Margot Geplaatst: 15 juni 2011 Geplaatst: 15 juni 2011 Hallo BB'ers! Zoals de titel al zegt: Zijn medicijnen (carprofen en cisaral) van 1 april nog houdbaar en werken ze nog? Jinty gaat 24 juni gecastreerd worden en ik heb nog heel veel carprofen en cisaral in huis. Het zou zonde zijn als ik nieuwe koop terwijl deze nog prima zijn. Alvast bedankt!
Femkeee Geplaatst: 15 juni 2011 Geplaatst: 15 juni 2011 Ik zou even de fabrikant bellen, die kunnen je daar het beste antwoord op geven.
JoBoris76 Geplaatst: 15 juni 2011 Geplaatst: 15 juni 2011 Ja die kun je nog gebruiken dan tot 1 oktober. De meeste medicijnen blijven een half jaar goed na openen.
jack en olivia Geplaatst: 15 juni 2011 Geplaatst: 15 juni 2011 ik zou je DA even bellen die weet dit precies!!
JOEPENKOOS Geplaatst: 15 juni 2011 Geplaatst: 15 juni 2011 Ik ben z'n persoon is er wat over de datum..weg ermee:)
Wammes030 Geplaatst: 15 juni 2011 Geplaatst: 15 juni 2011 Ik ga er vanuit dat je de flesjes op 1 april voor het eerst hebt opengemaakt en dat dus niet de houdbaarheidsdatum 1 april is? Een geopend flesje is inderdaad een half jaar houdbaar. Ik heb dit ooit van mijn KKDA gehoord. Je kan voor de zekerheid even goed in de gaten houden of de pijnstiller wel echt werkt nog, maar ik heb nooit problemen gehad met de reeds geopende Carprofen. Ik gooi standaard na een half jaar alle geopende flesjes weg. Als ze eerder over de houdbaarheidsdatum heen zijn gooi ik ze eerder weg.
Margot Geplaatst: 15 juni 2011 Auteur Geplaatst: 15 juni 2011 Bedankt voor de reacties! Inderdaad ik heb de flesjes open gemaakt op 1 april, dit is dus niet de houdbaarheidsdatum. De houdbaarheidsdatum staat niet op het flesje.Ik zal het even vragen aan mijn DA maar waarschijnlijk zijn ze dus nog houdbaar! Dankjewel allemaal!
Aanbevolen berichten