pluis04 Geplaatst: 27 juni 2011 Geplaatst: 27 juni 2011 ik heb een voedster van ruim 6 jaar nog nooit schijnzwanger geweest in al die jaren maar sinds maart is ze heel de tijd schijnzwanger en maar rijden op mij ex-ram soms tot ruzie toe.dan is ze weer een week of twee schijnzwanger en dan is het 1 week over en begint het weer opnieuw voor de rest maakt ze geen nestje maar word gek van het rijden.ik vind het ook zielig voor de ram die probeert haar zoveel te ontlopen.nu dacht ik mischien is sterilisatie wel wat maar weet niet of ze daar nu te oud al voor is de ex-ram en de voedster zitten nu al 5 jaar samen en dit is nog nooit zo geweest
Joseeke Geplaatst: 27 juni 2011 Geplaatst: 27 juni 2011 Als de voedster verder helemaal lichamelijk in orde is, zou ze een castratie moeten aankunnen, denk ik.Maar het is wel heel belangrijk dat je dit door een konijnkundige dierenarts dan laat doen Als ze in een korte periode regelmatig schijnschanger worden, hebben ze een verhoogd risico op baarmoederproblemen.
Jennelyn Geplaatst: 14 juli 2011 Geplaatst: 14 juli 2011 Weet niet hoe het is bij voedsters. Maar Stewie ons rammetje is pas gecastreerd toen hij 4.5 jaar oud was. tegen die tijd kwam hij pas in de pubertijd... Hij ging de hele tijd overal sproeien en tegen alles aan rijden. Ik heb ieder geval wel ergens gelezen dat het beste is om een voedster te steriliseren voordat ze 1jaar is. omdat de kans op baarmoederproblemen zo groot is. Maar ik ga er vanuit dat het daarna ook wel kan als je konijntje gezond is
Aanbevolen berichten