Zonnebloem Geplaatst: 28 juni 2011 Geplaatst: 28 juni 2011 Ik heb een vlaams reusje van 4 maanden oud, en die heeft diarree. Echt vloeibaar, nu al twee dagen. Ik heb met mijn dierenarts overlegd en die zegt, alleen hooi geven. Hij heeft verder geen medicatie om de diarree te stoppen. Mickey is er echt niet lekker van. Hij heeft een abces gehad, heel groot, en daarvoor is hij al een tijdje aan de doxoral, en sinds een week aan de duplocilline. De laatste prik hebben we vrijdag gegeven en vandaag zou het weer moeten maar die geven we natuurlijk niet want de dierenarts denkt dat er een relatie is.Hij eet wel, maar niet genoeg. Hij gaat steeds meer achteruit volgens mij. Hij drinkt ook veelalleen sinds vanmiddag zie ik hem alleen maar zitten. Het is ook vreselijk met dit weer natuurlijk. Weet iemand wat ik voor hem kan doen? Hooithee zou ik nog kunnen makenmaar verder weet ik het even niet meer. Hij heeft een koelelement met een handdoek eromen daar ligt hij steeds op. Ik heb net geprobeerd of hij wel wortel wil eten en dat wilhij wel, maar ja dat mag niet. Ik heb al hooi in kleine stukjes geknipt met hele kleine stukjesverse tijm erdoor en dat eet hij wel een beetje. Ik vind zijn buikje een beetje dun aanvoelen.Ik zorg nu al zes weken voor hem, sinds hij gevochten heeft en een enorm abces op zijnpootje heeft gehad. Ik was niet van plan hem toch nog te verliezen. Het abces is bijnaweg en hij ging zo goed! Wie heeft goede raad?
jrjsieben Geplaatst: 29 juni 2011 Geplaatst: 29 juni 2011 Ja toch alleen hooi En deze temperaturen helpen ook nietMaar nu is het koelerVan ab kunnen ze ook aan de diaree gaanIs wel iets om je zorgen over te maken ze drogen sneller uit dan je denkhoe is het nu
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 juni 2011 Geplaatst: 29 juni 2011 Als ze diaree krijgen na ab injectie....gelijk handelen! konijn zal uitdrogen heeft infuus nodig, zeker bij deze temp is het zo gebeurd.Dus ga gelijk naar een andere dierenarts met je konijn die wel kundig is!
Zonnebloem Geplaatst: 29 juni 2011 Auteur Geplaatst: 29 juni 2011 Nou hij drinkt dus wel veel, ik heb de dierenarts gesproken en hij kan om 13:40 terecht. Tot die tijd dwangvoer ik om de twee uur.Hij krijgt dan vitamine b prikken en iets voor de darmen, geloof ik. Hij is nog niet doodziek want hij ligt de hele tijd maar ikzag hem ook spelen met de deken. En af en toe hopt hij een klein rondje. Vanmorgen zag ik hem een bunnyflop doen dus dandenk ik dat het nog wel gaat. Mijn dierenarts is erg kundig over het algemeen, maar staat niet op de kkda lijst. Ik ben hemzelf konijnkundig aan het maken, hihihi, stiekem. En dat lukt wel want met 9 konijnen zit je er wel elke week zo'n beetje.Maar ik weet dat het linke soep is. Hij heeft in ieder geval nog geen stille darm want er komt nog steeds smurrie uit. Ik hoop maar dat hij het redt, diarree is echt vervelend zeg. Aan zijn turgor te voelen, is hij niet uitgedroogd.
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 juni 2011 Geplaatst: 29 juni 2011 Kan coc zijn, maar een konijn die aan de diaree gaat na ab kan een reactie op de ab zijn.In dat geval kan de diaree dodelijk zijn door dat ze uitdrogen, dus neem dit zeer serieus.Coc kun je enkel laten na kijken door diaree mee te brengen naar je dierenarts.Door de ab gaan alle goede bacterien dood in de darm, dus is de darm heel gevoelig voor ziektens.Met diaree kan een konijn het meer vocht verlies niet compenseren, hij droogd dus uit.
jack en olivia Geplaatst: 29 juni 2011 Geplaatst: 29 juni 2011 je moet nu gelijk gaan dwangvoeren dat is het aller belangrijkste, ook is het van belang dat je een antibiotica krijgt die de darm balans inbalans gaat brengen en de diarree stopt.haal Supreme Science Recovery dit helpt ook van de darmbalans. ik heb het nml ook gehad en doordat wij geen juiste Ab kregen en geen goede dwangvoering hadden was hij zo verzwakt dat hij t niet overleefd heeft!!dus ik raad echt aan dit te doen!!
Zonnebloem Geplaatst: 29 juni 2011 Auteur Geplaatst: 29 juni 2011 Nou ik ben geweest, hij heeft inderdaad een antibioticum gehad wat de darmen weer in balans moet brengen. En hij kreeg eenbel vocht in zijn nek, 150 ml. Ik vind mijn dierenarts eigenlijk best wel konijnkundig, hij raadde ook aan selective science tegeven, nou dat krijgt ie al zijn hele leven natuurlijk. En dwangvoeren inderdaad. Wat ik wel lastig vind, is dat hij heel ergzin heeft in andijvie, maar dat mag hij nu niet hebben. Ik gaf net de rest wat en toen ging ie rechtop tegen de ren staan.Hij is wel wat zwakjes want hij beweegt niet veel, maar zijn lichaamstaal is nog wel levendig, kijkt om zich heen en richtzich op als hij wat hoort. Echt een pittig ding hoor! De dierenarts had nog iets wat hij hem kon geven als het nu nog nietbeter gaat, maar hij heeft twee prikken gehad, ook vitamine b geloof ik. Dus hij gaat vandaag overleven, dwangvoeren luktook redelijk, het is ook een klein ding natuurlijk. Jullie hebben wel verstand van zaken zeg, precies wat jullie zeiden. Omdat ik nu Mickey druk aan het verplegen ben steedsheb ik mijn voedsters nog niet laten castreren maar dat ga ik ook bij deze dierenarts doen. Als dat goed gaat, ga ik hemopgeven als kkda. Want met Mickey ben ik toch al een paar keer geweest en de kans dat hij het zou overleven was kleinmaar hij is er nog! En zeker ook dankzij hem. Ik heb Mickey net zijn badje gegeven en hij doet een dutje. Ik zal eens foto'sop het fotohoekje plaatsen van hem, hij is zĆ³ lief! Ik laat nog wel weten hoe het verloopt met hem!
jrjsieben Geplaatst: 29 juni 2011 Geplaatst: 29 juni 2011 Nou goed zeg jammer dat hij geen andijvie mag als hij zo graag wilMijn voedster kan er niet tegenbeterschap een prettig dat je een fijn gevoel heb bij je dierenarst dat is heel belangrijk
Wabbit Geplaatst: 29 juni 2011 Geplaatst: 29 juni 2011 beterschap met de patient en wees maar blij dat je toch nog even gegaan bent.
Aniek Geplaatst: 29 juni 2011 Geplaatst: 29 juni 2011 He bah, kan een reactie op de duplo zijn, kan het zijn dat je heel per ongeluk wat in de bloedbaan hebt gespoten? Of er een beetje naast gespoten wat die heeft opgelikt? Duplo is namelijk best een behoorlijke antibiotica.Sterkte met het manneke.
Zonnebloem Geplaatst: 30 juni 2011 Auteur Geplaatst: 30 juni 2011 Ja, mijn vriend heeft hem geprikt en het kan natuurlijk mis gaan, al heeft hij wel ervaring met mensen prikken. Maar zou hij dannu niet al dood zijn? Nou ja, in ieder geval gaat het nog niet goed met hem. Nog steeds vloeibare poep, ondanks het dwangvoeren. Hij wil geen hooi eten en biks, dus heb ik iets slims gedaan, ik heb hem vers gras gegeven. Niet zo goed als hooinatuurlijk, maar daar viel hij meteen op aan. Dan eet hij tenminste, die kaken moeten malen. Ik hoop dat hij dan weer eenbeetje uit zijn ziekzijn trance komt. Ik denk dat iedereen die konijnen heeft, dat wel kent. Dat ze zo zitten met hun pootjesonder zich en nauwelijks bewegen: "ik ben ziek!". Hij is twee ons kwijt door de diarree. Ga hem zo maar weer in bad doenmaar ben wel even opgelucht dat hij gras wil eten. Nou maar hopen dat hij het overleeft...
JoBoris76 Geplaatst: 30 juni 2011 Geplaatst: 30 juni 2011 Als hij geen gras gewend is moet je daar ook mee uitkijken en niet teveel van geven. Ik zou als ik jou was zijn ontlasting laten onderzoeken op coccidiose. Probiotica is misschien ook wel een goed idee? Je zou eventueel ook hooithee kunnen maken en dit met dwang kunnen geven. Veel succes.
Zonnebloem Geplaatst: 30 juni 2011 Auteur Geplaatst: 30 juni 2011 Hij is onderzocht op coccidiose en andere soorten wormen en dat heeft hij niet. De dierenarts heeft hem een shot probioticagegeven volgens mij. Kan ik hem dan ook nog yakult geven bijvoorbeeld? De dierenarts wordt altijd een beetje boos op meals ik teveel zelf wil doktoren en hij is al weg dus ik kan hem niet bellen. Hij is inderdaad geen gras gewend, daar heb jegelijk in, maar ik dacht dat er in principe dezelfde stoffen inzitten, toch? Ik denk dat ik maar hooithee ga maken inderdaad.Gisteren ging het dwangvoeren nog wel maar hij gaat zich steeds meer verzetten, hij weet natuurlijk wat er gaat komen. Ik ben er ook niet goed in hoor, ik ben nogal een mietje. Ik vind het ook zo vervelend dat onze band er een beetje aan gaatwant nu rent hij weg als ik naar zijn ren kom. Hij heeft trouwens wel wat gras gegeten maar niet zoveel. Ik denk dat hijmisselijk wordt van eten in zijn buik, ook na het dwangvoeren gaat hij op een propje zitten maar een half uur later ligt hijlanguit. En dan zal je zien dat de rest van de konijnen ook "iets" hebben, Bonny is weer eens schijnzwanger en beet Babe vanmiddagin haar kont, gelukkig niet door. En mijn lieve franse hangoor blijkt nu enorm te snotteren terwijl ik dacht dat hij beter wasvan de snot. Helemaal dichtgeplakt neusje! Weer aan de doxoral dan maar. En dat dwangvoeren moet om de vier uur maarik had gisternacht al nauwelijks geslapen, ons huis wil maar niet afkoelen na de tropische hitte. Ben ik vanmorgen dus inslaap gevallen en 6 uur later pas wakker geworden. Want vannacht was mijn vriend de hort op en was even vergeten tebellen, kwam om vier uur aankakken! Ik heb niet zo'n leuke dag...maar goed, hooithee maken.
Aanbevolen berichten