Nicky_the Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Hoi, Mijn konijnen waren/zijn dus ziek en ik heb in die tijd door de hele tuin hooi, groente, fruit, kruiden etc gelegd. Konijnen zijn sindsdien ook 24/7 los in de tuin. Nu ineens zag ik een muis of rat weg kruipen!!! Kunnen die mijn konijnen ziek maken? Wat moet ik doen...?
Nella Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 (aangepast) Volgens mij zijn de keutels schadelijk voor bijvoorbeeld vogels, maar konijntjes niet al kan het natuurlijk dat ze wat meedragen (vooral ratten vertrouw ik wat dat betreft voor geen cent). Hier vorig jaar ook paar keer muizen in de tuin gehad die dus lekker mee dachten te eten van het voer. Konijntjes niks opgelopen behalve dan dat ze doodsbang blijken te zijn voor muizen, haha. Kwamen niet meer van hun bovenverdieping af! (daar viel het ons ook door op)Wij hebben toen eerst muisvriendelijke val geprobeerd, maar uiteindelijk toch een echte muizenval moeten gebruiken om eraf te komen. Had er wel één gered en in het bos uitgezet. 19 juni 2011 aangepast door Nella
Nicky_the Geplaatst: 19 juni 2011 Auteur Geplaatst: 19 juni 2011 Tje.. Maar wat moet ik nu voor vannacht doen?
Nella Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Tja... je zou een emmer neer kunnen zetten met voer erin en dan zegmaar een trappetje ernaartoe. Dan kun je ze misschien zo vangen...
Nicky_the Geplaatst: 19 juni 2011 Auteur Geplaatst: 19 juni 2011 Hij zit nu bij de buurvrouw op een plek waar je niet kan komen, maar ik bedoel wat moet ik voor vannacht met mijn konijnen? Ik heb de KP5 als hok.. Moet ik ze bovenin opsluiten? Of gewoon door de tuin laten?
Nella Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Ik mag aannemen dat als ze loslopen dat beest wel zullen vermijden. Maar je kan de emmer in je tuin zetten om hem te pakken als hij je tuin weer in komt.
Nicky_the Geplaatst: 19 juni 2011 Auteur Geplaatst: 19 juni 2011 Heb de konijnen in hun hok met ren opgesloten. Hoop dat ze op die manier die muis weg jagen van hun eten... Als is mijn ram wel al weer druk bezig om een uitweg te vinden.. arm konijn..
Nella Geplaatst: 20 juni 2011 Geplaatst: 20 juni 2011 Ze kunnen inderdaad springen maar niet uit een hoge emmer of vuilnisbak. Heb er hier toen ook 2 op die manier gevangen. Hoe zijn je konijntjes de nacht doorgekomen?
Nicky_the Geplaatst: 20 juni 2011 Auteur Geplaatst: 20 juni 2011 Vanmorgen toen ik beneden kwam, was mijn ram geen uitweg meer aan het zoeken en mijn voedster zat hooi te eten. Ze hebben redelijk wat groente op en wat hooi, maar de rest staat er allemaal nog.. Heb wel 1 poepbak die redelijk vol is.. Hoop dat ze nu geen terugval krijgen of dat het leek alsof ze meer aten omdat er muizen/ratten mee aten...
molly Geplaatst: 21 juni 2011 Geplaatst: 21 juni 2011 Denk niet dat ze daar wat van krijgen hoor. Hier hebben we ook muizen(overal wel denk ik) en mijn konijnen of andere dieren zijn er nooit ziek van geworden. Ik heb een chinchilla van 20 jaar en er zit altijd een muisje mee te eten uit zijn voerbak.
Tao_Gini Geplaatst: 21 juni 2011 Geplaatst: 21 juni 2011 Als een muis of rat in het eten of drinken plast/poept, kunnen ze zo parasieten en ziektes overbrengen.denk trouwens ook aan vlooien.
Nicky_the Geplaatst: 21 juni 2011 Auteur Geplaatst: 21 juni 2011 Ze lijken hier goed te blijven eten.. Alleen gister toen het weer wat warmer was aten ze wat minder. Hebben jullie konijnen dat ook? Ze staan in de schaduw..
L.konijn Geplaatst: 21 juni 2011 Geplaatst: 21 juni 2011 Wij hebben vandaag ook weer een muisje gespot dus dat wordt weer vallen zetten.
Aanbevolen berichten