Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hierbij even een foto met een vraag.

Hazel onze xram heeft eigenlijk nooit echt grote keutels gehad en is helemaal geen hooieter. Eet het wel maar heel weinig. Nu viel mij op dat zijn keutels wel iets kleiner zijn dan anders. Eet wel goed zijn brokken, groentes en drinkt ook goed.

Nu vraag ik mij af; ik heb nog Ciceral Drops in huis en kan ik dit voor Hazel gebruiken om de keutels wat groter te krijgen of is dit niet een goed idee?

De kleine keutels zijn dus van Hazel en de grote keutels zijn van mijn kleintjes van bijna 10 weken oud.

teddytjes-albums-keuteltjes-picture47470-gsm-mariska-20-6-2011-004.JPG

Geplaatst:

Dat dacht ik dus ook :) Maar goed Hazel heeft altijd (naar mijn mening) kleinige keutels gehad en vond het niet echt zorgwekkend. Maar nu zie ik die van de kleintjes ernaast en dan zijn ze wel heeeeeel klein! Maar wat ik zeg, hij eet en drinkt goed alleen is het geen hooieter. Zou het daar aan liggen dan?

Ik zou wel graag willen weten of ik dat goedje kan geven dus....

Geplaatst:

onze man heb ook kleine kleutels en onze vrouw heel grote, ze eten beide hetzelfde!! ook hooi enz

het kan zijn omdat hij geholpen is dat ze kleiner zijn,

cisaral mag je niet geven zonder overleg met een DA die moeten eerst voelen en luisteren of het echt nodig is!!

ik heb het namelijk ook gehad en toen wou ik dat geven omdat ik bezorgt was maar hun zeiden echt niet doen, moest eerst langs komen, en er was dus niks!!

mochten keutels nou verdwijnen dan wel geven!!

mocht je je nou zorgen maken, annasassap geven (wel vers) dat helpt ook!

heeft hij toevallig stress gehad deze dagen? daar kunnen ze ook kleiner van worden.

of veel gras gegeten?

ook kan je de buik van je konijn opmeten, zo kan je zelf zien of hij mager word of dikker, en dus misschien verstopt zit (tip van de DA)

wat je kan proberen klinkt misschien stom, maar leg hooi in de wc of waar hij keutelt en plast,

konijnen eten namelijk graag als ze hun behoeftes doen, misschien stimuleert het het hooi eten!!

Geplaatst:

Geen stress en niet veel gras

Goede tip; ga ik zeker meenemen!

Het hooi ligt al bij zijn wc zodat hij dat tegelijk kan doen :) Toch zit hij vaak met zijn neus de andere kant op :D

Wat is het drama als je wel de drops zou geven?? Heeft je DA dat ook verteld??

Geplaatst:

Muffin had dat dus ook, en twee dagen later hield ze helemaal op met keutelen. Toen zat ik ineens op een zondag met mijn zielige zieke nijntje bij de dierenarts. Gedraag hij zich alsof hij zich niet lekker voelt? Beetje hangerig misschien? Ik zou de medicijnen ook nooit 'zomaar' geven, maar als je het idee hebt dat hij niet lekker is, zou ik het toch proberen. Als je het niet aandurft, zou ik morgen even langs gaan bij de dierenarts.

Geplaatst:

nou konijnen en medicatie is niet een heel beste combinatie!

dus hun zeggen als het niet hoeft liever niet!!

als je het geeft en er is niks aan de hand met ze kunnen ze aan de dairree raken en dat is niet prettig!!

wat voor hooi geef je??

want hier lusten ze ook bepaalde hooi soorten niet heel stom maar dit komt dan uit een ander gebied en dat willen ze niet!!

dus heel misschien een ander hooi soort proberen, of kruiden hooi??

het zijn ook wel kieskeurige hufters haha:P

kan je toevallig langs je Da dan kunnen hun even voelen?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .