florien Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 hallo allemaal, mijn ouders haalden van de dierenarts een spray tegen insecten (muggen,teken,vliegen,mijten,vlooien en nog zo veel) er stond op dat dit vor alle huisdieren is toen dacht ik aan mijn konijnen dus die zouden dat ook goed kunnen gebruiken want 1 van mijn konijnen heeft al 2 keer schuft gehad en dat komt door mijten en die spray is daar ook tegen maar ondertussen heb ik jammer genoeg een oopsnest de jongen zijn nu 6 weken mag ik die spray ook bij hen gebruiken? en is dit goed voor konijnen?
Nicky_the Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 Ik zou het bij zulke jonge konijnen zeker niet uitproberen! Vaak zijn bij hun de kleinste beetjes van een anti vlooien pipet al dodelijk, laat staan van zo'n spray... Als je geen jongen hebt kun je van beaphar Anti Myasis gebruiken op dat konijn dat er veel last van heeft.
elnienkjo Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 In 1 woord: troep! Dat is wel heel snel geconcludeerd. Je weet niet eens wat TS gebruikt.
SanneLOVEmijnnijntjes Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 Sorry, te snel gelezen en geoordeeld, je hebt het van de dierenarts.Misschien zou je de dierenarts kunnen bellen?
Nicky_the Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 Ik ben het er wel mee eens dat de meeste bestrijdingsmiddelen en medicijnen troep zijn. Het is allemaal chemisch en heeft vaak bijwerkingen al dan niet wetenschappelijk aangetoond. Maar helaas kom je hier niet altijd onderuit..
Tao_Gini Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 ik heb al 2keer op aanraden van de DA biokill gebruikt tegen vlooien. Voor warmbloedige dieren doet het niets, maar voor koudbloedigen is het gif.
Nicky_the Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 ik heb al 2keer op aanraden van de DA biokill gebruikt tegen vlooien. Voor warmbloedige dieren doet het niets, maar voor koudbloedigen is het gif.Uhm sorry maar daar ben ik het niet mee eens.. Ga maar eens googlen wat er in zit.. Er zit Permethrin in, wat zeer schadelijk is voor katten (tast de lever aan) en 'weinig toxisch voor de mens'. Oftewel: zo onschadelijk is dat goedje niet Voor honden en katten hebben ze CDvet. Dat is wel 100% natuurlijk. Maar ik weet niet of dit ook op konijnen kan/mag..
Nicky_the Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 Ik zou het niet doen.. Ik zou voor beaphar gaan en dan alleen het konijn die vaak last van maden heeft..
Aanbevolen berichten