Holle Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 Mijn konijn is een mannetje van elf. Een paar dagen geleden kreeg hij last van diarree, zeer snelle ademhaling, zeer warme oren, niet willen eten en drinken en geen goede houding kunnen vinden (zitten, liggen, zitten). Dit kende ik wel van hem, hij heeft dat heel soms, duurt een uur. Maar deze keer kwam er nog bij dat hij na een tijdje half bewusteloos leek, ik dacht echt dat hij de nacht niet zou overleven. Hij heeft het toch gehaald, maar ik vind hem niet honderd procent: zijn eetlust is niet zo als het was (hij eet en drinkt wel) en hij gaat ook niet vaak zijn kooi uit. In zijn darmen hoor ik nu geborrel, maar hij lijkt zich ok te voelen.Wat zou dit geweest kunnen zijn? Hij eet digestive voer en heeft altijd hooi. Bewegen kan hij ook, als hij wil. Elke dag is er groenvoer. Wat moet ik doen als hij dit nog eens krijgt?
jrjsieben Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 (aangepast) Als mijn konijn bijna half bewusteloos is dan ga ik naar en dierenartsEn dan met spoed 22 juni 2011 aangepast door jrjsieben
JOEPENKOOS Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 Ik zou ook even naar de DA gaan vooral omdat die al wat ouder is.En het niet echt goed klinkt hoe die zich nu voelt.
Holle Geplaatst: 22 juni 2011 Auteur Geplaatst: 22 juni 2011 Stuk beter, eet en drinkt, gaat heel soms uit de kooi, maar hij knort nog in zijn darmen. Wat slomer
jrjsieben Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 hij kan gas hebbenZou toch maar even naar een da gaan
Nicky_the Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 Ik zat aan een verstopping te denken. Als een konijn diarree heeft, is gas niet erg logisch. Een verstopping en diarree gaan bij mensen wel samen, maar ik weet niet of dat met konijnen ook kan.. Bij een mens gaat de dunne ontlasting dan om (of tussen) de verstopping..
Sollie Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 ik raad je ook aan om naar de DA te gaan. Dan weet je zeker of je er iets aan kan doen ja of te nee.
Zonnebloem Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 De ouderdom komt met gebreken, het zou zijn hart kunnen zijn. Maar ook iets anders, is ie niet gewoon een beetje op? Mijn kat die18 was zag je ook achteruit gaan, maar hij had niet echt klachten waar je mee naar de dierenarts rent. Als je het echt wilt weten,zal de dierenarts hem moeten nakijken en bloed afnemen. Maar dan moet hij onder narcose en dat zou ik niet durven op dieleeftijd. Maar hij krijgt dan een uur diarree en dan stopt het weer? Of begrijp ik het verkeerd? Ik kan niet echt iets bedenken waarje hem mee zou kunnen helpen, behalve dan dat je het groenvoer achterwege laat bij diarree. En de dierenarts kan op zich met eengewoon onderzoek ook wel iets zeggen over zijn algemene gezondheid. Hartslag, ademhaling, darmgeluiden. Ik weet niet of je een goeiedierenarts hebt natuurlijk. Nou sterkte met je oudje!
Nicky_the Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 Hoop dat hij ook minder sloom wordt. Zet me gelijk aan het denken.. Zullen mijn konijnen ook 11 jaar worden?
Holle Geplaatst: 23 juni 2011 Auteur Geplaatst: 23 juni 2011 Dat zei de dierenarts die ik belde ook al, het is een combinatie van kleine klachten die harder aankomt omdat hij zo oud is. Het nare is dat hij er zo ziek van was, de laatste keer.
Aanbevolen berichten