Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijn is een mannetje van elf. Een paar dagen geleden kreeg hij last van diarree, zeer snelle ademhaling, zeer warme oren, niet willen eten en drinken en geen goede houding kunnen vinden (zitten, liggen, zitten). Dit kende ik wel van hem, hij heeft dat heel soms, duurt een uur. Maar deze keer kwam er nog bij dat hij na een tijdje half bewusteloos leek, ik dacht echt dat hij de nacht niet zou overleven. Hij heeft het toch gehaald, maar ik vind hem niet honderd procent: zijn eetlust is niet zo als het was (hij eet en drinkt wel) en hij gaat ook niet vaak zijn kooi uit. In zijn darmen hoor ik nu geborrel, maar hij lijkt zich ok te voelen.

Wat zou dit geweest kunnen zijn? Hij eet digestive voer en heeft altijd hooi. Bewegen kan hij ook, als hij wil. Elke dag is er groenvoer. Wat moet ik doen als hij dit nog eens krijgt?

Geplaatst:

Ik zat aan een verstopping te denken. Als een konijn diarree heeft, is gas niet erg logisch. Een verstopping en diarree gaan bij mensen wel samen, maar ik weet niet of dat met konijnen ook kan.. Bij een mens gaat de dunne ontlasting dan om (of tussen) de verstopping..

Geplaatst:

De ouderdom komt met gebreken, het zou zijn hart kunnen zijn. Maar ook iets anders, is ie niet gewoon een beetje op? Mijn kat die

18 was zag je ook achteruit gaan, maar hij had niet echt klachten waar je mee naar de dierenarts rent. Als je het echt wilt weten,

zal de dierenarts hem moeten nakijken en bloed afnemen. Maar dan moet hij onder narcose en dat zou ik niet durven op die

leeftijd. Maar hij krijgt dan een uur diarree en dan stopt het weer? Of begrijp ik het verkeerd? Ik kan niet echt iets bedenken waar

je hem mee zou kunnen helpen, behalve dan dat je het groenvoer achterwege laat bij diarree. En de dierenarts kan op zich met een

gewoon onderzoek ook wel iets zeggen over zijn algemene gezondheid. Hartslag, ademhaling, darmgeluiden. Ik weet niet of je een goeie

dierenarts hebt natuurlijk. Nou sterkte met je oudje!

Geplaatst:

Dat zei de dierenarts die ik belde ook al, het is een combinatie van kleine klachten die harder aankomt omdat hij zo oud is. Het nare is dat hij er zo ziek van was, de laatste keer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .