Ga naar inhoud

pijnstilling niet noodzakelijk?


NaOomkuuHh

Aanbevolen berichten

Hallo,

woensdag middag wordt Zoef gecastreerd!:party:

ik vroeg of hij nog iets meekreeg van pijnstilling, maar ze zei meestal is dat niet nodig. klopt dit? want ik krijg op het forum het idee dat ze dit altijd meekrijgen. maar als het echt nodig is zou hij dit wel meekrijgen, dus vragen kan dus altijd. is pijnstilling noodzakelijk??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het noodzakelijk om in huis te hebben: ja, vind ik wel. Is het noodzakelijk om te geven: nee, dat hoeft niet altijd.

Stel, je bent thuis met je beestje en het gaat niet goed vanwege de pijn. Dan kun je altijd iets bijgeven na overleg met je dierenarts (nooit zelf gaan dokteren!). Als je dan niks in huis hebt, kun je je beestje niet helpen en dat is natuurlijk niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor castratie van rammen geven wij vrijwel nooit extra pijnstilling, ze krijgen voor de castratie een injectie zal ongetwijfeld dan ook bij deze DA zijn die enkele tijd werkzaam is. Castratie is over het algemeen een kleine ingreep. Bij alle rammen die we tot nog toe hebben laten castreren zonder complicaties is het niet nodig geweest. EĆ©n keer met complicatie, maar die heeft het ook niet gered.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het bij mijn voedster wel 5 dagen gegeven, zo'n buikwond moet gewoon pijn doen. Konijnen laten dit echter niet snel blijken, maar dat wil niet zeggen dat ze geen pijn hebben.

Mijn ram heeft 2 dagen pijnstilling nodig gehad.

Ook gaf ik er nog ciseral bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak hebben ze het ook niet nodig hoor, maar het is altijd handig om dat soort dingen sowieso in huis te hebben. Mijn rammen hebben het allebei niet nodig gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben het ook niet meegekregen voor Boris en dat was ook niet nodig.. Hij had daar wel pijnstilling gekregen en ik neem aan dat je DA nog even aankijkt hoe het met hem gaat voor je hem mee naar huis kan nemen. Dan kan een KK DA ook wel een beetje inschatten of het nodig is vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .