champie Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Mijn konijn is overdag altijd buiten.Savonds als het donker word moet ze naar binnen en mag ze er de volgende morgen weer uit.Nu lijkt het wel of ze haar keutels opspaard snachts want ze poept helemaal niet meer in het hok.Zodra ze eruit is zoekt ze haar poepplekje buiten op en gaat ze daar poepen (echt heel veel keutels) .Voorheen deed ze dat nooit.Wat kan dat zijn en wat kan ik er tegen doen want lijkt me niet gezond als je het op houd.Hopelijk weet iemand iets.
Nicky_the Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Je zou haar kunnen leren om in een poepbak te poepen en dan dus een bak in haar hok en een bak buiten zetten..
Nella Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Je zou kunnen proberen om de keutels te verzamelen en in de poepbak in het hok te leggen. Dat wil nog weleens helpen. Één van mijn voedsters geeft ook de voorkeur voor buiten, maar doet het binnen gelukkig ook wel weer.
champie Geplaatst: 19 juni 2011 Auteur Geplaatst: 19 juni 2011 Het gekke is ik heb haar nu 3 jaar en het is iets van de afgelopen dagen.Hoe kan dat dan?
Nicky_the Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Hij keuteld per 24 uur niet minder als normaal? En zijn zijn keutels ook niet kleiner of droger of anders van vorm? Als je geen veranderingen verder ziet, zal je je waarschijnlijk niet zo druk hoeven te maken. Konijnen verzinnen wel vaker uit het niets iets Wat ik zelf vind is dat de meeste konijnen schone dieren zijn, dus misschien wil hij zijn hok schoon houden? Of misschien heb je zijn hok de laatste keer te schoon gemaakt waardoor zijn geur er niet meer in hangt?
champie Geplaatst: 19 juni 2011 Auteur Geplaatst: 19 juni 2011 Ze keuteld niet minder als normaal en ze zien er prima uit.Het zijn af en toe gekke beesten dat blijkt wel weer.Kan dat ook ja te schoon maken??
Nicky_the Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Mijn ram was 100% zindelijk en deed alles op de poepbakken. Toen heb ik een nieuw hok met nieuwe poepbakken neergezet en nu doet hij het in de tuin.. Je maakt ze ook zindelijk door hun eigen keutels in de poepbak te leggen, dus hun eigen geur is erg belangrijk voor ze.. Het moet natuurlijk wel hygienisch blijven
champie Geplaatst: 19 juni 2011 Auteur Geplaatst: 19 juni 2011 ja inderdaad anders gaat het stinken en zo.Ben in ieder geval blij dat het geen kwaad kan.Bedankt
Nicky_the Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Ik zou wel proberen om hem in een poepbak te laten poepen.. Voor mensen en honden is het niet gezond om de ontlasting op te houden, dus dat lijkt me voor konijnen ook niet. In een poepbak doe je een laagje stro of beukensnippers. Als ze het nog moeten leren doe je daar een heel klein beetje hooi op (ze eten graag onder het poepen) en als je keuteltjes buiten de bak ziet, dan doe je die in de bak. Op die manier krijg je een konijn zindelijk. Die van mij waren zelfs zo ver dat ze het binnen op de kattenbak deden.. Dat was natuurlijk niet de bedoeling, maar deden ze gewoon uit zichzelf.. Ze zijn onwijs slim
Aanbevolen berichten