Nicky_the Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Hoi, Mijn konijnen zijn dus 4 weken lang heel erg ziek geweest en sinds afgelopen donderdag weer langzaam opknappende. Het lijkt nu echt de goede kant op te gaan: ze eten meer, poepen meer, zijn actiever en halen weer fratsen uit. Maar.. Ze laten hun blindedarm keutels nogsteeds liggen.. Het zijn ook echt flinke hopen (zo veel heb ik niet eerder gezien). Kan dit kwaad? Tot wanneer mag dit duren? Bedankt weer!Gr.
Nicky_the Geplaatst: 18 juni 2011 Auteur Geplaatst: 18 juni 2011 Ja, ik ben Ciseral aan het afbouwen (zit nu op 3x daags ipv 4x daags), ze krijgen nog antibiotica en mijn voedster krijgt nog pijnstilling. Daarnaast ben ik verse ananassap en papaya aan het afbouwen.
Tigger Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Nuja, als het te lang aanhoudt, zou ik even de DA bellen. Maar 'k wil je wel nog even meegeven...Mijn Tigger at altijd mooi haar BDK op, tot wanneer ik haar een ontwormingskuur gaf, toen bleven ze gewoon liggen. Na het einde van die kuur at ze terug mooi haar BDK op (een tweetal dagen erna ongeveer). Misschien is het gewoon de smaak van medicatie in BDK die ze niet oké vinden?
Nicky_the Geplaatst: 18 juni 2011 Auteur Geplaatst: 18 juni 2011 Of doordat er natuurlijk iets met de darmen is.. Ze hebben wel laxeermiddel gehad en is sinds een aantal dagen van de diarree af.. Met ontworming ga je ook de darmen prikkelen en dit heeft ook nog wel eens diarree tot gevolg.. In de dwangvoeding die ik gaf zat ook expres probiotica en ik geef ze nu een paar yoghurt snoepjes voor die probiotica (ik weet dat ze slecht zijn, maar nu lijkt het me voor even niet zo slecht )
Gast Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Als mijn konijnen medicatie krijgen laten ze ook vaker hun BDK liggen. Zo lang ze niet alles laten liggen maak ik me daar nie al te druk om.
Nicky_the Geplaatst: 18 juni 2011 Auteur Geplaatst: 18 juni 2011 Ik weet niet of ze alles laten liggen, maar gezien de grote hoeveelheden heb ik een vermoeden van wel.. Ze hebben vorige week donderdag wel een vitamine B injectie gehad (complex).
Aanbevolen berichten