Ga naar inhoud

Wat ik nu toch hoor..


Nicky_the

Aanbevolen berichten

Een kennis van mij heeft haar ram laten castreren.. Geen voorbereidingen, toen ze hem ophaalden ook geen info mee gekregen of te horen gekregen, geen medicijnen mee, niets...

Het is in mijn ogen een wonder dat het goed gegaan is..

De ram is dus vanuit de da direct weer terug in zijn buitenhok gezet met stro, hooi, trapje, ren en voedster... Hij heeft geen pijnmedicatie gehad, geen antibiotica, geen dwangvoeding, helemaal niets... Is ook niet binnen op een handdoek gezet.. het enigste wat ze te horen hadden gekregen was dat als het konijn niet zou eten, die olvarit wortel moest krijgen.. Maar geen spuitjes mee gekregen.. En moet zo'n konijn in dat geval geen oxbow dwangvoeding hebben ivm vezels?? De mijne in ieder geval wel..

Hun da is ook niet konijn kundig. Die is niet eens hond kundig! Er blijken heel veel huisdieren onnodig te overlijden, maar ja.. wie ben ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk niet slim van haar om niets zelf op te zoeken, maar het zou toch in eerste instantie de dierenarts moeten zijn die de juiste informatie en nodige voorzorgen voorziet.. Jammer genoeg gebeurt dit te vaak, zeker bij konijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ken het verhaal. toen mijn nijntje gecastreerd werd heeft mijn DA mij ook niets vertelt, niets mee gegeven, zelfs geen pijnstilling. Ze mag mee naar huis, direct samen met haar vriendje en laat ze haar gang maar gaan. Ik had dan wel het geluk dat ik zelf al veel was gaan opzoeken en het dubbele geluk dat mijn nijntje eigenlijk die zelfde avond alweer rondhupste.

Dusja het bestaat jammer genoeg nog altijd, dierenartsen die gewoon hun geld verdienen zonder meer.

Ik zou ze 1 goede raad geven, een andere dierenarts zoeken als ik haar was. Heb ik ook gedaan en nog geen minuut spijt van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 48 uur is het sperma in de zaadleiders dood dus dan kunnen ze ook niet meer voortplanten.

6 weken houdt men alleen maar aan zodat alle hormonen ook uit het lichaam zijn.

En idd beetje raar verhaal.

Maar over die medicijnen niet elk konijn heeft dit nodig,maar vind wel dat je ze voor de zekerheid in huis moet hebben

Mijn joep bijvoorbeeld was meteen weer er helemaal bovenop..ook nergens last van gehad dus die heeft ook niks gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ook geen medicatie meegekregen.

Maar we kregen Carrot wel pas mee nadat hij had gegeten.

Hij heeft het ook niet nodig gehad, hij hupste dezelfde avond alweer vrolijk door zijn hok, helemaal happy.

We kregen het advies om hem 6 weken apart te houden totdat de hormonen uit zijn lijf waren.

Hij moest binnen blijven en we moesten hem goed in de gaten houden of hij goed at en keutelde.

Hij is 12 dagen na de ingreep gekoppeld aan Frouke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .