Zotte_bien Geplaatst: 13 juni 2011 Geplaatst: 13 juni 2011 Hoihoi iedereen laten jullie je konijnen inenten?en zo ja waar en voor welke prijs?Alvast bedankt
Phebe Geplaatst: 13 juni 2011 Geplaatst: 13 juni 2011 Ja,Bij Dierenkliniek Goes kost het vaccineren van een konijn €18,- op woensdagmiddag (eind van de middag) de konijnen worden dan ook grondig nagekeken en de nagels worden geknipt.Ik ben dit jaar voor het eerst naar deze dierenartsenpraktijk gegaan omdat ze op de lijst van konijnkundige dierenartsen staan en ik bij onze vorige dierenarts niet echt het idee had dat ze veel met kleindieren hadden (was meer honden, katten en vee)
Sascha Geplaatst: 13 juni 2011 Geplaatst: 13 juni 2011 Ik doe het 1x per jaar. Als ik over een paar maandjes mijn eigen autootje heb ga ik denk ik wel 2x per jaar, maar voor nu ben ik afhankelijk van andere mensen en wil dan niet graag vaak vervoer vragen. Dus nu 1x per jaar en ik was dit jaar 58 euro kwijt voor 6 konijnen inclusief check en nageltjes knippen bij Stad&Land in Amsterdam.
Sjalot Geplaatst: 13 juni 2011 Geplaatst: 13 juni 2011 Ja, 2x per jaar op de speciale konijnenentdagen in maart/april en ergens in het najaar.Dan zijn de entingen goedkoper (17,50 euro).Buiten de entdagen kan je je bij mijn dierenarts op een wachtlijst laten zetten.Als ze weer een aantal mensen met konijnen bij elkaar heeft kan je ze ook goedkoper laten enten.
C-Lot Geplaatst: 13 juni 2011 Geplaatst: 13 juni 2011 Jup, tegen myxomatose en VHS. Dat doe ik bij de KKDA in Lichtevoorde.Voor 2 konijnen kost dat zo'n 30-35 euro.
Nella Geplaatst: 13 juni 2011 Geplaatst: 13 juni 2011 Ik twijfel nog een beetje of ik mijn nieuwe rammetje nu ook nog zal laten enten of dat ik wacht op de normale entdagen in september. Wat denken jullie? Hij zit op dit moment nog binnen en zal over een weekje gecastreerd worden. Daarna zal hij gekoppeld worden met één van mijn voedsters en is het de bedoeling dat hij buiten komt te zitten... Dat wil ik eigenlijk medio juli wel gedaan hebben zodat hij nog voldoende kan wennen om ook de winter aan te kunnen buiten. Wat denken jullie?
Dollie Geplaatst: 13 juni 2011 Geplaatst: 13 juni 2011 Zou er dan misschien voor kiezen om hem nu te laten inenten in plaats van in september, Nella. Hoewel het dan al wel weer kan. In elk geval nu ook/wel. Ik laat mijn konijnen vaccineren ja, ligt er een beetje aan waar. Of bij één van mijn vaste dierenartsen, die doet het voor €12,5 elke eerste woensdag van de maand, of in de opvang waar we in principe twee keer per jaar een entdag hebben. Hoeveel dat kost verschilt, maar een deel van de opbrengst gaat naar de opvang dus dan is dat ook prima. heb dit jaar twee konijnen op de entdag laten inenten voor €15,- en eentje €12,5 bij mijn eigen dierenarts. En eentje om gezondheidsredenen niet.
teddytjes Geplaatst: 13 juni 2011 Geplaatst: 13 juni 2011 Ja, 2x per jaar. Speciale konijnentdagen = 7,50 per konijn.Ze worden dan ook helemaal nagekeken. Evt nagels knippen......
Wabbit Geplaatst: 13 juni 2011 Geplaatst: 13 juni 2011 Mijn nijn wordt 2x per jaar ge-ent (maart en september)....kosten circa 27 euro.@Nella. Mijn nieuwe rammetje heb ik laten enten ondanks dat het buiten de entdagen viel. In September kan hij gewoon weer in de standaard ronde mee. Tijdens het enten ook direct nagels knippen, tandjes checken, etc etc
Nella Geplaatst: 13 juni 2011 Geplaatst: 13 juni 2011 Hij wordt volgende week gecastreerd en wil het er niet vlak voor of na doen. Hoelang kan ik het beste wachten?
Dollie Geplaatst: 13 juni 2011 Geplaatst: 13 juni 2011 Ongeveer twee weekjes. Bij mijn voedster kwam het net wat vervelend uit, de entdag in de opvang was anderhalve week na de castratie. Maar de dierenarts die haar gecastreerd heeft, heeft haar de dag voor de inenting nog gezien en vond het prima. En dat is ook prima gegaan :yes:
Zotte_bien Geplaatst: 19 juni 2011 Auteur Geplaatst: 19 juni 2011 Hoi hoi iedereen,Ik heb mijn nijnen uiteindelijk gisteren laten inenten bij het meisje waar ik mijn 3 andere nijnen gekocht heb.En ze heeft ook ineens de nageltjes geknipt. is dat ook ineens gebeurt.
Wabbit Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 2x per halfjaar bij de DA. Er zijn in maart en september 3 konijnendagen, waarbij de konijnen direct een APK-tje krijgen.:he:
Aanbevolen berichten