Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De vorige keer heb ik het gezegt:

Als Isabelle nog een keer schijnzwanger wordt (dat zou dan de derde keer zijn) laat ik haar castreren. En ja hoor, het is weer zover.

Ik vroeg me al af waarom ze overal weer als een gek aan het graven was en gister had ze weer een nestje gemaakt van hooi en haar vachtje.. :(

Ik vind het doodeng om haar te laten castreren, gelukkig heb ik kunnen lezen dat het bij o.a. Cleo (van Cleo & Jackson) goed is gegaan.

Over een maandje laat ik de ram die we opgevangen hebben (zie vangactie hemelvaart / welke naam komt er bij je op) castreren, dus maak ik direct ook een afspraak voor mijn Isabelle. Duimen maar! *zweet nu al peentjes

Geplaatst:

Dankjewel! Dat heb ik wel nodig :)

Het duurt dus nog wel even voordat het echt gaat gebeuren (maand is lang als je moet wachten), maar dat maakt me alleen maar zenuwachtiger! *bibber.

Geplaatst:

Ik weet dat er veel meer voedsters zijn bij wie het goed is gegaan! Pip van dollie zat dezelfde dag alweer bij Fred en was aant eten!!!

De afgelopen 6weken hebben nog 2 vriendinnen van mij hun voedsters laten helpen en ook dit is goed gegaan, beetje vergelijkbaar als met cleo.

Zorg er voor dat je genoeg tijd hebt om voor dr te zorgen na de operatie, laat haar tliefst aant begin van de week helpen zodat je nog de hele week bij jouw da terecht kunt, naja een kk da maar die heb je denk k al.

En lees goed alle topics door hier over castratie / sterilisate van voedsters. Oja en vermeld nog expliciet dat je zowel eierstokken als baarmoeder verwijderd wil hebben(er vanuitgaande dat je dat wilt) ivm eventuele baarmoederproblemen.

Geplaatst:

Mijn voedsters zijn ook gecastreerd, ze leven nog !:) alleen toen waren ze nog bij een ander baasje, dus ik weet niet hoe dat verliep.. iig : Succes !

Geplaatst:

Tja wachten duurt altijd lang.....pffff. Helaas..

Ik heb ws straks 2 voedsters die geholpen moeten worden.

Hoop dat het bij jullie dus ook weer een positief verhaal is zodat mijn moed groeit :)

Succes!

Geplaatst:

Ja, in mijn dierenartsenpraktijd loopt een vrouwelijke DA rond die heel KK is, ze heeft ook stage gelopen bij zo'n super goede DA in utrecht, die heel KK is. Maar er loopt ook eentje rond die er de ballen geen verstand van heeft.

Toen Isabelle voor het eerst schijnzwanger was en ik in paniek naar de DA belde, heeft hij me totaal verkeerd ingelicht en de informatie gegeven dat Isabelle echt zwanger was. Onzin allemaal.

Ik ga dus wel zeker vragen of de KK DA haar gaat opereren, ik weet alleen niet hoe ze heet XD Maar ik weet in ieder geval dat het een vrouw is :P Daar ga ik achteraan.

Toen ik met de twee opvangertjes naar de DA ben geweest, had zij dienst. Ze vertelde me dat ze bij een castratie van een voedster alles verwijderen (ook baarmoeder) terwijl ik bij het informatie inwinnen half jaartje terug (met castratie Timmie, had ook meteen over voedsters gevraagd) een mailtje terug kreeg dat ze dat NIET doen.. en dat was dus antwoord van een mannelijke DA haha.

Ik sta er dus op dat ZIJ Isabelle gaat behandelen, anders ga ik wel ergens anders heen.

Heel verhaal weer :P Sorry!

Geplaatst:

Ik zou wel even vragen hoe vaak ze voedsters helpen, het is natuurlijk een ingreep en het is fijn als ze het vaker doen ivm kennis er over.

Mijn DA heeft er veel ervaring mee en heeft ook veel konijnen als patienten toen ik Cleo ophaalde zaten er nog 3 konijntjes en toen ik voor de controle kwam zaten er weer 2 andere. Terwijl je meestal vooral katten en honden ziet bij de DA(die heeft hij ook als patient.) Hij heeft een standaard spreekuur, hond/kat/konijn en een speciaal knaagdierenspreekuur(1 uur per dag). Heel vriendelijke man is het ook.

Ik zou dan iig zeker vragen naar JOUW DA! Als je vertrouwen hebt in je DA gewoon daar heen gaan:) Vertrouwen is heel belangrijk:D Zo heb ik niet voor Wilhelminapark gekozen terwijl die ook vrij in de buurt is. maar voor mijn eigen DA.(ook KK en op de lijst)

• 1 maand later...
Geplaatst:

Afgelopen maandag is het gebeurd!

Alles is echt PERFECT gelopen.

Ik heb haar samen met Jones (die werd ook gecastreerd) om half 9 bij de DA gebracht. Om half 2 werd ik gebeld dat is ze weer op kon halen en dat alles goed was verlopen.

Ik kreeg niks mee naar huis, pijnstilling had ze al gehad en dwangvoeren was alleen nodig Ɣls ze niet zou eten en dan moest ik olvarit wortel papje geven. Gelukkig was dit allemaal niet nodig want bij thuiskomst at ze meteen een blaadje witlof. Wel wat rustiger aan dan normaal (normaal is het blaadje in een fractie van een seconde verdwenen:P) en ze was nog wat duf van de narcose maar dat is ook goed weggetrokken.

Onder toezicht hebben we Timmie bij haar gelaten en dat ging echt super, hij begon haar meteen te wassen en andersom.

's nachts durf ik ze nog niet samen te laten, want stel dat er iets gebeurd en de wond scheurt open oid! Maar opnieuw koppelen is dus gelukkig niet nodig voor dit kleffe stel :love:

Volgende week donderdag mogen de hechtingen er weer uit.

Ik ben zo blij dat ik de keus toch gemaakt heb!

Geplaatst:

Fijn dat de ingrepen bij beide konijnen zo goed verlopen zijn!

Keutelt Isabelle ook al?

Elly is gisteren geholpen, maar keutelt nog steeds niet...

Ze wilden me eerst ook geen pijnstilling, dwangvoeding & darmstimulans meegeven, maar omdat ze nog steeds niet keutelt heb ik hierna gevraagd.

Gelukkig kreeg ik het zonder problemen mee :)

Verder eet ze wel heel goed, dus ik hoop dat er snel keutels komen.

Voorlopig blijft ze even gescheiden van Ed, zodat ik haar goed in de gaten kan houden.

Nu jij het hebt over hechtingen --> Elly hebben ze alleen onderhuids gehecht, volgens mij...ik hoefde niet meer terug te komen...

Geplaatst:

Ja de hele woonkamer lag bijna direct al bezaaid met keutels.. Wat vervelend dat ze nog steeds niet keutelt.. ondertussen wel toch mag ik hopen?

Oh echt? Bij mij hebben ze dat niet gedaan, je ziet de hechtingen duidelijk zitten. Ach, dan kunnen ze ze donderdag meteen even een check-up geven :he:

Geplaatst:
Ja de hele woonkamer lag bijna direct al bezaaid met keutels.. Wat vervelend dat ze nog steeds niet keutelt.. ondertussen wel toch mag ik hopen?

Ondertussen keutelt ze weer een goeie & woont sinds vanmiddag weer samen met haar vriendje Ed :)

Fijn dat beide ingrepen bij beide konijnen zo goed verlopen zijn!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .