsbuik zijn wel degelijk symptomen van dikke buikenziekte. Ook eten ze dan nauwelijks niets meer vanwege de pijn. Ik heb foto's gezien van een overleden konijn die DBZ had en daar wordt je niet vrolijk van. Die is geƫxplodeerd van binnen. Sterkte.

Geplaatst:

Fijn, dat Mickey bij de DA is. Wat ellende allemaal in zo'n jong leventje.

Ik weet niet goed, wat ik zeggen moet, maar wil jou en Mickey heel veel sterkte wensen. Ik hoop, dat de DA Mickey weer gezond zal krijgen en dat je vanmiddag goed nieuws te horen zult krijgen. Zo'n jong, pittig en levenslustig beestje verdient het om te blijven leven en oud te worden.

Geplaatst:
Diarree, klotsbuik zijn wel degelijk symptomen van dikke buikenziekte. Ook eten ze dan nauwelijks niets meer vanwege de pijn. Ik heb foto's gezien van een overleden konijn die DBZ had en daar wordt je niet vrolijk van. Die is geƫxplodeerd van binnen. Sterkte.

Dat is nou denk ik net niet wat TS (maar ook ik) zou willen horen.

@ TS: Hopen dat de da het wel voor elkaar krijgt! Sterkte en hou ons op de hoogte..

Geplaatst:
Dat is nou denk ik net niet wat TS (maar ook ik) zou willen horen.

@ TS: Hopen dat de da het wel voor elkaar krijgt! Sterkte en hou ons op de hoogte..

Dat begrijp ik maar ik bedoel het ook alleen maar goed. Ik probeer ook te helpen en te waarschuwen. Ik hoop ook zeker dat het konijn het gaat redden.

Geplaatst:

Ja klopt, hij leeft nog! Ik was in slaap gevallen, erg he. Hij gaat ietsje vooruit want er zijn keutels maar erg nat, jeah. Die had

ik al een paar dagen niet gezien. Dus heb ik hem toch niet goed gedwangvoerd. Hij is nu stabiel en krijgt nog medicijnen maar

dus niet meer uitgedroogd. Wat een kleine held! We mogen hem om half vijf ophalen en dan legt de dierenarts het nog uit.

De assistente is altijd erg onzeker met uitspraken doen dus ik heb toch een beetje hoop!

Geplaatst:

Oh, wat geweldig om te lezen. Wat zul je blij zijn, dat er verbetering is.

Hahaha, ik denk, dat jij hard aan een tukkie toe was. Even was je de stress van het zorgen voor je manneke kwijt en daar maakte je lichaam mooi even gebruik van om in slaap te vallen. Kon je vast goed gebruiken. Als ik jou was, zou ik proberen nog wat te slapen, want als je ventje vanavond weer thuis, moet je weer rennen en vliegen.

Ik zou het nog eens aan de DA vragen, waarom er nu opeens wel keutels komen. Wie weet heeft de DA andere medicijnen gegeven en ligt het niet aan jouw manier van dwangvoeren. En als je het misschien toch niet helemaal goed deed, kan je DA het misschien eens duidelijk uitleggen. Zelf heb ik nooit veel moeite gehad met dwangvoeren, maar ik maak het ook zo droog mogelijk (zodat het niet zomaar het bekje uit kan lopen), gebruik spuitjes van 1ml, omdat die het beste in de bekkies passen en, niet geheel onbelangrijk, mijn nijnen werken ook nog behoorlijk mee.

Ik ben wel blij voor je, hoewel we misschien nog niet te vroeg moeten juichen. De storm is iets afgenomen, maar nog lang niet gaan liggen. Maar zo aan je verhalen te lezen, geeft die dappere vent van jou de strijd niet zomaar op.

Geplaatst:

Wat ze mij aanraden was inderdaad ook een 1ml spuitje en dan de 'tuit' van de spuit afsnijden. Zo kan het dwangvoer er ook makkelijker uit en de 1ml spuiten passen redelijk goed in de konijnenbekkies.

Geplaatst:

@ Wabbit

Ja, precies. Dat doe ik dus ook. Dwangvoer is best dik en zonder dat tuitje gaat het er redelijk makkelijk in en uit. Sommige mensen doen het dwangvoer er van boven in, maar zonder dat tuitje is het er gewoon makkelijk in te zuigen. En die kleine spuitjes krijg je best makkelijk zo'n bekje in.

Geplaatst:

Wat goed dat hij een paar keuteltjes heeft!!

Ennuh.. Ik weet heel goed hoe hard je je slaap nodig gehad hebt ;)

Ik gebruikte voor de dwangvoeding speciale dwangvoedingsspuiten van 10ml. Die hebben een iets bredere tuit.

Geplaatst:

Nou Mickey is weer thuis en het gaat toch wel iets beter met hem. Ik dwangvoerde hem waarschijnlijk niet vaak genoeg en te

weinig. Hij is ook in de groei ondanks alles. Hij is weer wat levendiger en hij drinkt weer. Ik zag hem net hooi eten maar hij

is ook erg moe dus ik denk dat ie zo een dutje gaat doen. Dus ik ben erg blij, zijn ontlasting is niet meer vloeibaar maar

nog niet goed. Hij hopt weer een beetje rond. Dus ik denk dat ie nu wel vooruit zal gaan. De dierenarts had nog een aparte

tip, hij zei dat je ook keutels van een ander konijn bij het dwangvoer kunt doen om zo zelf probiotica te maken. Dus dat

ga ik proberen, daar zitten dan de juiste bacteriƫn in die hij nu mist.

Geplaatst:

Dat zei mijn da idd ook, maar was het even vergeten ;) Ik heb het zelf ook niet gedaan omdat er al probiotica in oxbow dwangvoeding zit. Volgens mij zit er ook probiotica in SS biks, maar dat weet ik niet zeker meer..

Konijnen onderling eten overigens ook elkaars keutels..

Geplaatst:

Heb het even opgezocht voor je..

De junior variant kan ik het niet over vinden, maar de normale SS wel:

bevat Bio-Mos, een prebiotisch component ter versterking van de immuunfunctie, ondersteuning van de spijsvertering en regulering van de blinde darm. Het prebiotisch component werkt op schadelijke darmbacteriƫn, waardoor de heilzame bacteriƫn zich kunnen verspreiden.

is ook het ideale dieet na gebruik van Supreme Science - Recovery. Supreme Science - Selective verzorgt een geleidelijke herintroductie naar vaste voeding, zodat verstoring van de spijsvertering wordt beperkt.

bevat weinig suikers

Geplaatst:

En hij eet weer hooi! Hij zit uitgebreid te kanen continue dus ik denk dat ik hem zelfs niet meer hoef te dwangvoeren. Weet

jij dat Bloem, je hebt er veel ervaring mee, als ze hooi eten, hoef dat toch niet meer?

Geplaatst: (aangepast)

Goed zo! Wat een snelle verbetering.. Mijn Nijnen zijn 3,5 tot 4 weken ziek geweest en zijn nu nog moe (zijn al zo'n 2 of 3 weken opknappende).

Ik lette wel op of ze genoeg aten EN dronken. Als het voor mijn gevoel wat te weinig was gaf ik nog 1 of 2 spuiten van 10 ml.

Maar ik had met een volledige verstopping te maken (dachten we toen, achteraf is het een vergiftiging door een klaproos geweest) waardoor de darmen even stil kwamen te liggen. Dus het was noodzaak om zo veel mogelijk vezels erin te krijgen. Later ging mijn ram aan de diarree en toen was het noodzaak om probiotica erin te krijgen dmv oxbow..

aangepast door Bloem
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .