Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik had laatst een vraag over een kale plek op Snuffelsnuit haar kopje en nu weten we hoe het komt: Snoesje bijt de vacht weg, ze trekt gewoon de haren eruit van Snuffelsnuit!! Is dit normaal?? De plek is inmiddels groter dan op de foto hieronder te zien is. Wat moet ik doen??

Foto-WAK44HIW-D.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Voor de paarden heb ik een antibijt spray/lotion gehaald. Maar ik weet niet of dat ook voor konijnen bestemd is. Bij de paarden werkte het prima.

Heet trouwens Equistop antibijt.

aangepast door molly
Geplaatst:

zit er daar geen beetje bloed? als dat wel zo is, goed schoon houden (NIET met zeep!!) en zo snel mogelijk naar de DA gaan. zeker als het al groter is dan dit moet je opletten of er geen vliegen in gaan zitten(maden) wat ik wel vreemd vind is dat snuffelsnuit dat gewoon toelaat...

Geplaatst:

Zit er daar geen beetje bloed? Nee, het is geen bloed, maar een beetje rood.....

Als dat wel zo is, goed schoon houden (NIET met zeep!!) en zo snel mogelijk naar de DA gaan. De DA zei, toen ik erover belde, dat het weinig kwaad kan?? Wel in de gaten houden...

Zeker als het al groter is dan dit moet je opletten of er geen vliegen in gaan zitten (maden) wat ik wel vreemd vind is dat snuffelsnuit dat gewoon toelaat... Waarom vind je dat vreemd? Wat betekent het volgens jou? Is het abnormaal gedrag?

Wat een vragen, hè? Maar ik denk dat een uitstapje DA niet ver weg is....:(

Geplaatst:

Nick heeft dit ook gehad, dit kwam door overmatig en enthousiast wassen van Nala tijdens de koppeling. Ik heb het toen ook goed in de gaten gehouden, maar bij Nick was het alleen kaal, niet rood/schraal/open oid... Nu is bijna al het haar weer terug gegroeid, al snoeit Nala hem soms nog wel bij... ;)

Geplaatst:

Hoi Lufnick,

Vanochtend zag ik ook aan de andere kant een kaal plekje boven haar oog.... Mag ik me er mee bemoeien? Bijv. Foei! zeggen als Snoesje aan het 'bijten' is? Ik weet niet wat ik moet doen....

Geplaatst:

Ik heb Nala soms wel eens een klein beetje de andere kant op geduwd, zo van: ga daar maar even likken... Bovendien was Nick het vaak ook vrij snel zat hoor, dan liep hij weg...

Geplaatst:

Natuurlijk mag je je er mee bemoeien...

Hoe lang zitten ze bij elkaar ?

Doet ze dit dan nog maar voor het eerst ?

Zou er toch even mee naar de dierenarts gaan...ook om de optie dat het schimmel of mijt is, uit te sluiten...

Geplaatst:

Natuurlijk mag je je er mee bemoeien... O.k, ik dacht misschien verstoor ik dan hun relatie, ofzo, als ik Snoesje wegduw....

Soms doe ik dat, als ik toevallig zie dat ze Snuffelsnuit wil 'bewerken'.... ;) Snuffelsnuit accepteerde het eerst wel, maar inmiddels niet meer. Als Snoes haar likjes geeft, laat ze het toe, maar als ze te lang of 'te diep' in de vacht gaat, irriteert het haar duidelijk en draait ze haar kopje weg. Dus dat stelt me een beetje gerust....

Hoe lang zitten ze bij elkaar ? Ze zijn bij elkaar sinds hun geboorte in een hol in een tuin. Daar zijn ze gevonden en naar het asiel gebracht. Het was een nest van 4 zusjes en 1 broertje, geloof ik. Ze zijn door één iemand met de fles grootgebracht. Wij hebben ze sinds een maand of drie (in de tuin) en ze zijn rond de 10 maanden oud nu.

Die dame van het boekje 'Konijnengedrag' heb ik ook een mailtje gestuurd en volgens haar komt dit heel weinig voor en kan het te maken hebben met onrust, omdat ze te vroeg bij de moeder zijn weggegaan....

Doet ze dit dan nog maar voor het eerst ? Ja, ik heb het nooit eerder gezien. Het likken op de kop deden ze altijd wel, en ook allebei bij elkaar, maar mijn zoontje zag opeens dat Snoesje die haren eruit 'trok' of beet.... vandaar die kale plekken dus nu :(

Zou er toch even mee naar de dierenarts gaan...ook om de optie dat het schimmel of mijt is, uit te sluiten... Nou, ik denk niet dat dat het is, als ik zie wat Snoesje doet, Snoesje is de mijt :)

Die dame van het boekje Konijnengedrag had het ook over een spray voor paarden, ze adviseerde mij om na te vragen bij een dierenarts of dit ook voor konijnen gebruikt mag worden. Het is een anti-bijt spray, die vies is voor paarden, zodat ze elkaar niet bijten.... Weet jij daar iets van?

Bedankt alvast voor je reactie, ik heb je toch kunnen bereiken, blijkt.... ;) ik leer het wel, haha!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .