Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Gizmo had een klein beetje viezigheid rondom ze ogen maar wat mij zorgde maakte dat het niet weg ging waren "zwarte haartjes". Hij had dit toen ik de eerste 2x ging kijken bij de fokster niet maar de laatste x en de keer dat ik hem mee nam wel.

Het viel me natuurlijk meteen op en vroeg ernaar, zij zei mij dat het kwam door het wroeten in de tuin.

Toen het na een weekje nog niet weg was ben ik naar de DA gegaan, een konijnkundige volgens deze BB lijst.

Als de oogjes niet meer ontstoken waren dan zou het bij het neusje ook weggaan omdat dat met elkaar in verbinding staat.

Na 10 dagen kwam ik op controle, ik moest de kuur 10 dagen gaan verlengen en meer zalf in de ogen gaan smeren + nu ook via het bekje geven met andere antibiotica.

Ik heb die antibiotica ook afgemaakt alleen geef ik nog steeds in het bekje todat het flesje leeg is (moest een keer bijhalen omdat het op was en ik nog 2 dagen vd kuur moest doen) dit omdat hij nog 1 zwart haartje had zitten.

Zijn oogjes zien er al even goed uit, helemaal helder en mooi :love: ik zie echt goed het verschil, zijn neusje was vanochtend alleen helemaal mis!

Heel veel zwarte haartjes (zo noem ik het maar) rondom ze neusje! erger dan dit heeft hij het niet gehad! Herkent iemand het?????

Hij is niet in de tuin geweest gisteren of eergisteren dus het kan niet van wroeten in de aarde of zoiets zijn.

Verder is het een heel lief en blij konijn wat goed eet en graag de hele dag door het huis heen rent.

Gizmo is morgen 3 maanden en een Teddy Widder.

Herkent iemand dit??? hoe kan het terug komen? en wat kan ik er tegen doen?

Groetjes Nicolenikkie010-albums-forum.htmlnikkie010-albums-forum.html

nikkie010-albums-forum.htmlhttp://www.bunnybunch.nl/community/members/nikkie010-albums-forum.html

Foto (hij is hier nog niet gekamd, zit in zijn eerste verharing en heeft net gespeeld, vandaar ze wilde en witte haren ;))

aangepast door Gast
Geplaatst:

Daar is de foto :) Was een foutje, hij was niet zichtbaar voor alle bezoekers.. Hij heeft wel schone oortjes

Net ben ik heel erg geschrokken bij het kammen, over een oog zit in zijn ooghoek een soort gelig vlies wat ik groter zie worden als hij zijn oog naar achter draait.

Toch maar weer naar DA.. morgen moet ik de hele dag werken (van 07 - 02 'snachts) en past mijn moeder op hem, dan is het pinksteren dus misschien word het dan pas maandag of dinsdag..

Zijn ogen zagen er al een week heel goed uit en verder had ik vandaag ook helemaal niets gezien terwijl ik hem vaak in zijn ogen heb gekeken.

Kan iemand me meer info of tips geven over zowel zijn neus als oogjes, zie ook mijn eerste bericht in dit topic. Na zolang antibiotica ga ik me toch wel echt zorgen maken en ik vind het rot dat ik nu niet naar de DA kan.

:(

Geplaatst:
over een oog zit in zijn ooghoek een soort gelig vlies wat ik groter zie worden als hij zijn oog naar achter draait.
is dat niet zijn 3e ooglid?

Over de zwarte haren bij zijn neusje zou ik niet weten wat.....geen ervaring mee.

Geplaatst:

Die zwartige haren , is dat niet gewoon een beetje nattig? Dat heeft onze Pluis ook weleens. Hij is iets bruinig om zijn neus (verder cremekleur) en als die haartjes iets vochtig worden lijkt het meteen veel donkerder. Heb je er al eens met een heel iets vochtig doekje overheen geveegd? Is het altijd even donker van kleur of ook wel eens minder?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .