Ga naar inhoud

Voedster (FH) vloeit bloed


Monique78

Aanbevolen berichten

Vraag:

Mijn voedster (nu 1 jaar) vloeit nu voor de derde keer bloed. 3 Weken geleden ben ik daarvoor naar de dierenarts gegaan en is haar baarmoeder (volledig zwart) verwijderd. Kosten €250,00...

Hierbij werd aangegeven dat dit wel eens erfelijk kon zijn en toen ik de fokker dit per mail mededeelde heb ik nooit meer wat van haar gehoord.. Heel vreemd vind ik zelf...

Vandaag vloeide ze weer..

Nu is mijn vraag... Wat kan dit zijn?

Iemand een idee????

Gr,

Monique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dus dat is niet vloeien, maar bloeden. Lijkt me niet normaal als het na 3 weken ineens weer begint.

Ik heb mijn fokker gemaild dat ik een voedster heb die ontzettend gemeen bijt en super dominant is ondanks alles wat ik er de afgelopen 8 maanden aan gedaan heb, maar daar hoor ik ook niks meer van. Ik denk ook dat ze gestopt is, want ze heeft sinds juli vorig jaar niet meer op het NHD forum gepost en daar zag ik ook (te laat) dat ze in maart 2010 pas begonnen was met fokken (en mijn voedster is van 2 juni 2010).

Dus verwacht niet teveel antwoord. De kans op baarmoederkanker bij voedsters is sowieso al wel vrij hoog hoor, of het nou genetisch is of niet. In Groot Brittannië zelfs 80% boven een bepaalde leeftijd. Zo erg schijnt het hier nog niet te zijn, maar dat het risico hoog is, is wel waarom ik zelf voortaan voor preventief castreren kies rond de leeftijd van 6 maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bloeden is echt maar 2 plekken helder rood.

Ze is de afgelopen periode 1 kilo afgevallen en dat is natuurlijk te veel.

Het is nog al pijnlijk omdat ik meer eerdere FH ben verloren door een fout van de dierenarts tijdens castratie (hij was toen 6 mnd).

De dames zijn bovendien helemaal gek van haar.

Ik wil gewoon graag weten waar ikk mij op moet voorbereiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kan een hechting stuk zijn gegaan, de wond kan weer open zijn gegaan, er kan een ontsteking zitten, er kan toch nog/weer een tumor zitten of het kan toch normaal zijn na een dergelijke ingreep. Of misschien is het wel geen bloed maar rode urine.. weet je zeker dat het bloed is?

Ik zou in ieder geval niet wachten met naar een DA gaan. Een KKDA is in dit geval helaas de enige die je meer kan vertellen vrees ik. Ik hoop dat het allemaal meevalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .