Ga naar inhoud

Molly heeft verstopping, ze is opgenomen door de dierenarts

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Vanochtend ging mijn man bij de konijnen kijken en zag dat het niet goed ging met Molly, ze lag helemaal slap, koud en duidelijk in pijn.

Ze leek duidelijk buikpijn te hebben, gas of verstopping.

We hebben haar meteen naar binnen gehaald, ze had diarree en haar onderkant was vies, dus even (heel kort) in een badje gedaan. En op laten drogen in een handdoek en snugglesafe (en de handdoek iedere keer vervangen door een droge handdoek)

Ik heb haar lekker bij mij op schoot genomen in een lekkere grote (droge) handdoek en de snugglesafe.

Op een gegeven moment was ze de snugglesafe beu en is ze er vanaf gekropen (letterlijk gekropen)

Ze vond het wel fijn dat ze bij mij op schoot lag, als ze mij hoorde praten keek ze ook echt naar mij.

We hebben de dierenarts gebeld, onze eigen dierenarts had nu geen dienst. Dus we konden bij de dienstdoende dierenarts in Yerseke terecht.

Onderweg had ik Molly eerst in de vervoersbox, maar al voordat we de wijk uit waren heb ik haar daar weer uitgehaald en haar tegen mij aan gehouden, nog steeds in haar handoek en op de snugglesafe.

Bij de dierenarts aangekomen werden we heel snel geholpen.

Ze bevestigde ons vermoeden dat ze buikpijn heeft, verstopping.

En in shock was door de pijn, al reageerde ze nog wel op mijn stem.

Molly kreeg meteen iets tegen de shock, dit slikte ze door.

Ze is ook gewogen (de behandeltafel is ook meteen een weegschaal) Ze probeerde toe naar mij toen te kruipen.

De prognose is niet zo heel goed, konijnen zijn gevoelige dieren, de kans dat ze komt te overlijden is vrij groot.

De dierenarts zei ook dat Molly zich voor ons 'groot' probeerde te houden voor ons, maar dat ze uit ervaring weet dat zodra we weggaan ze dit kan laten zakken. Ze moet nog wel willen leven. Het kan dan heel snel gaan, en zeker omdat Molly ook alweer wat ouder is (8 jaar)

Ze hebben haar opgenomen zodat ze haar in de gaten kunnen blijven houden, ze krijgt pijnstillers en medicijnen.

Als ze achteruit gaat en de dierenarts denkt dat ze het niet gaat redden of al komt te overlijden dan worden we gebeld.

Momenteel is het ongeveer een uur geleden dat Molly is opgenomen en we hebben nog geen telefoontje gehad, ik hoop dat dit een positief teken is, en dat Molly het gaat redden en weer lekker naar huis komt.

Pluis en Pip snappen niet waar hun 'zusje' is, toen we thuis kwamen stonden ze bij het hekje op haar te wachten, was heel heel erg sneu.

Hier een foto van een zielige kleine Molly:

DSC07527.jpg?t=1307783638

aangepast door Phebe
Geplaatst:

Oh, wat erg! Geen beste manier om de dag te beginnen. En dan moet je ook nog vertrouwen op een vreemde dierenarts.

Volgens mij zijn er veel konijnen, die een verstopping gewoon overleven, mits ze de juiste behandeling krijgen.

Zo sneu ook voor Pluis en Pip, die merken echt, dat er iets mis is. Hopelijk kan Molly zich weer snel bij haar vriendjes voegen, gezond en wel. Heel veel sterkte voor jullie en heel veel beterschap voor Molly. Ik zal duimen voor haar, dat ze voor het einde van het weekeinde weer heerlijk thuis bij jullie zal zijn.

Geplaatst:

Het is een vreemde dierenarts, maar ze hebben we een samenwerkingsverband(?) met onze eigen dierenarts.

Ze hebben haar meteen opgenomen en iets tegen de shock gegeven.

Ze waren heel duidelijk. Molly is erg ziek, ze doen er alles aan om haar te helpen maar er is een kans dat ze komt te overlijden, geen valse hoop.

Als er iets is worden we gebeld, en als we eind van de middag nog niets hebben gehoord mogen we bellen om te vragen hoe het met haar gaat.

We zijn nu ruim een uur verder sinds wij weer thuis zijn, nog geen telefoontje gekregen. Ik hoop echt dat dit een goed teken is.

Molly is een sterke dame, toen wij haar binnenkregen (dec. 2007, gevonden door de honden van mijn ouders, helemaal onderkoeld en onder de plakpoep, ik heb haar toen zelf verzorgd tot ze weer gezond was)

Voor degenen die Molly's verhaal nog niet kennen, al heb ik het al vrij vaak op het forum verteld.

Ik hoop echt dat ze het red, Molly is echt mijn lievelingetje mijn kleine 'baby'

Het was echt heel moeilijk om haar uit handen te moeten geven en de zorg over te dragen aan iemand anders, maar dit is echt het beste voor haar. En mijn kleine Molly verdiend het allerbeste.

Geplaatst:

Is wel goed van die dierenarts om geen valse hoop te geven en heel duidelijk tegen jullie te zijn. Ik hoop echt, dat jullie geen telefoontje krijgen en aan het einde van de middag daarheen bellen en gewoon positief nieuws te horen krijgen.

Molly klinkt inderdaad als een sterke dame en dat zou wel eens haar redding kunnen zijn (en jullie snelle ingrijpen natuurlijk ook).

Ik kan me heel goed voorstellen, dat het moeilijk is om je lieverd achter te moeten laten bij de dierenarts, maar je moet maar denken, dat zij beter uitgerust zijn om zo'n ziek konijn te helpen dan jullie zelf.

Ik blijf hier gewoon duimen voor die prachtmeid van je!!!

Geplaatst:

Dank jullie wel voor de lieve reacties, dat doet mij echt even goed :heart:

Ik ben er ook echt even stuk van, mijn kleine lieverdje is ziek.

We zitten ook al echt vooruit te denken.

Mocht Molly het niet overleven moeten we op zoek naar een voedster erbij, aangezien we dan 2 ex-rammen en 1 voedster hebben (mijn man zei dit al in de auto op weg naar huis

Pip en Pluis zijn een leuk koppel, maar Carrot zit nog alleen (bijna 2 weken geleden gecastreerd)

Als Molly het overleefd dat wordt ze een binnenkonijn samen met Carrot.

Hier nog een mooie foto van mijn mooie kleine meid.

DSC07316-1.gif?t=1307785893

Geplaatst:

Heel veel beterschap voor Molly gewenst. Ik zal duimen dat ze er weer bovenop komt.

Sterkte met het wachten op (hopelijk goed) bericht.

Geplaatst:

Arme Molly, wat zie ze er zielig uit op die foto... Heel veel beterschap voor de kleine meid en sterkte voor jullie met de zenuwen! De duimen draaien hier voor goed nieuws. Geef de rest maar een extra knuffel en houd ons op de hoogte. Go Molly!!!

Geplaatst:

Bedankt iedereen, ik ben er echt even kapot van.

Ik kan niet geloven dat ze dood is, ze was echt mijn kleine lieveling, echt mijn konijnje

Het is ook zo snel gegaan, maar we hebben gedaan wat we konden, niet af zitten wachten we zijn meteen naar de dierenarts gegaan, warm in een handdoek gewikkeld op de snugglesafe dicht tegen mij.

Haar laatste momenten thuis heeft ze in mijn armen door gebracht, lekker vertrouwd en veilig.

Ik heb een weblog artikel geschreven over Molly http://www.bunnybunch.nl/community/blogs/phebe/2780-dag-lieve-molly-zullen-altijd-missen.html

DSC07263.jpg?t=1307786111

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .