Myrna Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Wij hebben 2 FHs. We borstelen ze iedere week en kammen hun voetzolen etc. De ram heeft een heel erg fijne vacht, die erg snel klit en matten vormt. Hij is (nog steeds) in de rui, ik borstel hem nu 2 keer in de week en nog dreigt het af en toe mis te gaan. Ik vroeg me af of ik iets kan doen om te voorkomen dat zijn vacht klit/mat? De voedster heeft een "stuggere" vacht en heeft helemaal geen last, daarnaast is ze in april schijnzwanger geweest, zeer efficient om je wintervacht kwijt te raken We hebben nu een kleine zachte hondenborstel en een vlooienkam (die laatste gebruik ik alleen voor de voetzolen)
Laura Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Zelf heb ik hier ook een ram zitten die nog steeds in de rui is. Ik haar die plukken met een bepaalde beweging eruit, ik kam ze hier nooit. Maar aan hun voetzolen zitten soms wel erge klitten dan zorg ik dat ze niet al te lang worden of haal grote plukken eruit (die wel los zitten dan he)Mijn voedster heeft weer een hardere vacht en die heeft helemaal niks aan haar voetzolen.Hij voelt super zacht aan en zijn haren zijn ook ietsie langer (vanwege wintervacht nog)Zij voelt wat harder aan maar is wel mooi glad en glanzend.Ik weet niet veel wat je eraan kan doen.Ik pluk me ram dan gewoon in de hoop dat hij zijn wintervacht enz kwijt raak. Bij haar is niet veel nodig.
Aanbevolen berichten