mayjune Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 Flor kreeg na zijn castratie van de da voedingstips mee.Hij woog toen 1250 gr (op 6 mnd) en dat was volgens de da perfect, het was voor haar niet de bedoeling dat hij nog veel zou bijkomen. En dan kreeg ik voedingstips mee, helemaal in orde (biks geen gemengd voer, onbeperkt hooi, groenvoer (voorkeur op biks) en fruit heel erg beperken en zeker geen konijnensnoepjes) Dus ik vond dat wel juist, ze zei dat een ram na de castratie sneller te dik kon worden en dat het zeker belangrijk was erop te letten omdat naar haar idee de meeste mensen hun konijn te dik lieten worden.Het klonk allemaal goed ook omdat er de uitleg van hooi en tanden bij was.Daarmee klopt het dat ze na castratie sneller kans hebben op gewichtstoename?En hoe merk je als een konijn te dik is? ik zie me hem nog niet zo snel wegen daarvoor blijft hij echt niet lang genoeg zitten. Met die vraag kon ze me trouwens niet echt helpen ze voelde en zag dat maar uitleggen hoe ja dat was moeilijk, wat ik nu ook wel snap ben geen da.
Cleo en Jackson Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 Ik heb idd ook advies gekregen op voeding te letten na sterilisatie/ castratie van m'n voedster. Ik let ook al goed op en geef afgepast voer, en groentes en hooi. Elk half jaar met de entingen worden ze natuurlijk ook gewogen bij mijn da iig wel.Wegen kan je ook doen door je ze in je vervoersmand te stoppen en te wegen en dan alleen de vervoersmand te wegen van elkaar aftrekken en je hebt t gewicht. (maar dat is lastig als t een klein konijntje is).
Dollie Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 (aangepast) Ik ben mijn konijnen niet anders gaan voeren maar veel kregen ze ook al niet. Mijn ene ram is al wat ouder en zit sowieso erg met zijn gewicht te tobben (te laag dan, niet te zwaar) en de andere ram komt van een fokker waar hij veel meer eten kreeg dan bij mij. Hij is de dag na aankomst gecastreerd en heeft toen zo'n twee weken, minimaal, slecht gegeten. Pas tijdens de koppeling met mijn voedster is ie goed gaan eten. Alleen dan wel een portie van 25 gram biks (voor een konijn van 2,6 kg) ipv de flinke hoeveelheid die hij eerst kreeg. Dus ja. Die krijgt wel fors minder. Ze zijn hier allemaal mooi op gewicht, Fred uitgezonderd dan. Ik zou gewoon met mate blijven voeren. Als jij een beperkte portie geeft dan zal hij sowieso niet opeens superdik worden. 16 juni 2011 aangepast door Dollie
Aanbevolen berichten