jack en olivia Geplaatst: 20 juni 2011 Geplaatst: 20 juni 2011 (aangepast) We hebben hier op de Bunnybunch een heel mooie lijst met konijnkundige artsen,maar vaak savonds en voornamelijk in de weekenden zijn die niet bereikbaar omdat ze een dienst regeling hebben! nu wou ik graag met jullie een lijst maken met artsen die echt niet te vertrouwen zijn met jou konijn! aangezien wij tot 2 keer aan toe 2 artsen snachts gehad hebben die er geen verstand van hadden zijn onze konijntjes overleden! daarom wil ik graag dat andere mensen dit niet mee maken, en mocht je er terecht komen dat je echt goed door vraagt voordat hij wat doet!! 21 juni 2011 aangepast door ZaZa
Catelootje! Geplaatst: 20 juni 2011 Geplaatst: 20 juni 2011 Ehm ik denk niet dat BB zich hier aan waagt. Dat is eigenlijk pure laster en kan je verdomd goed in de juridische problemen brengen dacht ik.
jack en olivia Geplaatst: 20 juni 2011 Auteur Geplaatst: 20 juni 2011 het is gewoon je ervaring iedereen is vrij om er wel of niet heen te gaan,er zijn gewoon Da die minder met konijnen hebben en daarom er minder van af wetendit weet je ook niet van te voren!het is niet om DA neer te halen of ze slecht te noemen maar om juist boze gezichten en veel verdriet achteraf te voorkomen,mocht ik van te voren weten dat hun 2 zo weinig van konijnen af wisten had ik wel even langer verder gezocht snachts!!dus dit is niet ten nadele van de Da want hun zijn heel erg goed met honden katten enz!! het zijn ook gewoon goede artsen alleen helemaal niet konijnkundig!! dus ik hoop dat ze het laten staan want dit is puur om je eigen ervaring te delen!! en niet een arts slecht te noemen!de Da die er tussen staat advieseerde olvarit wortel aardappel te dwangvoeren toen (heb ik niet gedaan)tewijl aardappel giftig is!!
Nicky_the Geplaatst: 20 juni 2011 Geplaatst: 20 juni 2011 Tja, maar zooplus verkoopt nu ook dingen en 1 daarvan is een mix waar ook aardappel in zit, heel gezond voor dwergkonijnen stond erbij.. En ja, ik weet dat het giftig voor (dwerg)konijnen is, maar anderen niet... En zooplus kennende veranderen ze het ook niet! Ik heb slechte ervaringen met een da in Alkmaar, Oudorp (staat op deze site juist op de kk lijst..) en een DA die in Heerhugowaard en Zuid-scharwoude een kliniek heeft. Ik wil niemand in de problemen brengen, dus ik noem de namen pas als bb laat weten dat het ok is. Mensen die namen willen weten kunnen mij een PB sturen.
jack en olivia Geplaatst: 20 juni 2011 Auteur Geplaatst: 20 juni 2011 ja dat is een goed plan!!ik wil gewoon niet dat mensen hetzelfde mee maken als wij hadden!! want die kerels hadden er gewoon geen verstand van, het enige wat ze konden zeggen was ja uhmm ja ik weet t ook niet,en daar sta je dan tranen in je ogen brok in je keel omdat je weet dat het niet goed gaat en hun zeggen alleen jaa uhm nou ik kan dit proberen!dat is gewoon heel naar!!
Zonnebloem Geplaatst: 20 juni 2011 Geplaatst: 20 juni 2011 Ja die is lastig, ik denk eigenlijk niet dat BB hiervoor een juist medium is. Want daar krijg je vast gezeur van. Er zijn anderewegen om je ongenoegen te laten blijken natuurlijk, de officiële, namelijk een klacht indienen. Ik heb daar wel eens naargekeken op internet en dat is niet te doen. Er is namelijk ook een tuchtcollege voor dierenartsen maar je moet echt flinkbewijzen hebben dat een dierenarts fout gehandeld heeft want hij verliest er zijn broodwinning mee. En omdat dat zoomslachtig is, weet ik zeker dat je uit moet kijken met negatieve dingen zeggen over dierenartsen, want dan kan het zo alslaster worden gezien. Niet dat iemand hier je aan zal geven, hihihi. Want je hebt natuurlijk wel gelijk, maar ook ergens nietwant een dierenarts kan ook gewoon fouten maken en dingen vergeten. s' Nachts zijn veel mensen tot niet veel in staat.Het zou niet eerlijk zijn als iemand zijn werk niet meer mag doen door één fout. Ik heb trouwens ook meegemaakt dat een konijn stierf door de onkunde van de dierenarts, ik ben er nooit meer heengegaan.En ik kwam er al meer dan vijftien jaar! Maar dat was niet door dat ene voorval, er waren vaker dingen gebeurd waar ik hetgewoon niet mee eens was. Verkeerde diagnoses, slordige onderzoeken en vooral de houding van de dierenarts daarbij. Dus ik weet wat je bedoelt....maar ik denk dat de positieve benadering beter werkt, dus doorgeven welke het wèl goed doen. Endie zijn er echt wel hoor. Het duurt gewoon een tijdje na zo'n voorval voor je je vertrouwen weer een beetje terug krijgt.
jack en olivia Geplaatst: 20 juni 2011 Auteur Geplaatst: 20 juni 2011 precies het gaat mij niet om dat hun slechte artsen zijn want dat zijn ze niet!ze weten alleen te weinig af van konijnen en ze "houden" niet echt van konijnen dat merkt je ook,hierdoor handelen ze te makkelijk en dat loopt vaak fataal af!dus dit is niet dat je hier niet heen moet gaan maar het is dat je ervan bewust bent dat deze Daen erg weinig verstand en medicatie hebben van en voor konijnen!dit is geheel aan de Da om je specialiteit er niet in te hebben maar voor ons als konijnen liefhebbers is dit erg vervelend als je hier niet van bewust bent!!en het is niet door 1 fout natuurlijk maar meer specialiteit! we prijzen degenen die KKzijn maar ik wil graag ook weten welke DA er bijna of geen verstand van hebben.er zullen ook da zijn die heel goed zijn met katten, maar weer minder met honden dit is niet om ze aan te vallen maar om juist hun specialiteit te prijzen maar dat je ook weet dat er andere DA zijn waar je dan misschien beter heen kan gaan met je hond.ik vind dat je dit gewoon kan zeggen zonder dat het juridisch niet kan!!
ZaZa Geplaatst: 21 juni 2011 Geplaatst: 21 juni 2011 Ehm ik denk niet dat BB zich hier aan waagt. Dat is eigenlijk pure laster en kan je verdomd goed in de juridische problemen brengen dacht ik.Klopt.. Vast goed bedoeld, maar geen goed plan.... Iedereen kan ons wel melden wanneer je ECHT slechte ervaringen hebt een dierenarts die wel in de lijst staat.Maar dan per Privébericht en niet via het forum.
Aanbevolen berichten