Phebe Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 Nadat Molly is overleden ben ik eens goed gaan nadenken over een EHBO-doos voor mijn konijntjes.Molly is vrij snel overleden dus ik denk niet dat ik verder veel voor haar had kunnen doen thuis (we waren al heel snel bij de dierenarts)Maar toch, mocht er een keer wat zijn met onze konijntjes wil ik toch de nodige spulletjes in huis hebben om ze te kunnen helpen.En een eigen doosje voor de konijntjes leek mij ook wel erg handig, we hebben bijv. calendulanzalf, thermometer, dettol en steriele gaasjes in huis, maar om nu een thermometer van ons voor de konijntjes te gebruiken en andersom.... Van mijn man heb ik een heel schattig blikken klein koffertje gekregen met een konijntje erop.Daarin zit nu:- Infacol- Norit- Calendulan zalf- Betadine Oplossing- Tekentang- 2 spuitjes zonder naald voor dwangvoeding- Ferret Farm (voor als je per ongeluk een nageltje te ver afknipt, bij konijnen met donkere nagels zoals Carrot kan je het leven niet altijd goed zien)- Bach Rescue Remedie druppels- Thermometer (10 sec. met flexibele punt, was maar €1,- duurder dan de thermometer van 60 sec. en harde punt)- Orisel Junior- Steriele gaasjes- Nagelknipschaartje- Caf oogdruppels (nog van Pluis toen ze een wondje vlak bij haar oog had) Daarnaast hebben we ook nog:- Een handschoenborstel - Een snugglesafe (al 2x heel erg blij mee geweest)- 2 potjes olvarit wortel- JR Farm Breifutter (dwangvoer met voerspuit) Pijnstillers heb ik er niet (standaard) in zitten, mocht één van de konijnen pijnstilling nodig hebben dan gaat dit in overleg met de DA. Nu ben ik nieuwsgierig wat er in jullie konijnen EHBO-doos zit.
JoBoris76 Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 In de mijne zit: PanacurMetacamEquateMetocloralCisaralRescue RemedyLaxatract/Duphalacheel veel spuitjes3 potjes Olvarit 1e wortelhapjeCalendulan creme en spraynagelschaartjeIcepodCritical Care dwangvoer maar dat is over datum maar kan van Science Selective biks dwangvoer maken
Amatjuh Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/47960-ehbo-box.html
Catelootje! Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 Ik heb enkel spuitjes, oxbox dwangvoer, wortelpapje, cisaral en carprofen. En een nagelschaartje, thermometer en verband, maar dat is voor mijn konijnen mijzelf, daar ik van die hansaplast ontsmettingsalcohol heb
Tao_Gini Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 wat een lijstenik heb spuitjeswortelpapjenagelschaarcompressenzuurstofwatertekentangdettolmelkpincetjepijnstillingen latex handschoenen
Gast Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 mag ik vragen waar de wortel olvarit potjes voor zijn? dwangvoeding?
Hazel Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 Het zijn eigenlijk wortel papjes. 100% wortel.Dus om aan te sterken kun je ze dit geven via een spuitje in hun mond.Zo hoeven ze niet te knagen.Of dwangvoer ermee mengen, zodat het lekker smaakt.
Soon Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 Hier:Oxbow dwangvoerVeel spuitjesCisaralCarprofenDuphalacProzymeProxin bio lapisInfacolPotje olvarit wortelBlokjes ananassap in de vriezerPawwaxKruikReserve hok
JoBoris76 Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 In de mijne zit: PanacurMetacamEquateMetocloralCisaralRescue RemedyLaxatract/Duphalacheel veel spuitjes3 potjes Olvarit 1e wortelhapjeCalendulan creme en spraynagelschaartjeIcepodCritical Care dwangvoer maar dat is over datum maar kan van Science Selective biks dwangvoer maken Was nog iets vergeten en dat is Prozyme en iets Fibreplex (probiotica).
Rian Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 Wij hebben een keukenla, geen koffer. Mag dat ook? :-D Een aantal paren handschoenenCarprofenSurolanDwangvoeding Ciritical Care met spuitjesLosse spuitjes dusPaw waxBetadineDettolTekentangProzymeHechtingen Fysiologisch zout
Domino Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 Even gekeken wat er allemaal in ligt:Meloxidyl CisaralPrimperidCarprofenEquateNovacamProzymeGentapolycortThermometer voor dieren (zo'n groene)Gaasjesen een zooi spuitjes. Geloof dat dit het ongeveer wel is. En in de koelkast staat een potje olvarit wortel en de Duplocilline.
Tigger Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 Hoelang kan je zulke medicijnen dan wel bewaren dat jullie dat allemaal standaard in huis liggen hebben? Ik heb wel spuitjes en ik heb nu iets tegen gas, ik heb ook nog overschot van medicijn tegen schurft en ontwormingskuur (maar op dat laatste staat geen naam)
Wabbit Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 Ben nu ook bezig om een EHBO-doosje te maken voor Doerak. Iedere keer aanvullen met een paar artikelen.
Domino Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 (aangepast) Ik vergeet nog de Stiptic Powder, ofwel Stop Bleed poeder.Hoe ik het bewaar? Ik haal het bij de dierenarts op. Als het oud begint te worden haal ik een nieuw potje op zodat ik altijd bv pijnstilling in huis heb en maag en darm stimulerende middelen. 16 juni 2011 aangepast door Domino
Soon Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 Ik bestel het via internet (bunnybin, Vets4pets). Op de verpakking staat tot wanneer te gebruiken. En bij openen schrijf ik de datum erop tot wanneer het dan houdbaar is ( meestal wel terug te vinden in de bijsluiter). Voor die verloopt bestel ik nieuwe. Ik vond het een flinke uitgave maar vorige week toen Nina gas kreeg na haar castratie was ik er maar wat blij mee! En voor jezelf heb je toch ook altijd wat in huis. Ga morgen trouwens weer mijn voorraad aanvullen!
docentje Geplaatst: 17 juni 2011 Geplaatst: 17 juni 2011 Spuitjes, carprofen, trovet dwangvoer, nagelschaartje en borstel. (Olvarit is NIET om aan te sterken. Het is een noodoplossing. De zakjes Trovet bevatten mineralen en voedingssupplementen die een verzwakt dier hard nodig heeft.)
lianne Geplaatst: 17 juni 2011 Geplaatst: 17 juni 2011 Carprofen, enrofloxarol, biologische wortelsmurrie, een variatie aan spuitjes, nagelschaartje, bach bloesems en een potje fijngemalen science selective.
brigit Geplaatst: 17 juni 2011 Geplaatst: 17 juni 2011 ik nietswoon vlak bij de DA en kan er altijd terecht
bunny ranch chanty Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 (aangepast) :lol:Ik heb geen koffer maar een kast.....:mdr: 2 snuggels safe6 ice pods10 handdoeken10 wortelhapjecritical care / recoveryors, maak ik zelfciseralcarprofenmetacampanacurpruimen saproosvicee laxlaxatractlekkere eet pasta voor kattenenfloxeralbatryl, duploceline ab / penecillineflaygyl / abbactrimel /abToltrizuralinfuusvetramil zalfcaf zalfKatten kap mocht een dier aan zijn wonden zitten.Heel veel spuitjes in diverse maten, en naalden.Diverse verband middelen en binnen kooien voor eventueel zieke dieren. Met recht een flinke kast dus, zal nog wel het een en ander vergeten zijn....Moet ook wel met veel konijnen veel in huis hebben. 23 juni 2011 aangepast door bunny ranch chanty
Nimfee Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 Heb niet echt een bewuste EHBO box of iets dergelijks, maar door de tijd heen heb ik best wel wat verzameld (dankzij draak). Ik heb verschillende zalfjes tegen wondjes, snuggle safe, spul tegen mijt/schurft/schimmel, en ik heb wat potjes pijnstillers en AB. Maar dat is wat ik nog over had van Draakje enzo. Oja, en duizenden spuitjes, abnormaal! En betadine nog. En verder nog meer dingetjes, handdoeken, nagelschaartjes, ik heb zelfs een rompertje voor konijnen.
elnienkjo Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 Ik heb eigenlijk alleen een spuitje, nagelknippertje en betadine in huis. De da zit op nog geen 50 meter van mijn huis, maar het is misschien toch handig om eens een setje samen te stellen.
Aanbevolen berichten