Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De titel zegt het al: Hebben jullie konijnen wel eens (per ongeluk) een klaproos / papaver te pakken gehad en wat hebben jullie toen gedaan? Hoe reageerden de konijnen op de klaproos / papaver? Hoe lang duurde het voordat ze weer 100% de oude waren of overleden?

Tnx..

Geplaatst:

Ik heb wel papaver in de tuin, maar de konijnen kunnen er niet bij. Mijn ervaring is wel dat dieren zelf heel goed in de gaten hebben wat ze wel of niet mogen eten.

Maar ze hebben bij jou per ongeluk wat op? Hoeveel? En wanneer je verschil in gedrag ziet direct de alarmbellen laten rinkelen. Eventueel, als je je erge zorgen maakt zou ik de DA even bellen en je vraag voorleggen.

Geplaatst:

Het is al een maand terug. Ik wist niet eens wat het was. Het groeide als onkruid in mijn tuin. Mijn voedster had de hele stengel, bloem en 1,5 blad op. Mijn ram een half blaadje. Mijn voedster is 4 weken lang ernstig ziek geweest, mijn ram ene klein beetje. Maar nu zijn ze ineens enorm moe.. Ze slapen super veel.. Ik ben dus gaan uitzoeken hoe of wat het kon zijn en kon maar 1 ding bedenken: die bloem. Er is niets aan te doen verder, dus het is echt afwachten of ze er weer bovenop komen.. Ik vind dit zo eng.. Vandaar ook mijn vragen..

Dus gooi die papaver uit je tuin!

Geplaatst:

Ik gooi mijn papver nergens heen want de nijnen zitten lekker in de ren. Ik heb vast veel giftige planten in de tuin staan, maar daarom heb ik een ren van 10 m2 zodat zij hun eigen ruimte hebben en ik mijn tuin. Daarvoor ben ik veel te veel tuinmens haha.

Heb ook express geen grasmaaier maar knip dit nog heel ouderwets heerlijk, poezen erbij lekker rollend in het gras, konijnen krijgen dan ook wat toegestopt.

Maar ze hebben wel veel op zeg! De moeheid kan nu ook komen van de warmte en benauwdheid hoor. Ze kunnen minder tegen dit weer dan de kou van afgelopen winter.

Geplaatst:

aha ik heb papaver en dat is een grote soort van klaproos. Die stengels zijn wel wat dikker en langer.

Dat scheelt wel, dat is inderdaad niet erg veel. Ik denk niet dat de moeheid van die papaver komt van een maand geleden.

Geplaatst:

Ik heb ze dus sinds 13uur ook appart staan. Mijn voedster heeft niet gepoept, niet gedronken en weinig gegeten.

Mijn ram heeft een klein beetje gepoept: natte keutels, 1 langwerpige keutel, tros keutels en kleine en grote keutels. Maar in totaal is het niet veel.. het stinkt ook.. Het keutel werk WAS eindelijk weer goed.. wat moet ik nu weer..

Geplaatst:

Sinds ze appart zitten heeft ze niet meer gedronken. Ze eet af en toe een hooi sprietje. heb van ellende maar een knaagstengel opgehangen en daar at ze een klein beetje van.. Groente heb ik net neergezet, maar keek ze niet naar om..

Vannacht en vanmorgen hadden ze wel alles op.. Groente en biks.

Geplaatst:

Ik vind het erg lastig. Uiteindelijk eet ze dus wel, alleen in een ander ritme. Dat kan ook door de warmte komen, maar ik zou voor de zekerheid even langs de DA gaan denk ik.

Misschien andere reacties ook even afwachten, dollie weet misschien wel raad. Je kunt haar ook een PB sturen

Geplaatst:

De laatste dagen komen ze rond 21 uur weer iets tot leven, maar dat is maar voor even en dan is het weer over.. Het is sinds de onweer nacht.. Ik wacht het nog even af..

Geplaatst:

dat is misschien een optie.....of een papje van de brokjes maken? Wat een zorgen kan een beesie geven he. En dan met die warmte, maarja er is altijd wat, dan is het regen of onweer dan weer kou en dan weer de enorme warmte.

Veel succes hoor

Geplaatst:

Ze hebben vanmorgen wel hun brokken gehad, dus ik ga niet direct weer dwangvoeren. Papaya heeft ze veel van op. Ook een klein stukje groente en redelijk wat citroenmelisse..

Geplaatst:
Maar nu zijn ze ineens enorm moe.. Ze slapen super veel..!

Van papaver word Opium gemaakt, en van Opium word onder andere Heroïne gemaakt. Vandaar. Het is gewoon drugs, dat spul. Verdovende middelen. Waarschijnlijk zijn ze daarom zo moe...

Geplaatst:

Het scheiden van de konijnen geeft nu ook weer stress ik zou daar even niet voor kiezen

En ze hebben vanmorgen gegeten en volgens mij moeten ze dan binnen 12 uur weer gaan eten

Dus als alles uit hun systeem is zullen ze wel weer gaan eten

En van 11 uur smorgens tot 221.00 savonds is er hier ook geen activiteit hoor

Ze hebben vanmorgen wel hun brokken gehad, dus ik ga niet direct weer dwangvoeren. Papaya heeft ze veel van op. Ook een klein stukje groente en redelijk wat citroenmelisse..
Geplaatst:

Ik weet het niet.. Die 2 kunnen blijkbaar niet zonder elkaar!! Ik had mijn voedster boven in het hok en mijn ram onderin. Beide met een poepbak en eten en drinken. Ik maakte daarnet de poepbak beneden schoon (mijn ram had heel veel mooie keutels gelegd) en ik doe ze weer bij elkaar. Mijn voedster duikt direct op de poepbak beneden en heeft een paar rare poepjes. Ik maak me weer zorgen, maar ga heel rustig in de ren zitten te kijken. Even later duikt mijn voedster weer op de poepbak en het duurde heel lang... Ineens begint ze tussen haar benen te likken (bdk denk ik) en ze gaat weer van de poepbak af.. prachtige berg normale keutels!!!

Dus met de ontlasting is niets aan de hand.. Ze heeft het gewoon opgehouden...

Als jullie konijnen overdag ook zo lang wakker zijn, dan ga ik er maar vanuit dat we uit de gevaren zone zijn en heerlijk kunnen blijven genieten van onze schatjes! Ik ga nu direct de andere planten in de voortuin ophangen en m'n konijnen los in de tuin laten.

Eind goed al goed?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .