o0kirs0o Geplaatst: 27 juni 2011 Geplaatst: 27 juni 2011 Schrok me rot gisteren!Tijdens het kammen van Tommie heb ik ook even zijn tanden gecheckt (heeft namelijk olifantstanden en moeten regelmatig geslepen worden) en zag dat de tanden bijna helemaal weg waren in plaats van gegroeid, wat ze normaal doen. Vanmorgen naar de DA gebeld en meteen langs geweest.Hij denkt dat de tanden misschien afgebroken zijn. Ik heb m daar moeten laten en zo rond deze tijd zullen zijn tanden getrokken worden.Aangezien hij dan toch onder narcose moest, meteen gevraagd of hij Tommie ook wilde castreren. Dit gaat nu ook meteen gebeuren. Allemaal vrij plots nu natuurlijk, ben ook wel een beetje van slag! Mag om half 2 bellen hoe het is gegaan en mag m vanavond ophalen.
Wabbit Geplaatst: 27 juni 2011 Geplaatst: 27 juni 2011 Wat zal jij inderdaad geschrokken zijn zeg. Nou goed, laten we hopen op de goede afloop en dat hij een beetje snel weer bij komt van alle ingrepen....hij zal zich wel niet prettig voelen bij thuiskomst; pijn in het mondje en aan het kontje. Verwen hem maar lekker.
jrjsieben Geplaatst: 27 juni 2011 Geplaatst: 27 juni 2011 Nou een voordeel dan kan je je van te voeren niet zo ongerust voelenBeterschap met hem
o0kirs0o Geplaatst: 27 juni 2011 Auteur Geplaatst: 27 juni 2011 Heb net gebeld met de dierenarts.Alles is goed gegaan.. :mdr:Bij zn ondertanden kon hij alleen de wortel niet verwijderen. Die werkte niet mee.. Kan dus wel zomaar gebeuren dat ie weer terug komen.. :erf:Das dan weer een beetje jammer voor dat geld.. Maar goed.. Met Tommie alles goed.Nu paar uurtjes werken en dan door naar de DA.
jrjsieben Geplaatst: 27 juni 2011 Geplaatst: 27 juni 2011 Nou das wel jammerIk weet niet of het een probleem is als die terug komen ?Maar alles is gelukkig verder goed gegaan
pluis04 Geplaatst: 27 juni 2011 Geplaatst: 27 juni 2011 jammer dat de wortel er nog wel zit inderdaad want als die weg zou zijn dan komen er ook geen nieuwe tanden meer maar gelukkig is het allemaal goed gegaan
JoBoris76 Geplaatst: 27 juni 2011 Geplaatst: 27 juni 2011 Oei... dat is niet zo leuk om dit te moeten ontdekken. Zorg je wel dat je pijnstiller mee krijgt want dat heeft je konijn vast en zeker nodig. Een pijnstiller werkt maar 12 uur bij konijntjes dus laat je a.u.b. niet afschepen met dat het konijn een injectie heeft gehad die zoveel uur werkt.
o0kirs0o Geplaatst: 27 juni 2011 Auteur Geplaatst: 27 juni 2011 Nee maar ben bij Evert Jan de Boer in Utrecht geweest dus had er wel vol vertrouwen in.. Tommie is inmiddels weer thuis en het gaat super met m!Druk aan het keutelen alweer.. Al zn biks is op en hij heeft zelfs al wat (kortgeknipt) hooi en groenvoer naar binnen gewerkt. Is ook alweer vrij actief, dus ik ben vrij gerustgesteld!
o0kirs0o Geplaatst: 28 juni 2011 Auteur Geplaatst: 28 juni 2011 Nou Tommie is zn nacht goed doorgekomen, en lijkt alweer helemaal de oude Net zo druk als voorheen, en keutelt zn hele hok vol.. Nu vroeg ik me alleen 1 ding af.Ik weet dat een waterkruik goed is na een castratie voor je nijn, maar als ik naar deze hitte kijk zou ik m eerder iets kouds geven, als ik naar dat gepuf van m kijk.Jullie hier ervaring mee?
jrjsieben Geplaatst: 28 juni 2011 Geplaatst: 28 juni 2011 Ja is niet nodig Hij is actief dus lekker zijn gang laten gaan
o0kirs0o Geplaatst: 29 juni 2011 Auteur Geplaatst: 29 juni 2011 Nou we zijn inmiddels ruim anderhalve dag verder.Na de vele keutels van maandagavond heeft meneer gisteren en vandaag amper gekeuteld...Heb hem dus gisteren, vanmorgen (en straks weer) cisaral en laxatract gegeven.Hopen dat dat aanslaat.Eetlust is niet bizar groot, maar goed genoeg om me er geen zorgen over te maken. Alles gaat op, al is het nu niet in ene.De DA belde gisterenmiddag om te vragen hoe het nu met Tommie ging, vond ik zeer netjes! Nou ja, ik houd het keutelen nu goed in de gaten. Wanneer moet ik me daar echt zorgen om gaan maken? Zijn vandaag en gisteren bij elkaar opgeteld misschien 10 a 15 keutels gelegd terwijl het er maandagavond ongeveer 75 waren.
o0kirs0o Geplaatst: 2 juli 2011 Auteur Geplaatst: 2 juli 2011 Nou vandaag wordt het tijd om meneer weer over te plaatsen naar zijn eigen hok.Hij eet goed, drinken helaas nog niet zo.. :( En keutelt ook goed.Verder mega actief en net zo druk als altijd.Zo druk dat hij gisteren toen ik met mn bak groenvoer aan kwam lopen zo in ene over de panelen van zijn binnenhok heen sprong... Ga zo zijn hok buiten weer helemaal gereed maken zodat hij lekker weer van de buitenlucht kan gaan genieten.. En dan de volgende stap, vriendlief gaan overtuigen om over een paar weken naar een vriendinnetje te gaan zoeken
Aanbevolen berichten