Catelootje! Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 (aangepast) Hoi allen,Even kort, gisternacht vond ik het al raar dat hij geen snoepje aannam, maar dacht omdat het zo laat was dat hij er geen zin meer in had. Hij had wel al minder keutels gelaten en er lagen nog wat brokjes en groenten.Vanmorgen alles ververst, wilde hem al in de kooi zetten zodat ik kon zien of en wat hij zou eten. Hij produceerde normale en kleine keutels op een korte tijd en plaste. Ben toen naar school gegaan (om kwart voor 8), maar daarvoor nog 0,4 ml cisaral en carprofen gegeven voor de zekerheid. Kwam om 12 uur terug en hij heeft nog niet gegeten. Zijn buik voelt niet opgespannen, eerder normaal of een beetje slapjes. Dierenarts (Inge Thas) gebeld, die zei dat ik nog moest dwangvoeren. Als hij dit aannam hoefde ik niet terug te bellen. Heb meteen van HF wat gemaakt, was erg waterig en heb een ml of 12 gegeven. De laatste 2ml liet hij veel water (druppel of 6) uit zijn bekkie vallen. Hij slikte denk ik wel, de rest is niet terug uitgespuugd. Als ik hem plaag met een wilgentak dan bijt hij de wilgentak wel door na een tijdje maar hij doet verder niets. Als ik hem plaag rent hij bovendien weg en wil hij schuilen. Hij schuilt sowieso en als ik hem uit zijn schuilhok probeer te duwen beweegt hij niet, normaal rent hij als een idioot naar buiten. Hij ligt veel, zit niet zoals hij apatisch rechtop zat met zijn gas. Het vreemde is dat zijn buik 'goed' tot ietsjes te slap voelt. Hij knarsetandt slechts af en toe. Hij eet overigens zeer weinig hooi... kunnen het zijn kiesjes zijn?Nog een probleem: heb morgen tentamen dus ben een paar uur naar school om te leren... planning was de hele dag en is dus al in de soep gelopen, maak mij meer zorgen om Woody. Ik kom over een uur of 3 terug om te kijken hoe het gaat. En de hamvraag: Wat moet ik nu doen? Dierenarts ziet niet direct in dat ik meteen moet komen... 9 juni 2011 aangepast door Catelootje!
Marg Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 Nog een keer de da bellen of naar een ander gaan? Het klinkt toch allemaal net niet lekker allemaal..succes met je tentamen!
Catelootje! Geplaatst: 9 juni 2011 Auteur Geplaatst: 9 juni 2011 Ik ga niet naar een andere gaan... er zit denk ik niet eens een goede in de buurt. Inge is de beste van het land durf ik te beweren. Dank je, ik ga mijn best doen!
JOEPENKOOS Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 ik zou gewoon gaan en hem goed laten nakijken...ookal denkt de dierenarts dat het nog niks ernstig is.Dan weet je wat er is en ben je zelf ook meteen een beetje gerust gesteld. Veel suc6
Marg Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 Ik ga niet naar een andere gaan... er zit denk ik niet eens een goede in de buurt. Inge is de beste van het land durf ik te beweren. Dank je, ik ga mijn best doen! Haha, oke dat is mooi! en zoals Joepenkoos al zegt, je bent gerustgesteld als je weet wat het is .. (checken op haakjes misschien?)
Catelootje! Geplaatst: 9 juni 2011 Auteur Geplaatst: 9 juni 2011 Heb aan zijn buik geluisterd, en mijn buik knort net zo hard als ik honger heb. Ik ga bellen voor een afspraak.
Marg Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 okee, ja ik weet neit hoe een konijnenbuik normaal klinkt haha:$ maar veel succes !
Catelootje! Geplaatst: 9 juni 2011 Auteur Geplaatst: 9 juni 2011 okee, ja ik weet neit hoe een konijnenbuik normaal klinkt haha:$ maar veel succes !Wat geborrel als het goed is. Afspraak om 16 uur, ben door om te leren en dan naar de da te gaan! (pff, wat een gedoe en timing!)
Marg Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 Ja, ik zou nu eigenlijk ook moeten leren voor biologie.. midden in me toetsweek en ik moet nog over..Dis ook wel een beetje bio toch?
Catelootje! Geplaatst: 9 juni 2011 Auteur Geplaatst: 9 juni 2011 Hij bleef bij de dierenarts, die belde net dat Inge een verdikking van de maag heeft gevoeld. Ze gaan een foto maken om te kijken of het gas is of een verstopping.
LewisRoos Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 Oh wat vervelend allemaal.. ben benieuwd wat het is.
JOEPENKOOS Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 Nou gelukkig dat je toch je instinct hebt vertrouwd en toch bent gegaan.Hopelijk komt alles weer goed:)
Catelootje! Geplaatst: 10 juni 2011 Auteur Geplaatst: 10 juni 2011 Ik hoop het ook Ben in ieder geval niet meer gebeld, dus hij is er nog. Nu maar hopen dat ik tot 8u15 niet word gebeld, en dat er geen gemiste oproepen zijn rond 11u30 (ik denk niet dat ze bij een tentamen toestaan je gsm aan te laten omdat je konijn ziek is ). Ben in ieder geval flink geschrokken, maar ook blij dat er iets is en dat ik dus niet 'onnodig' ben gegaan. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte!
JOEPENKOOS Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 En al wat gehoord?Aangezien het na half 12 al is
Catelootje! Geplaatst: 10 juni 2011 Auteur Geplaatst: 10 juni 2011 Het gaat weer beter met Woody! Omdat er dus een blokkade in de maag zat moest dat eerst worden verholpen voor ze hem vol konden stoppen met dwangvoer. Hij was al veel actiever vanmorgen en huppelde rond, net waren er wat keutels (kleine), dus de blokkade is als het goed is opgeheven! Nu krijgt hij dwangvoer, misschien mag hij vanavond al mee naar huis, dat hoor ik in de namiddag.Volgens de assistente kan ik de blokkade niet voorkomen, hij loop vrij rond en krijgt het juiste eten maar eet weinig hooi. Het ene dier is er gevoeliger voor dan de andere zei ze.
Elvje Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 Wat fijn dat het weer beter met hem gaat!Hopelijk mag hij snel weer naar huis!
Marg Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 okee ! nou mooi dat het beter gaat ! Fijn als ie weer naar huis mag
Marg Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 hahahaha @ Elvje, precies het zelfde op dezelfde tijd gezegd:p
Elvje Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 hahahaha @ Elvje, precies het zelfde op dezelfde tijd gezegd:p Knap zijn wij hĆØ
Catelootje! Geplaatst: 10 juni 2011 Auteur Geplaatst: 10 juni 2011 Hij is terug! Ik mocht hem komen halen en hij eet weer en keutelt. Hier heeft hij al aan een paardenbloemblaadje geknabbeld, we zijn nog geen half uur thuis. Ik moet hem nog verder cisaral/darmstimulans geven en eventueel nog dwangvoer. Hij had een stevige blokkade in de maag, en er waren al twee gasbellen in de darmen zei Inge. Ben er dus echt op tijd bij geweest! Bij een ophoping in de maag mag je nooit maaglediging en dwangvoer geven zei ze. Het enige als eerste hulp is pijnstilling en vocht.
Marg Geplaatst: 12 juni 2011 Geplaatst: 12 juni 2011 Okee, goed dat je langs ben geweest voor het een groter probleem is geworden:) En mooi dat ie weer thuis is en eet!
Catelootje! Geplaatst: 13 juni 2011 Auteur Geplaatst: 13 juni 2011 Alles doet het nog zoals het hoort, maar ik vraag mij af of het goed is dat zijn oortje nog altijd hangt.. daar had een infuus in gezeten dat hij er zelf uit had getrokken. Zal de dierenarts wel eens mailen.
Catelootje! Geplaatst: 21 juni 2011 Auteur Geplaatst: 21 juni 2011 Het oortje staat al enkele dagen weer normaal
Nicky_the Geplaatst: 21 juni 2011 Geplaatst: 21 juni 2011 Wat goed zeg.. Hoe eet hij nu? Hoe zijn zijn keutels? Je verhaal klinkt enorm als die van mijn voedster. Die had een haarbal in haar maag. Ik gaf dwangvoeding, maar die vezels gaan dan aan de haren vast zitten en zo wordt het groter. Was daar mee gestopt en ben gaan laxeren en olvarit wortel als dwangvoeding gaan geven. Toen kwam alles weer op gang.. Wat een heerlijk gevoel was dat toen! Helaas was ze al een tijd ziek en het herstel ging (gaat) erg langzaam. Daarom ben ik verse ananassap gaan geven en gedroogde papaya.. dat hielp echt goed! Ik gaf ook gewoon wat dan ook dat ze wilde eten. Als ze opknappende zijn moet je vooral veel groenvoer geven zodat die darmen aan het werk blijven om de verstopping er volledig uit te krijgen. Ik bootste dus eigenlijk een beetje de natuur na om van alles wat in mijn koelkast te hebben:- 3 Sla soorten- Wortels en wortelloof- Peterselie- Dille- Basilicum- Tijm- Rozemarijn- Alle kleuren paprika- Appel (niet te veel)- Andijvie- Broccoli- Spinazie- Witlof- etc etc Ik gaf ook luzerne voor de vezels omdat er meer dan 30% vezels in zit en de biks juist verstoppend kunnen werken.. Beterschap!
Aanbevolen berichten