Ga naar inhoud

Vochtige neus


Tigger

Aanbevolen berichten

Lieve konijnenvrienden

Tigger heeft een vochtige neus. Als in, als ik er met mijn hand of mijn vingers aankom, zie ik vocht erop hangen. Ze niest NIET. Ze knarsetand NIET. Ze eet goed en ze drinkt. Is dit normaal? Maak ik me weer zorgen voor niets? Eerste paniekreactie: SNOT?? Ik zou graag weten of ik er morgen mee bij de DA moet of niet (nu is het best al wat laat, maar ben nog maar een kwartiertje thuis van mijn werk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat hier ook gehad bij een nijntje, daar zag je niets bij maar voelde je het wel als je eraan kwam. Zij was verder ook springlevend. Ik heb dan een paar uur afgewacht en opeens was haar neusje terug droog (misschien dat ze gewoon met haar neusje in de nattigheid had gezeten ik weet het niet). Ik weet niet hoe het vocht er bij jou uitziet maar als het blijft en je bent niet zeker is het misschien wel verstandig om eens naar de DA te gaan of gewoon eens te bellen en uitleg te vragen. Hij/zij kan dan zeggen of je beter langskomt of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het een tijdje terug met onze Pluis ook gehad en heb toen de dierenarts gebeld. Hij zei dat een natte neus niet altijd wil zeggen dat er iets aan de hand is. Ik kon beter even afwachten en het goed in de gaten houden. Als ik gedragsverandering merkte moest ik wel meteen contact opnemen, maar dat gebeurde niet. Het is inderdaad niets bijzonders geweest want een tijdje later was zijn neus weer keurig droog.

Dus ik raad je aan om even af te wachten of even telefonisch contact op te nemen met de dierenarts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snot begint klein. Zo begon het bij mij ook. Hoe vroeger je erbij bent hoe minder snel het chronisch wordt, hoe minder snel de pasteurella de kans heeft in te wortelen diep in de longen. Heb je meerdere konijnen? Snot is erg besmettelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu moet ik misschien wel nog even zeggen dat ik haar daarvoor wel groentjes had gegeven (wortel, komkommer, witloof en bloemkool). Vanmorgen heeft mijn vriend nog aan haar neus gevoeld, toen was hij terug droog. Deze avond voelt hij ook terug droog aan.

Momenteel hebben we één nijn. Maar overmorgen gaan we naar de opvang voor een tweede op te halen. Daar ga ik het voor het zekere ook nog eens vragen! Gewoon check, check en dubbelcheck!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .