bupsie Geplaatst: 12 juni 2011 Geplaatst: 12 juni 2011 Het vorige verhaal van 'Konijn niet levendig' is in middels opgelost. Korte uitleg:IK heb een konijn opgehaald en met de reis veel stress bezorgd. ook verwaarlozing gehad en dus een nieuwu baasje, een reis, een n ieuw huisje en ander voer. trof hem in de avond na 3 dagen normaal te hebben geleefd levenloos aan in zijn hokje,dwangmatig water gegeven en buikje gemasseerd maar ademde nog amper.In het hokje gelecht, volgende ochtend springlevend. Meteen dierenarts, medicijnen voor het keutelen op gang te brengen en dwangmatig gaan voeren. Het probleem.hij is nu levendig, keutelt zelf weer goed door dus medicijn stop ik mee. hij krijgt dwangmatig van olvarit wortel 4+ 3 / 4 x per dag 12 ml . als ik hem na het voeden terug zet eet hij wel iets van het gras of hooi maar daar blijft het bij, pakt niks van me aan en eet maar zelden. sinds ik aan het koppelen ben met een diertje eet hij meer, het doet hem goed om niet meer in eenzaamheid te leven ( eigenaar zei dat het dier niet samen kon maar het gaat perfect ) . toch eet hij niet voldoende en voer k dat bij met olvarit, hoe lang moet ik dit doen wan tik ben nu al een week bezig met dwangvoeren. hoelang zal het nog duren voor hij eet, want hij eet wel maar gewoon te weinig om zonder dwangvoer te kunnen leven per dag.
Soon Geplaatst: 12 juni 2011 Geplaatst: 12 juni 2011 Ik weet niet goed een tip voor je, maar heeft de DA al eens naar de kiezen gekeken van je konijn. Misschien heeft hij wel haakjes en doet eten hem zeer!Wat goed dat hij verder weer opgeknapt is!!
bupsie Geplaatst: 12 juni 2011 Auteur Geplaatst: 12 juni 2011 toen i kmet hem naar de da ben gegaan was dat het eerste waar hij naar had gekeken, niks met zijn tandjes aan de hand, want hij eet wel, maar gewoon niet genoeg. k weet het zelf ook niet meer, en begin het een beetje beu te worden om hem te voeren, heb in iedergeval liever dat hij gewoon lekker zelf weer eet net zoals mijn andere konijn kan genieten.
Catelootje! Geplaatst: 12 juni 2011 Geplaatst: 12 juni 2011 Ik zou voor de vezels wat biksjes bij de olvarit verpulveren en geven. Verder zou ik het zo snel niet weten.
bupsie Geplaatst: 15 juni 2011 Auteur Geplaatst: 15 juni 2011 IK maak me nogsteeds ernstig zorgen, hij eeet nog steeds niet zelf, inmiddels leeft hij nu samen met een ander konijn, dus eenzaamheid speelt niet meer, verder heeft hij de ruimte maaar ik wil zo graag weten hoe ik hem weer aan het eten krijg want ik ben al vanaf 4 juni aan het dwangvoeren en ik word er beetje moe van , hij moet weer zelf gaan eten.
Aanbevolen berichten