Ga naar inhoud

Heeft De kleine stress of is ze ziek ?


smurfkuh

Aanbevolen berichten

Tussen De kleine & Bubbles ging het erg goed. Ze waren altijd samen, kortom eigelijk onafscheidelijk, alleen tijdens het eten was het soms een beetje grommen en voerbak wegtrekken. Sinds een paar dagen merk ik dat ze helemaal niet meer vaak samen zijn & De kleine is niet meer zo actief als eerst, ze ligt merendeels van de dag te slapen met haar oogjes half dicht (ze kijkt dan behoorlijk boos). Als ze wakker is heeft ze haar oogjes wel gewoon helemaal open en huppelt ze af en toe wat achter Bubbles aan omdat ze op hem wil rijden alleen Bubbles is haar altijd te snel af... Ze is alleen wel snel moe. Verder eet/drink/keutelt ze gewoon goed, al drinkt ze wel wat minder dan eerst. Ze heeft geen harde, knorrende buik. Samen eten is sinds een paar dagen ook een ramp, De kleine gooit Bubbles gewoon aan de kant. Als Bubbles nog iets te eten heeft dan pikt De kleine het gewoon uit zijn mond. Verder is De kleine wel behoorlijk jaloers, als ik Bubbles aandacht geef dan komt ze meteen aanstormen omdat zij aandacht wil. Voorheen kreeg De kleine superveel aandacht alleen tsja Bubbles wil ook heel erg veel aandacht.. Dus ik moet het verdelen, alleen De kleine is het daar volgensmij niet echt mee eens. Voorheen kwam De kleine ook erg vaak naar mij toe, nu ook niet meer. Al moet ik overigens wel zeggen dat Bubbles ook heel wat rustiger is geworden sinds dat warme weer. Ik weet niet, zou het stress kunnen zijn ? of zit ik er nu helemaal naast ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

als ze ziek is zal ze stil in een hoek gaan zitten en op bijna niks reageren of versuft!

het klinkt of ze moe is, die hormonen kunnen flink uitputtend zijn .

hier hebben ze ook even een tijdje gehad dat ze geen zin in hem had, ging lekker alleen liggen en negeerde elkaar.

na een week of 2 zal dit wel overgaan.

zodra het eet/drink/keutel gedrag normaal blijft en ze alert en levendig blijven hoef je je geen zorgen te maken!

maar je kan altijd inderdaad de DA bellen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben vandaag naar de dierenarts geweest. De kleine is niet ziek, de dierenarts kon alleen bedenken dat ze echt heel erg gestrest is... En dat de rede daarvan Bubbles is. De dierenarts heeft niet letterlijk gezegt dat Bubbles terug brengen beter is, maar ze denkt dat het wel beter is.. Ze zei ook dat de stress over kon gaan, maar dat het ook kan blijven zolang Bubbles bij dr is... Ze was overigens 1 KG afgevallen..

Aargh dit hda ik dus niet verwacht :'(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen werden ook met het warme weer sloom en suf, aten weinig, gingen niet meer met elkaar om en op een gegeven moment ook geen keutels meer. Geen keutels = direct naar da!

Ik kreeg laxeermiddel en ze bleken dus een verstopping te hebben in de vorm van haren.. Er kwam me toch een haren uit.. Arme beestjes.. Terwijl ik dagelijks borstelde, kamde, plukte etc. Nu dus meerdere malen per dag..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou het ook nog wel eens kunnen zijn ja, het valt me alleen echt op dat ze zich heel erg veel vast en dat ze telkens aan het oren & een oogje krast. Mijn dierenarts zei gister dat het stress was ivm Bubbles alleen dat geloof ik niet zo. Ze kruipt zelf elke keer naar Bubbles toe dus..

+ ze krijgt dezelfde symptonen als Herman toen, toen wist de dierenarts ook niet wat het was. Heb dus al weinig vertrouwen in die dierenarts daarom heb ik nu ook gekozen voor een anderen. Ben zo bang om haar ook kwijt te raken :(

Ohja en ze knarsetand nu ook, dus dat duid toch echt aan op pijn..

aangepast door smurfkuh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat jij uit Helmond komt.

Ga anders eens naar Anky van Gastel: http://www.daphelmond.nl/

Dit is een KKDA. Marielle van het Knabbelhuis gaat hier ook heen met de konijnen.

Toen *Ida* een heftige gasaanvaal kreeg, ben ik ook met haar naar Anky gegaan.

Ze heeft me echt supergoed geholpen & is daarnaast ook nog eens heel aardig :)

Zelf denk ik niet dat Bubbles het probleem is.

Aangezien de koppeling zelf al heel lang geduurd heeft, zal het ook nog wel eventjes duren voordat Bubbles & De Kleine een sterke band met mekaar gaan krijgen. Deze moet groeien, denk ik.

Konijnen die niet lekker zijn kunnen dit af reageren of hun vriendje & al helemaal als er nog geen sterke band is, denk ik.

Maar jij kent natuurlijk jou eigen konijnen het beste om de situatie in te schatten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net terug van de dierenarts. Ik ben gister bij Anky geweest, en die dacht dat het stress was. Nu ben ik naar Dierenkliniek brouwhuis geweest. Ze is helemaal onderzocht er zaten geen rare/vreemde bacteriƫn in haar ontlasting. Haar tanden zijn goed, oren zijn goed schoon, haar oogje is alleen een beetje geirriteerd. Maar haar buik is wel leeg, ze heeft nu een injectie Metacam en Primperid gekregen. Ze hebben meteen wat gedwangvoerd, want ik ben daar echt een ramp in. Ik heb Metocloral drops en Metacam meegekregen. En ik mag haar gaan dwangvoeren met Critical care. Maandag moet ik terug komen voor controle, en ik moet opletten of ze geen scheef koppie krijgt of een opstaande lip oid.

Maar deze dierenarts kon ook niet zeggen wat er mis is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flink in de houtgreep houden? Handdoeken zijn wel handig om hem goed vast te kunnen houden. Maarja heb verder nog nooit konijnen hoeven dwangvoeden... Dat kan natuurlijk ook weer stress veroorzaken als het zo'n gevecht wordt. Kan je misschien verschillende manieren proberen en uiteindelijk er achter komen hoe je konijn mee kan werken? Bijvoorbeeld als hij misschien rustig is of als je hem op een bepaalde manier vast hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .