Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi hoi,

Volgens mij heb ik Koetje sinds maart/april 2007. Ik ga volgende week bellen om een afspraak te maken voor castratie. Het is een vrouwtje, maar haar hormonen worden mijn moeder en ik helemaal zat. Ze knort de hele tijd, is gemeen tegen haar vriendje(?) en is de hele tijd aan het graven en slepen waardoor er erg veel herrie is hier. Dus even kijken wanneer ik haar dan weg kan brengen en even vervoer zoeken, dat gaat nog wat worden :P

Groetjes!

Geplaatst:

Hoi Sascha, volgende week ben ik vrij (op een paar afspraken bij de DA na), dus als je voor dezelfde week een afspraak kunt maken bij de DA dan is er vast wel iets te organiseren qua vervoer.

Sneu voor Koetje dat ze zo'n last heeft van haar hormonen. Voor jullie ook niet leuk, natuurlijk, maar ik denk dat het voor haarzelf ook geen pretje is. Goede keus, dat castreren. Ga je naar Stad & Land of naar een andere DA?

Met Tinus ben ik bij Stad & Land geweest en gelukkig is er daar nu ook weer een hele leuke DA waarbij ik net zo'n goed gevoel heb als bij Leon Oerlemans. Hugo... Achternaam ben ik vergeten...

Laat maar even weten wat de plannen zijn. In de tussentijd sterkte met jullie druistige dame ;)

Geplaatst:

Hartstikke lief aangeboden! Wil het alleen wel wat later want momenteel ben ik nog erg druk met school en rijles, dus voor in de vakantie of begin juli is voor mij beter te doen. En ik ga idd gewoon weer naar Stad&Land, werd daar prima geholpen dus dit keer hopelijk weer :) Is er niks ergs met Fluf en Tinus?

• 4 weken later...
Geplaatst:

Toch geen Stad&Land maar een dierenarts hier verderop.. Het zal 180 euro gaan kosten voor mijn meiske. Brrr.. Ben wel zenuwachtig want het is morgen al. Wat moet ik allemaal meekrijgen van de DA? Aangezien het vlak voor het weekend is.. Ik zat te denken aan:

- Pijnstilling

- Kap

-Dwangvoer

- Evt darmstimulerend middel?

Geplaatst:

Okey. Want mocht ik terug moeten zit ik niet zo erg te wachten op een hoog weekend consult.. :P Maar de nazorg zit er wel bijin.. Dus dan toch ook als ik terug zou komen met haar?

Geplaatst:

Het valt er niet onder, heb het even gevraagd. Ze is net gesterriliseerd (baarmoeder hoefde er niet uit, zag er goed uit). Ze was aan het wakker worden en mag haar om kwart voor 2 ophalen.. Arm meissie :(

Geplaatst:

Arme Koetje... En arme jij, want je bent vast zenuwachtig of het allemaal goed gaat de komende dagen... Vreemd dat ze steriliseren zonder de baarmoeder te verwijderen, want daar ontstaan toch vaak problemen mee? Nou ja, maakt verder niet uit, als je meiske maar weer lekker thuis is en je haar snel weer ziet eten en keutelen. Beterschap ermee!

Geplaatst:

Nee.. Dat is niet vreemd hoor hihi. Als de baarmoeder ook weggehaald zou worden zou de operatie stukken zwaarder zijn. En de eileiders zorgen voor de hormonen->baarmoederproblemen. Maar aangezien de bron van de hormonen wel weg is zullen er ook geen baarmoederproblemen komen.

Mijn vrouwke is trouwens weer thuis. Het is allemaal goed gegaan, kreeg alleen op mijn donder dat ik teveel groenvoer geef????

Heel apart hoor. Ze krijgen per dag 1 wortel, 1/4 stronk andijvie, witlof en 1/4 komkommer. En dat is dan per koppel. Maargoed, mijn konijntjes doen het er goed op dus ik ga ze echt niet minder voeren hoor.. Heb nu eindelijk een goed eetpatroon en heb al een paar maanden niet meer naar de dierenarts hoeven gaan wegens problemen aan hun buikjes wat voorheen wel zo was.

Geplaatst:
Nee.. Dat is niet vreemd hoor hihi. Als de baarmoeder ook weggehaald zou worden zou de operatie stukken zwaarder zijn. En de eileiders zorgen voor de hormonen->baarmoederproblemen. Maar aangezien de bron van de hormonen wel weg is zullen er ook geen baarmoederproblemen komen.

De eileiders zorgen dat het eitje op z'n plek komt.. ;) ik neem aan dat de eierstokken verwijderd zijn, castratie dus.

Fijn dat het goed is gegaan! En ik kreeg al eens commentaar van de assistente, dus uitgelegt dat ik bewust veel groente gaf. Zij zei dat dit ten koste ging van het hooi eten. Hun advies was 30 gram biks per kg en een beetje groente. Tsja, mijn konijnen krijgen zo'n 10 gram biks per kg.. En biks vult véél meer dan groen is mijn ervaring. Lekker laten kletsen :whistle2:

Geplaatst:

Heb je dwangvoer, critical care van oxbow? (of iets soortgelijks?) mssn kun je dat haar met een spuitje toedienen? Ik heb dat de dag na de operatie gedaan, toen had Cleo nog steeds niet gegeten(ze had het nog van de DA gehad toen ik haar om 20 uur ophaalde), je kan eventueel mijn topic even lezen, dan kan je lezen hoe het bij mij ging.

En een kap heb ik hier niet gehad voor mn nijn, was ook niet nodig.

Geplaatst:

Hee,

Ja die heb ik hoor. Allerlei maatregelen voor het weekend haha. Ze heeft de kap nu ook niet om hoor.. Die krijgt ze alleen om als ze erg veel aan de wond likt/bijt maar dat doet ze niet. Ik zal je topic even gaan lezen zometeen!

Geplaatst:

Ik heb die nooit in huis gehad en ook niet nodig gehad. Bij mijn voedsters zat er een hele stevige eilandpleister op hun wond die je er zo niet af krijgt. De DA moest die met special spul eraf halen. Ze hebben geen 1 keer aan de pleister gezeten. Maar kan me voorstellen als er niks op de wond zit het konijn er aan gaat likken en aan de hechtingen trekken (tenzij onderhuids gehecht natuurlijk).

Geplaatst:

Het is bij Koetje ook onderhuids gehecht hoor.. Maar ik heb dit jaar al tot 2x toe een bloedbad gehad bij de castratie van een mannetje hier, dat risico wil ik niet meer lopen en al helemaal niet in het weekend...

Geplaatst:

Een dierenarts die een konijn met zo'n buikwond alleen bovenhuids hecht is echt eh, niet intelligent om het netjes te houden.. Denk - hoop - dat er ook weinig dierenartsen zijn die dat doen. Mijn dames hebben wel beide twee extra hechtinkjes gehad, maar Pip had die binnen twee dagen zelf al zeer vakkundig verwijderd zonder enig probleem.

Tsja en dat kapje.. Beter mee verlegen, dan om verlegen.. ;) heb 'm nu volgens mij al zo'n anderhalf jaar in huis en hij is zeer werkeloos geweest al die tijd, maar het ding zal toch niet over datum raken ofzo. Dus liever maar wel. Kan ook in andere situaties van pas komen natuurlijk. Al vraag ik me af of Pip het ding wel past, volgens mij is het vooral geschikt voor de grote hangorenkop van Fien.

Geplaatst:

Ja, inderdaad.

Gisteravond had Koetje nog niks gegeten, dus heb ik er ongeveer 4ml van die prut in kunnen krijgen. Toen ik wakker werd was ze begonnen aan een postzegeltje cracotte (ja, niet goed maar liever iets als helemaal niets) en tot die tijd heeft ze nu nog niks gegeten. Ze moet zo wel even dr medicijntjes krijgen.

Geplaatst:

Even een update!!

Met Madammetje gaat het prima. Is weer even vervelend als altijd maar het geknor en gepiep is iniedergeval wel weg! Het eten ging ook prima, alleen het hooi ging er niet in. Nu heb ik al best wel duur hooi aangezien wij geen auto hebben.. Dus bestel ik het maar via zooplus (JR farm bergweide hooi). Helaas maakt mevrouw het voor mij el erg duur.. Dit ging er dus niet in, dus ging haar lieve baasje maar even naar de dierenwinkel om wat anders te halen, heb nu JR farm sommerwiese heu, 500 gram voor €3... En wat doet mevr.. Begint natuurlijk meteen te eten alsof ze al in geen weken wat gehad heeft. GRR!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .