Happy10 Geplaatst: 14 juni 2011 Geplaatst: 14 juni 2011 Hallo allemaalIk heb sinds een week een nieuw konijntje..Normaal springt en huppeld ze alleen maar in het rond...Vanavond was ze heel rustigIk was der aan het aaien en haar oren zijn heel heetZe ligt ook maar languit stil...Heb dit bij een ander konijn ook een keer gehad maar dat kwam door de warmteLijkt me nu niet echt logischHeb toch even een koude handoek opgevouwen in haar kooi gelegd waar ze eventueel op kan liggen ofzo.Wie weet wat het kan zijn en wat ik er nu aan zou kunnen doen?Morgen middag even langs de dierenarts, maar als ik er nu iets aan zou kunnen doen zou het heel fijn zijn...Vind der zo zielig:frown:
jrjsieben Geplaatst: 14 juni 2011 Geplaatst: 14 juni 2011 Je kan altijd naar een dierenartsDie hebben 24 uur per dag dienstIk hoop dat het meevalt en dat ze weer gauw beter isSucces
JoBoris76 Geplaatst: 14 juni 2011 Geplaatst: 14 juni 2011 Hoe gaat het nu met het konijntje en eet het nog wel? Keutelt het ook nog?
Happy10 Geplaatst: 14 juni 2011 Auteur Geplaatst: 14 juni 2011 Vanmorgen dierenarts gebeld, die dacht aan stress....Laat hem nu even lekker met rust.Misschien dat ik veel te druk met haar ben geweest.Hij eet wel gewoon.En hij poept heeeeel veel.Het zijn wel gewone keutels.Ze is al weer wat vrolijker.Oortjes niet meer zo warm.Misschien heb ik me teveel zorgen gemaakt...
Nicky_the Geplaatst: 14 juni 2011 Geplaatst: 14 juni 2011 Het kan stress geweest zijn of een pijnlijke buik. Of staat ze misschien in de zon? Dan kan ze oververhit geworden zijn.. In de zomer heb ik altijd een icepod in het hok tussen 12.00 en 15.00 uur.. Misschien ook handig voor jou? Hou haar maar wel in de gaten. Die nieuwe indrukken en andere voeding kan inderdaad stress en ziekte veroorzaken. Het belangrijkste is dat een konijn goed blijft eten, geen vreemd/ander gedrag vertoont (moeilijk te zien bij een nieuw konijn) en goede keutels heeft. Succes met je nieuwe konijn!
Happy10 Geplaatst: 14 juni 2011 Auteur Geplaatst: 14 juni 2011 Nee ik heb buiten 2 konijnen(mannetjes)Die een hok hebben met een ren ervoor...hele hok is in de schaduw de ren voor 3/4deDaar heb ik om de waterflesjes zon blauwe hoes dat het water koud blijft.Leg als het heel warm is een koude fles water in het hok en spuit de tegels nat en toch hebben ze het vaak nog warm.Dit konijntje zit binnen, heeft nog zon dikke babyvacht dus verwacht dat die het buiten helemaal warm gaat krijgen.Misschien is dat het probleem?Ze gaat wel elke dag ff de tuin in met een ren.Binnen kan ze bijna de hele dag rondlopen, nouja rennen en springen.Ze eet de zelfde brokjes nogEn haar poep is volgens mij zoals het hoort.Als ik weer iets raars zie ga ik meteen naar de dierenarts.Bedankt voor jullie hulp
Nicky_the Geplaatst: 14 juni 2011 Geplaatst: 14 juni 2011 Het kan ook zijn dat ze aan het verharen is en die haren opgelikt heeft. Een konijn kan niet net als een kat haarballen braken, dat moet via de darmen naar buiten. Je kunt problemen voorkomen door haar dagelijks te kammen/borstelen. Wat ik ook wel eens lees bij een oververhit konijn is dat ze de oren nat maken, zo zou het konijn kunnen koelen.. Ik heb hier geen ervaring mee hoor!
Happy10 Geplaatst: 14 juni 2011 Auteur Geplaatst: 14 juni 2011 Borstelen doe ik elke dag Ook bij mijn andere 2 konijntjes En dat van die oren nat maken zou ik gaan proberen als iemand het weer warm krijg bedankt
Aanbevolen berichten