Gijsert Geplaatst: 20 juni 2011 Geplaatst: 20 juni 2011 Heyhey,Binnenkort wordt mijn ram gecastreerd, mijn vraag nu dus: Als ik de kooi "zojuist gecastreerde ram'' proof heb gemaakt, moet ik dan de eerste paar dagen ook thuis zijn?Hangt dat van de situatie af, of is het noodzakelijk?Graag jullie reacties en tips:mdr:
Gast Geplaatst: 20 juni 2011 Geplaatst: 20 juni 2011 Veel rammen herstellen erg snel, maar soms komt het voor dat ze toch niet willen eten, de hechtingen eruit trekken en dergelijke.Het is dus altijd verstandig de eerste dag(en) thuis te zijn.
L.konijn Geplaatst: 20 juni 2011 Geplaatst: 20 juni 2011 Ik heb het hier bij beiden keren niet gedaan. Want ze aten alweer goed en keutelde weer flink. Dus ik ben dedag erna niet thuisgebleven.
Gijsert Geplaatst: 20 juni 2011 Auteur Geplaatst: 20 juni 2011 Ik denk dat Gijs er ook aardig snel weer bovenop zou komen =)Gewoon naar stage dus!Bedankt voor de reacties.
Mexflex Geplaatst: 20 juni 2011 Geplaatst: 20 juni 2011 Ik zou in ieder geval de dag erna thuisblijven om te kijken hoe het gaat.Mijn ram kreeg een ontsteking aan het zakje (waar dus niets meer in zat) Dat werd zo dik dat het leek alsof hij niet geholpen was.Ik moest in het weekend naar de DA en kreeg antibiotica en een dag later ging het veel beter.Vaak gaat het gewoon goed, maar het is toch fijn om een dagje thuis te zijn denk ik zo.
Amatjuh Geplaatst: 20 juni 2011 Geplaatst: 20 juni 2011 Ik zou ook in ieder geval 1 dag thuisblijven, je kunt nooit voorspellen hoe jouw konijn het gaat doen. Mijn konijn had pijnstilling en darmstimulans nodig. En als je niet thuis bent dan zie je dat niet, ik zou dat risico niet willen nemen hoor..
Gijsert Geplaatst: 20 juni 2011 Auteur Geplaatst: 20 juni 2011 Heb net een afspraak met de DA gemaakt en Gijs wordt volgende week maandag gecastreerd. Ik breng hem 's ochtends en kan hem 's middags als alles goed is gegaan/gaat ophalen. Als alles naar wens is verlopen en het gaat 's avonds nog steeds goed, kan ik dan de volgende dag naar stage of dan alsnog thuisblijven?
Aanbevolen berichten